0

انسداد تنفسي، اصلي‌ترين علامت انحراف بيني

 
hasantaleb
hasantaleb
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : شهریور 1387 
تعداد پست ها : 58933
محل سکونت : اصفهان

انسداد تنفسي، اصلي‌ترين علامت انحراف بيني

يک متخصص گوش و حلق و بيني با بيان اينکه ضربه به بيني تا قبل از کامل شدن بلوغ مي‌تواند باعث آسيب ديدن مراکز غضروف ساز يا استخوان ساز شود، گفت: شايع‌ترين علل انحراف تيغه بيني هنگام تولد در حين گذر از كانال زايمان و در بازي‌هاي کودکانه به دنبال اصابت توپ يا زمين خوردن ايجاد مي‌شود.

دکتر شهريار يحيوي در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکي تهران، با اشاره به اين مطلب که تيغه بيني فضاي داخلي بيني را به دو حفره مجزاي راست و چپ تقسيم مي‌كند، اظهار داشت: اين تيغه به عنوان يک داربست در ظاهر بيني موثر بوده که نيمه جلوي آن غضروف و نيمه بالاي آن را استخوان تشکيل مي‌دهد.

اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران در ادامه به ديگر علل انحراف تيغه بيني اشاره کرد و گفت: رشد بيش از حد غضروف موجب مي‌شود تيغه بيني از خط وسط منحرف شود به طوري که به سمت راست يا چپ انحراف پيدا کند.

وي اصلي ترين علامت انحراف بيني را انسداد تنفسي دانست و افزود: تشديد خورخور شبانه، احساس درد روي بيني و پيشاني و اختلال در عملکرد سينوس‌ها از ديگر علائم اين بيماري محسوب مي‌شود.

دکتر يحيوي با اشاره به اينکه تشخيص انحراف تيغه بيني با معاينه باليني صورت مي‌گيرد، اظهار کرد: آندوسکوپي براي ديدن انحرافات پشت بيني به کار مي‌رود و در مواردي که اين انحرافات خيلي شديد باشد و روي سينوس‌ها اثر منفي بگذارد مي‌توان از وسايل تصويربرداري مانند سي تي اسکن استفاده کرد.

اين متخصص گوش و حلق و بيني با بيان اينکه به طور معمول اکثر افراد جامعه درجات خفيفي از انحراف تيغه بيني را دارند، اذعان کرد: انحراف خفيف مشکلي براي فرد ايجاد نمي‌کند و نيازي به جراحي ندارد اما اگر انحراف تيغه بيني بيش از اندازه باشد و باعث انسداد نسبي يک حفره بيني يا هر دو شود در اين شرايط مراجعه به پزشک ضروري است.

اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران اظهارداشت: افرادي که تنها تيغه داخل بيني آنها کج است نيازي به دستکاري براي اصلاح آن ندارند و بازسازي تيغه بيني در اين موارد کافي است و انجام عمل زيبايي منوط به خواسته بيمار است.

دکتر يحيوي در پايان گفت: در مواردي به علت کج بودن تيغه داخل بيني و فشار آنها استخوان‌هاي بيني کج مي‌شوند که در اين موارد تنها راه اصلاح همزمان تنفس و ظاهر بيني انجام عمل زيبايي است که به موجب درمان انجام مي شود.

انتهاي پيام

عالم محضر خداست درمحضر خدا گناه نکنید حضرت امام (ره)

جمعه 11 آذر 1390  3:01 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها