پنجشنبه، 30 شهريور 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

بعضی ها به من می گویند استفاده از کاندوم باعث کم میلی شوهرم می شود. خودم هم احساس می کنم میل همسرم برای آمیزش کم شده نمی دانم علتش چی هست؟ آیا استفاده از کاندوم و یا قرصهای پیشگیری از بارداری به مدت طولانی باعث خشک شدن ویا تنبلی رحم می شود؟ آیا استفاده زیاد از کاندوم باعث تنبلی رحم برای بارداری می شود یا خیر؟


پاسخ :
پاسخ از خانم دکتر میترا مولایی نژاد ، متخصص بهداشت باروری
برخی از مردان استفاده از کاندوم به دلیل کاهش حس در طی آمیزش، ترجیح نمی دهند با این حال انواع مختلف کاندومها برای لذت بیشتر وجود دارد که برخی از انها می تواند برای درمان انزال زودرس نیز تاحدودی موثر باشد. گذشته از آن، علت کاهش میل در مردان می تواند مشکلات ارتباطی با همسر و یا مشکلات روانی مانند افسردگی باشد. گاهی کاهش هورمون تستوسترون و یا داروهای مورد استفاده نیز با میل جنسی تداخل دارند. بررسی ابتدایی توسط یک روانپزشک و یا ارولوژیست قابل انجام است.
2- خیر رحم اصلا تنبل نمی شود چون یک عضو ماهیچه ای است که کار خاصی جز نگهداری جنین انجام نمی دهد . تخمدانها گاهی به صورت منظم تخمک گذاری نمی کنند که به این وضعیت تنبلی تخمدان نیز گفته می شود و هیچ ارتباطی با روش پیشگیری مانند کاندوم ندارد.
pezeshkonline.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.