شنبه، 15 تير 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

مواد لازم و طرز تهیه کیک موز را توضیح دهید.


پاسخ :
مواد لازم:
تخم مرغ (دو عدد)
شکر (یک لیوان)
کره (یک چهارم لیوان)
لیموترش (یک عدد)
پوست لیمو رنده شده (یک قاشق)
آرد (دو لیوان)
بیکینگ پودر (یک قاشق مرباخوری)
نمک (مقدار کمی)

مواد لازم داخل کیک:
موز (سه عدد)
خامه زده شده (دو و یک سوم لیوان)
وانیل (یک چهارم قاشق چای خوری)

مواد لازم برای رویه کیک:
خامه زده شده (یک لیوان)
وانیل (یک چهارم قاشق چای خوری)
مغز پسته خرد شده (دو قاشق)

طرز تهیه:
ابتدا فر را روی حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن کنید. برای تهیه خمیر کیک، کره را حرارت دهید تا قدری آب شود، سپس کمی صبر کنید تا سرد گردد. آب لیمو را بگیرید، تخم مرغها را با شکر و نمک توسط همزن برقی بزنید تا به صورت کف در بیاید و حجمش دو برابر شود.
پوست لیمو را رنده کنید و با آرد و بیکینگ پودر مخلوط نمایید. بعد بتدریج به تخم مرغها بیفزایید و به آرامی هم بزنید. اکنون کره ذوب شده را کم کم به مواد اضافه کنید و به آرامی زیر و رو کنید تا یک دست شود.
در قالبی گرد به قطر ۲۵ سانتی متر که قبلاً کف آن را چرب کرده اید، مایه را بریزید و در طبقه وسط فر به مدت یک ساعت بپزید. سپس کیک را از قالب خارج کنید و روی پنجره فلزی بگذارید تا خنک شود.
دو عدد از موزها را پوست گرفته، خرد کنید و به مدت ۱۵ دقیقه درون آب لیمو قرار دهید، بعد در آبکش بریزید، ولی آب آن را دور نریزید و کنار بگذارید.
خامه را با وانیل توسط همزن برقی بزنید تا سفت شود. دو سوم لیوان خامه را با موزها مخلوط کنید.
کیک را به دو لایه مساوی تقسیم کنید. هر لایه را با آب لیموهایی که کنار گذاشته اید، آغشته کنید (با برس مخصوص کیک یا قاشق چوبی برای روی سطح اولیه کیک از مخلوط خامه و موز استفاده کنید و لایه دوم را روی آن قرار دهید و روی این لایه هم از بقیه مواد خامه و موز بریزید. سپس کناره های کیک را هم خامه بزنید. اکنون موز سوم را پوست گرفته، حلقه حلقه کنید. یک لیوان خامه را با مقداری وانیل توسط همزن برقی بزنید تا سفت شود. بعد آن را در قیف مخصوص خامه بریزید و روی کیک را با آن شکوفه بزنید و روی هر کدام یک حلقه از موز بگذارید وسط کیک را هم با مغز پسته خرد شده تزیین کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.