چهارشنبه، 29 آذر 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

آیا علی اصغر (علیه السلام ) در قبر امام حسین (علیه السلام) و به روی سینه آن حضرت دفن شده است؟


پاسخ :
بر اساس برخی از گزارشات مقتل نویسان، علی اصغر و علی اکبر در کنار امام حسین ـ علیه السلام ـ و در مرقد مطهر آن حضرت دفن شده اند. قبر علی اکبر نزدیک ترین قبر از طرف پایین به قبر امام حسین است. وقتی امام سجاد ـ علیه السلام ـ برای دفن شهیدان آمد قبیله بنی اسد به یاری حضرت شتافتند، و حضرت سه قبر برای آنان کند، قبر اول قبر امام حسین و قبر دوم برای تمام بنی هاشم و قبر دیگری برای سایر شهیدان آماده کرد و آنان را در آن قبور دفن کرد.
از قبور برخی شهدای کربلا مانند حبیب که قبری جداگانه دارد بر می آید که بنی اسد برای حبیب که از قبیله آنان بود قبری جدا آماده کرده بودند و قبر حر بن یزید نیز جدا از قبور شهدا است که احتمال دارد خویشان حر و فرزندان او را جداگانه دفن کرده اند.
از این مرقدها می توان دریافت که برای امام حسین و فرزندش علی اکبر و فرزند خردسالش نیز قبری جدا یا در کنار مدفن امام حسین ـ علیه السلام ـ دفن کرده اند. هیچ بعید نیست که علی اصغر را در آغوش پدر دفن کرده باشند چون در برخی از مقاتل آمده است که امام حسین پس از شهادت علی اصغر او را در پشت خیمه ها دفن کرد و امام سجاد آن را در کنار پدر عزیزش دفن نمود.
منبع: اندیشه قم


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.