پرسش :
اگر امامت نباشد چرا رسالت پیامبر ناقص است؟
پاسخ :
پاسخ از حجت الاسلام محمد دشتى(ره):
هر چیزى براى تداوم و جاودانه ماندن به دو اصل نیازمند است.
1. اصل علل پیدایش 2. و اصل علل پایدارى و حفاظت .
اصل اختراعى را به ثبت برساند و برود، و دیگر کسى آن اختراع را مطرح نکند به تولید انبوه نرساند، آن را حفظ نکند، چون اصل تداوم و پایدارى با اصل پیدایش و اختراع هماهنگ نشد آن اختراع فراموش مى شود، از یاد مى رود، نابود مى شود. در حفظ و نگهدارى یک ساختمان یک کتاب ، یک طرح اقتصادى ، نیز این واقعیت جارى است .
در مسائل فکرى و عقیدتى نیز به دو اصل نیازمندیم :
1. اصل پیدایش ((علت محدثه)) و پدید آورنده .
2. و اصل پایدارى و حفاظت ((علت مبقیه)) و نگهدارنده.
مکتب را معرفى کند، و ملت و دولت را با انواع زحمت ها و تلاش ها پدید آورد، و پس از دورانى از دنیا برود و علت پایدارى و حفاظتى نباشد که راه و رسم او را تداوم دهد، و مکتب او را از انواع تحریف و دگرگونى برهاند. ره آورد رسالت تاراج مى شود و پس از اندک زمانى اثرى از آن باقى نخواهد ماند. پس رسالت بدون ولایت و امامت نا تمام است .
www.balagh.net
پاسخ از حجت الاسلام محمد دشتى(ره):
هر چیزى براى تداوم و جاودانه ماندن به دو اصل نیازمند است.
1. اصل علل پیدایش 2. و اصل علل پایدارى و حفاظت .
اصل اختراعى را به ثبت برساند و برود، و دیگر کسى آن اختراع را مطرح نکند به تولید انبوه نرساند، آن را حفظ نکند، چون اصل تداوم و پایدارى با اصل پیدایش و اختراع هماهنگ نشد آن اختراع فراموش مى شود، از یاد مى رود، نابود مى شود. در حفظ و نگهدارى یک ساختمان یک کتاب ، یک طرح اقتصادى ، نیز این واقعیت جارى است .
در مسائل فکرى و عقیدتى نیز به دو اصل نیازمندیم :
1. اصل پیدایش ((علت محدثه)) و پدید آورنده .
2. و اصل پایدارى و حفاظت ((علت مبقیه)) و نگهدارنده.
مکتب را معرفى کند، و ملت و دولت را با انواع زحمت ها و تلاش ها پدید آورد، و پس از دورانى از دنیا برود و علت پایدارى و حفاظتى نباشد که راه و رسم او را تداوم دهد، و مکتب او را از انواع تحریف و دگرگونى برهاند. ره آورد رسالت تاراج مى شود و پس از اندک زمانى اثرى از آن باقى نخواهد ماند. پس رسالت بدون ولایت و امامت نا تمام است .
www.balagh.net