دوشنبه، 10 مهر 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

نکاتی که هر فرد متقاضی جراحی زیبایی بینی باید بداند ، چیست؟


پاسخ :
پاسخ از آقای دکتر عبد الجلیل کلانتر هرمزی، فوق تخصص جراحی پلاستیک :
1.عمل جراحی زیبایی بینی یک عمل انتخابی است و به جز موارد خاص که لزوم آن توسط شخص و جراح احساس میشود باید از انجام موارد غیرضرور پرهیز کرد.
2.دقت نمائید که جراح مورد نظر توانائی و تخصص انجام این کار را داشته باشد.
3. برای مشکلات کوچک در بینی تن به اعمال جراحی بزرگ ندهید.
4. اساس تصمیم نهایی شما نظر جراح پلاستیک بینی باشد نه اظهار نظر دوستان ، آشنایان و ...
5.نتیجه نهایی عمل جراحی بینی بستگی مستقیم به شکل و وضعیت تشریحی بینی شما دارد و جراح براساس شرایط موجود در بینی شما انتخاب نامحدود ندارد.
6.عمل جراحی بینی هیچ گاه فوری نیست. بنابراین سعی نمائید پزشک در شرایط مناسب شما را عمل نماید.
7.بینی هیچ فرد دیگری نمی تواند الگوی مناسبی برای شما باشد.
8.بهترین مورد انتخاب جراحی بینی ، وقتی است که یک بینی بزرگ و دارای انحراف شدید در تیغه بینی باشد.
9.اصرار در جراحی بینی در مواردی که لزوم قطعی وجود ندارد اغلب منجر به نارضایتی میگردد.
10.جراحی بینی و بیهوشی ضمن آن با بعضی از داروهای اعصاب ، قلبی و کبدی تداخل و اثر منفی دارد . حتماً کلیه داروهای مصرفی را به پزشک اطلاع دهید.
11.در ضمن مصاحبه اولیه به تمام توصیه های پزشک معالج گوش فرا دهید چه بسا نکته ای بسیار مهم از دید شما پنهان بماند و نهایتاً منجر به نارضایتی شما گردد.
12.در موارد بسیار نادر ممکن است عوارض ناخواسته ضمن یا بعد از عمل عارض گردد؛ در صورتی که پزشک شما تبحر کافی را داشته باشد قطعاً از عهده آن بر می آید. در این مورد خویشتن داری و دقت در انجام دستورات پزشک معالج نقش کلیدی در نتیجه نهایی دارد.
13.بهترین مشاور شما پس ازعمل و درتمام شرایط پزشک جراح شما میباشد و سعی نمائید از توصیه های غیر علمی و غیرتخصصی دیگران تبعیت نفرمائید.
14. با توجه به اینکه قرار است انشاءا... بینی شما یک بار عمل شود در انتخاب پزشک ، زمان مناسب، مرکز مناسب دقت نمائید و توصیه های قبل و بعد از عمل جراح را سرلوحه کار خود قرار دهید.
حتما به خاطر بسپارید :
• با جراحی بینی عیوب زیبائی بینی برطرف می گردد ، اما ساختار کلی بینی ( و مهمتر ازهمه پوست بینی ) تغییر نمی کند. بنابراین نتیجه نهائی عمل وابسته به وضعیت بینی قبل از عمل است .
• نتیجه عمل بینی در افراد مختلف با هم متفاوت خواهد بود و قابل مقایسه با هم نیست. هر نوع بینی را نمی توان با عمل زیباتر نمود.
• حصول نتیجه نهائی عمل جراحی زیبایی بینی نیاز به گذشت زمان دارد. در دوران اولیه بعد از عمل ، بینی ممکن است متورم ، بزرگ ، غیر متقارن ، سربالا و نا زیبا به نظر برسد که نباید موجب نا امیدی و ناراحتی فرد گردد.
• همان گونه که وجود تقارن کامل در اجزاء یک بینی طبیعی زیبا امری بسیار نادر است ، بینی عمل شده نیز از تقارن کامل و صددرصد برخوردار نخواهد بود.
www.drkalantar.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.