0

دوخت دامن شلواری

 
pasargad54
pasargad54
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آبان 1388 
تعداد پست ها : 2135
محل سکونت : اصفهان

دوخت دامن شلواری

Open in new window
آشنايي بادوخت دامن شلواری

آموزش برش دامن شلواري و طريقه دادن پيلي دو قلو در آن و توضيح نحوه دوخت زيپ مانند شلوار و يا در پهلوي چپ

دامن شلواری

دامن شلواري هم دامن است هم شلوار. مانند شلوار خط كمر را سه سانت پايين مي كشيم علامتهاي عمودي را از ده خطوط افقي را مي كشيم. قد بالاتنه يا فاق از 3/1 دور باسن منهاي 2 بدست مي آيد.

بعد از علامت زدن 4/1 دور باسن روي خط فاق و باسن و كشيدن خط جلوي دامن شلواري، 8/1دور باسن از تقاطع خط جلو با فاق جلو مي رويم و راست به طرف پايين خط مي كشيم خط منحني مثلثي را 3/1 عددي كه جلو رفته ايم بيرون مي بريم و منحني را تا تلاقي خط جلو و باسن بزرگ مي كشيم.

Open in new window
از پهلوي كمر سه سانت مي گيريم و منحني وصل مي كنيم به 2 سانت مانده به باسن بزرگ و سپس 4/1 دور كمر را اندازه زده و وسط كمر را مستقيم وصل مي كنيم به بالاي منحني. پشت دامن شلواري مانند پي مي باشد فقط مانند شلوار از پهلوي كمر 2 سانت مي گيريم و منحني وصل مي كنيم به 2 سانت زير باسن كوچك و سپس 4/1 كمر را با اضافه ساسون نموده وسط پشت را هم 5/2 سانت بالا مي بريم و منحني مثلثي 2/1 مقدار بيرون آمده و تا ما بين باسن كوچك و بزرگ رسم مي كنيم. درزهاي پا از دو طرف فون مي شود. از پهلو 4 سانت بيرون رفته و مستقيم وصل مي كنيم و به باسن بزرگ و از توي پا 4 سانت بيرون و 4 سانت هم بالا مي رويم و بالا را مستقيم به انتهاي خط فاق و پايين را منحني به 3/2 دم پاي دامن شلواري وصل مي كنيم.
یک شنبه 22 آذر 1388  11:39 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها