دوشنبه، 5 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

حدیث فضیلت ماه رجب

پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند:
إنَّ اللّهَ تَعالى نَصَبَ فِی السَّماءِ السّابِعَةِ مَلَکا یُقالُ لَهُ : الدّاعی، فَإِذا دَخَلَ شَهرُ رَجَبٍ یُنادی ذلِکَ المَلَکُ کُلَّ لَیلَةٍ مِنهُ إلَى الصَّباحِ: طوبى لِلذّاکِرینَ! طوبى لِلطّائِعینَ!
ویَقولُ اللّهُ تَعالى: أنا جَلیسُ مَن جالَسَنی، ومُطیعُ مَن أطاعَنی، وغافِرُ مَنِ استَغفَرَنی، الشَّهرُ شَهری، وَالعَبدُ عَبدی، وَالرَّحمَةُ رَحمَتی، فَمَن دَعانی فی هذَا الشَّهرِ أجَبتُهُ، ومَن سَأَلَنی أعطَیتُهُ، ومَنِ استَهدانی هَدَیتُهُ، وجَعَلتُ هذَا الشَّهرَ حَبلاً بَینی وبَینَ عِبادی؛ فَمَنِ اعتَصَمَ بِهِ وَصَلَ إلَیَ.

خداوند متعال، در آسمان هفتم، فرشته‌اى گماشته است که به آن، «داعى» مى‌گویند و چون ماه رجب فرا رسد، آن فرشته، هر شبِ آن ماه را تا صبح، ندا مى‌دهد : «خوشا بر ذاکران، خوشا بر طاعت کنندگان!».
خداوند متعال نیز مى‌فرماید: «من، همنشین کسى هستم که با من، همنشین باشد و مطیع کسى هستم که اطاعتم کند و آمرزنده کسى هستم که از من، آمرزش بخواهد. ماه، ماه من است و بنده، بنده من و رحمت، رحمت من. هر که مرا در این ماه بخوانَد، پاسخش مى‌گویم و هر که از من [چیزى] بخواهد، عطایش مى‌کنم و هر که از من هدایت جوید، راه نمایش باشم. این ماه را رشته‌اى بین خودم و بندگانم قرار داده‌ام. هر کس به این رشته (ریسمان) چنگ زند، به من مى‌رسد».

بحار الأنوار: ج ۹۸ ص ۳۷۷ ح ۱


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.