چهارشنبه، 21 تير 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

اگر كسي در بين فرزندان خود تبعيض قائل شود به طوري كه يكي را مورد بي مهري خود قرار دهد و بقيه را درانواع گوناگون امور ياري كند چه عذابي براي او در برزخ و قيامت رقم مي خورد؟


پاسخ :
بدون شك تبعيض در بين فرزندان امرى نكوهيده و مذموم است و در روايات زيادى از اين عمل نهى شده است. در بعضى روايات سفارش شده پدر و مادر حتى بايد نگاهشان را بين بچه‏هايشان به طور مساوى تقسيم كنند. چنان كه از پيامبر اكرم(ص) اين طور مي خوانيم كه به شخصي كه در محضر آن حضرت يكي از فرزندانش را بوسيد و به فرزند ديگر اعتنا نكرد فرمودند چرا با فرزندان خود به طور مساوي رفتار نمي كني؟
ودر حديث ديگر در روايتي از پيامبر اسلام(ص) نقل شده كه فرمودند: بين فرزندان خود به عدالت رفتار كنيد همان طوري كه مايل هستيد فرزندان شما و مردم بين شما به عدل و دادگري رفتار نمايند.
البته ممكن است بعضى فرزندان داراى خصوصيات و امتيازاتى باشند كه توجه پدر و مادر و محبت آنها به او بيشتر باشد ولى در اين موارد هم سفارش شده اگر والدين مى‏خواهند توجه و عنايت بيشترى به اين‏گونه بچه‏ها بكنند، دور از چشم ساير فرزندان باشد تا شعله حسادت و كينه‏ورزى در بين آنها زبانه نكشد. در موارد مشاهده اين‏گونه تبعيض‏ها مى‏توان با ادب كامل و به گونه‏اى كه بى‏حرمتى به والدين نباشد اين مسأله را با آنها درميان گذاشت شايد آنها به اين مسأله توجهى نداشته‏اند و از تذكر مؤدبانه و دلسوزانه همراه با دليل و منطق فرزندشان خوشحال شوند و در عمل اين مسأله را رعايت نمايند.
www.dte.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.