شنبه، 14 ارديبهشت 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

شیاطین از وسوسه ی شیطان چه سودی می برند؟ این درست است که حضرت مهدی در زمان ظهور شیطان را گردن می زند ؟ پس اگر شیطان مجسم نمی شود چطور ایشان می توانند این کار را انجام بدهند ؟


پاسخ :
آیا ابلیس در قالب های گوناگون ظاهر می شود ؟ قرآن حرف نهایی را به ما می زند . آیات قرآن به ما می گوید که شیطان تا زمان قیامت مهلت گرفته است . شاید این حدیث کنایه از این باشد که در آن عصر زمینه های نفوذ شیطان بسیار ناچیز می شود و بازار شیطان کساد می شود ،گویی دیگر نمی تواند نقشی ایفا کند زیرا زمینه به گونه ای مهیا است که جاده دیگر لغزنده نیست که شیطان بتواند از آن استفاده بکند .
شیاطین انسی از گمراه کردن انسانها چه سودی می برند ؟ اصلا انسانی که گناه می کند چه سودی می برد ؟ وقتی ما گناه می کنیم به زیان خودمان کار می کنیم و به آتش دوزخ نزدیک می شویم . ما وقتی گناه می کنیم خوش مان می آید و لذت می بریم . انسانها از فریب دادن انسانهای دیگر لذت می برد . شیطان هم هوای نفس دارد و وقتی انسانی را گول می زند به هوای نفس خودش گوش کرده است . برای آنها فریب دادن انسان سود واقعی ندارد ولی آنها از این کار لذت می برند . آنها لذت را بر سود واقعی ترجیح می دهند .
شیطان به انسان حسادت کرد و به او سجده نکرد . انسان حسود چه سودی از حسد خود می برد که به انسان دیگر ضرر می زند ، این جزعقده گشایی چیز دیگری نیست . شیطان با کینه ی فراوان و عقده ی زیاد وارد مبارزه با ما شده است . شیطان برای اینکه عقده گشایی کند و زهر خودش را در قالب حسادت به انسان بریزد ، در هر شرایطی ما را رها نمی کند .
در روایات داریم که در ماه رمضان خداوند از بابت لطف شیطان را در زنجیر می کند یعنی شرایط بگونه ای است که انسانها راحت تر می توانند در ماه رمضان مسیر توبه را بپیمایند .


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.