برندهای معتبر آسیایی و اروپایی بعد از لغو تحریمها به بازار خودروی ایران پا گذاشتند یا آماده حضور در این بازار بزرگ میشوند. این خودروسازان یک به یک با خودروسازان دولتی و خصوصی قرارداد امضاء میکنند تا برای تولید و مونتاژ یا واردات خودرو به ایران راهی باز کنند.

در این میان چند صباحی است نام نیسان در ذهنها بیش از پیش تداعی میشود و نشانههای حضور این برند در سطح شهر و همچنین در قراردادهای خودرویی ایران و دیگر کشورها دیده میشود.
اما چرا باید منتظر حضور خودروسازان معتبر ژاپنی که برند خوش نامی در ایران و جهان است باشیم.
از سال ۱۹۹۹ یک اتحاد آسیایی-اروپایی در صنعت خودروی دنیا شکل گرفت و دو برند ژاپنی و فرانسوی به نامهای نیسان و رنو شراکت استراتژیک خود را با تأسیس Renault–Nissan Alliance آغاز کردند. این اتحاد تا کنون هم پا برجاست.
رنو که سالها است یکی از شرکای سایپا و ایران خودرو محسوب میشود، به تازگی توافقنامه جدیدی را با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران امضاء کرده است تا خود بدون شریک خودروساز ایران و با حضور شریکی دولتی، دوره جدیدی را با سرمایهگذاری ۶۰ درصدی و با ورود فناوری به ایران آغاز کند.
قرارداد جدید رنو بحث حضور نیسان در ایران را تقویت میکند. زیرا پیش از این نیز همکاری نیسان و حضور ماکسیما در ایران همزمان با قراردادهای ابتدایی ساخت تندر یا همان پروژه L90 بود. به نظر میرسد این بار رنو راه را برای حضور شریک استراتژیک خود هموار میکند.
چند صباحی است که میتسوبیشی دیگر برند ژاپنی نیز خودروهایش را به بازار ایران عرضه میکند. استقبال از خودروهای این برند ژاپنی به خصوصی Lancer و Outlander علاوه بر فروش خوب خودروهای سوزوکی و تویوتا، میتوان یکی از عاملهای موثر برای وسوسه شدن هر برند ژاپنی به خصوص نیسان شود. البته از سویی خرید ۲۴ درصد سهام میتسوبیشی توسط نیسان نیز میتواند حضور این برند ژاپنی را در ایران تسهیل کند.
تبلیغات مبهم شرکت جهان/ نوین/ آریا
به تازگی شرکت جهان/ نوین/ آریا در سطح برخی شهرها و برخی جادههای ایران تبلیغاتی را در قالب بیلبورد با عنوان «نوآوری هیجان انگیز، به زودی در ایران» که ردپای آن را نیز در شبکههای اجتماعی میتوان دید. شرکت جهان /نوین/ آریا متعلق به جهانگیر/ آریا یکی از واردکنندگان خودرو در ایران است. اگر نام این شرکت را در گوگل سرچ کنید، نام نمایندگی نیسان و همچنین سایت www.jna-nis/san.ir به چشم میخورد. از طرفی کانال تلگرامی با نام niss/aniran نیز راهاندازی شده است که تبلیغات جهان/ نوین/ آریا در آن به اشتراک گذاشته میشود.
اگر سری به سایت مذکور یا کانال تلگرام اشاره شده، بزنید، نه تنها با لوگوی برند نیسان برخورد میکنید، بلکه متوجه خواهید شد که خودروی جوک و ایکستریل را به زودی در خیابانهای تهران مشاهده خواهیم کرد. آنچه از شواهد پیداست نیسان به زودی در ایران نماینده رسمی و قانونی خواهد داشت.
منبع: زومیت
* بدلیل جلوگیری از تبلیغ شرکتی خاص سعی شده است در نسخه کپی شده از علامت (/) در بعضی عبارات استفاده شود که در اصل مطلب موجود نیست.