شنبه، 15 تير 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

مواد لازم و طرز تهیه کیک شکلاتی را توضیح دهید.


پاسخ :
مواد لازم ( برای ۱۰ - ۱۲نفر):
▪ آرد سفید ۶۰۰گرم
▪ پودر شکر ۱۲۰گرم
▪بکینگ پودر یک قاشق چایخوری
▪ کره ۳۰۰ گرم
▪ زرده تخم مرغ ۴عدد
▪ شیر ۴قاشق غذاخوری
▪ شکلات سفید تخته ای ۲۲۵گرم

طرز تهیه:
۱) در یک کاسه بزرگ آرد،
پودر شکر و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید. کره را اضافه کرده و با نوک انگشت مالش بدهید تا بطور یکنواخت مخلوط شود.
۲) زرده تخم مرغ و شیر را با چنگال بزنید. آن را به مواد بالا اضافه کرده و با کمک دست آن را خوب مالش دهید تا خمیر به دست آمده به دست نچسبد. مقداری آرد روی یک سطح صاف پاشیده و خمیر را روی آن مجدداً مالش دهید. خمیر را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و هریک را در داخل نایلون قرارداده و در یخچال بگذارید.
۳) فر را روی ۱۹۰ درجه سانتیگراد یا (۳۷۵درجه فارنهایت) برای مدت ۵دقیقه گرم کنید. داخل ظرف کیک را با روغن چرب کنید.
۴) یک قسمت از خمیر را داخل ظرف کیک پهن کنید (دو قسمت دیگر را در یخچال نگه دارید.) کیک را برای مدت ۱۵ تا ۲۰دقیقه داخل فر قرار دهید تا رنگ آن طلایی شود. کیک را از فر درآورده و بگذارید سرد شود. آن را به آرامی از داخل ظرف خارج کنید. فر را روی ۱۷۰درجه سانتیگراد یا۳۲۵درجه فارنهایت تنظیم کنید.
۵ ) مقداری آب را در ماهیتابه بجوشانید و حرارت زیر آن را کم کنید تا به آرامی به جوشیدن ادامه دهد. تکه های شکلات را داخل یک کاسه ریخته و آن را در ماهیتابه بگذارید تا با حرارت غیرمستقیم ذوب شود. پس از اینکه کمی سرد شد، شکلات را با قسمت دیگری از خمیر خوب مخلوط کنید. این خمیر را نیز داخل ظرف کیک چرب شده بریزید.
۶) قسمت سوم خمیر را به ۱۰ قسمت مساوی تقسیم کرده و روی یک سطح صاف آرد بپاشید و هریک از تکه های فوق را به شکل یک لوله ۲۳سانتیمتری درآورید.
۷) ۵ تکه از خمیرهای لوله ای شکل را با فاصله ۴سانتیمتر از یکدیگر روی خمیر داخل ظرف به صورت افقی بچینید.
۸) ۵ تکه دیگر را روی لوله های قبلی به شکل اریب و عمودی قرار دهید.
۹ ) کیک را به مدت ۵۰ تا ۶۰دقیقه داخل فر بگذارید. سپس آن را از فر درآورید و بعد از اینکه سرد شد، کیک را از ظرف خارج کرده و روی لایه قبلی قرار دهید. در صورت تمایل می توانید روی کیک را با شکلات، پودر شکر و یا مربا تزیین کنید.
۱۰) وقتی کیک خودش را گرفت به کمک یک چاقوی تیغه پهن اطراف کیک را از قالب جدا کنید، کف کیک هم باید از قالب جداباشد. به آرامی آن را درون ظرف دیگری بگردانید


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.