سه‌شنبه، 11 مهر 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

30 سال سن دارم و هفت ماه است که کف دست و پاهایم گزگز می‌کند. درد شدیدى کف پاهایم احساس مى‌کنم و هر چند ساعت یکبار عضلات بدنم سفت می‌شود. با مراجعه به پزشکان مختلف بهبود پیدا نکردم و هنوز هم با این مشکل مواجه هستم. لطفا مرا راهنمایی کنید.


پاسخ :
پاسخ از دکتر ایرج خسرونیا ، متخصص داخلی
با توجه به توضیحاتی که داده‌اید، وجود دو بیماری محتمل است. شما یا اختلال عروقی هستند یا دچار اختلالات الکترولیتی به همین دلیل باید حتما با دستور پزشک تحت آزمایش‌های مربوطه مانند آزمایش خون، سدیم، پتاسیم، فسفر و کلسیم قرار بگیرید و هورمون‌های تیرویید و پاراتیروئیدتان نیز بررسی شود زیرا بیماری پاراتیروئید باعث می‌شود کلسیم خون کم یا زیاد شود. همین امر می‌تواند اسپاسم و گرفتگی عضلانی را همراه داشته باشد. پرکاری و کم‌کاری تیرویید نیز می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند. اگر قندخون بالا باشد باعث ایجاد اختلال عروقی می‌شود.
اگر ادرار مشکل داشته باشد داخل آن پروتئین دیده شود، آلبومین بدن کم یا اسیداوریک خون زیاد شود نیز علائمی مانند علائم شما در پی خواهد داشت. با انجام یک آزمایش خون می‌توان به علت این مشکلات پی برد بنابراین بهتر است به یک پزشک متخصص داخلی مراجعه کنید تا بررسی‌های لازم را برایتان انجام دهد.
Salamatiran.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.