پنجشنبه، 30 شهريور 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

کودک در 6 ماه اول زندگی چگونه باید تغذیه شود؟


پاسخ :
از لحظه تولد تا پایان 6 ماهگی شیر مادر به تنهایی تمام نیاز های غذایی شیر خوار را تامین می کند و از 15 روزگی به بعدباید علاوه بر شیر مادر روزانه قطره مولتی ویتامین(25قطره)یا ویتامین(20قطره A+D )به کودک داد.
در این مدت کودک به آب- آب قند و هیچ چیز دیگری به جز شیر مادر نیاز ندارد.
آغوز(شیری که چند روز اول بعد از زایمان ترشح میشود)با وجود اینکه حجم کمی دارد برای تامین نیازهای کودک کافی است و همچنین دارای موادی است که کودک را در مقابل بیماری ها و عفونت ها مقاوم می کند.
از مزایای دیگر شیرمادر آن است که به راحتی قابل هضم می باشد و یجاد حساسیت و آلرژی نمی کند،پاک و تمیز است و کودکانی که شیر مادر می خورند کمتر به بیماریهای عفونی و اسهال مبتلا می شوند. شیر مادر ضریب هوشی کودک را افزایش می دهد و از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه است. در این مدت هر زمان و هر چند بار که کودک تقاضا کند باید شیر مادر در اختیارش قرار گیرد.
ماک-کلستروم یا آغوز، شیر چند روز اول،یک غذای استثنایی برای نوزاد اولین شیری که مادر در چند روز اول،بعد از زایمان تولید می کند آغوز نام دارد که همه نیاز های تغذیه ای نوزاد را تامین می کند. آغوز خواص ضد میکروبی و ضد ویروسی قوی دارد و مقاومت بدن نوزاد رادر مقابل بیماریها بالا می برد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.