مصرف کشک باعث ایجاد رژیم غذایی سالم و غنی از آهن می‌شود؛ این رژیم غذایی می‌تواند در دوران بارداری از بروز کم خونی پیشگیری کند.
 

خواص کشک در بارداری


1. کشک به رشد استخوان و دندان‌های جنین کمک می‌کند
به حداکثر رساندن رشد و تکامل جنین بهترین خواص کشک در بارداری به شمار می‌رود. کشک حاوی مقداری زیادی کلسیم، فسفر، و ویتامین D است که برای تشکیل استخوان و دندان‌های جنین بسیار کاربردی هستند.
 
2. کشک می‌تواند بدون عارضه‌ی جانبی به عنوان محصول طبیعی مراقبت از پوست زنان باردار به کار رود
این نیز یکی دیگر از بهترین خواص کشک در بارداری است که لازم است بدانید. کشک حاوی مواد مغذی نظیر روی (زینک)، ویتامین E، و فسفر است که بدون هیچ عارضه‌ی جانبی باعث روشن‌تر شدن و سالم ماندن پوست‌تان می‌شوند. با ترکیب کشک، آرد، و آب لیمو می‌توانید در خانه، کرم مراقبت از پوست موثری را تهیه کنید و به پوست‌ تان بمالید.
 
3. کشک می‌تواند استرس و اضطراب را در دوران بارداری کاهش دهد
برخی از زنان باردار در طول دوران بارداری‌شان به آسانی دچار استرس و اضطراب می‌شوند. کشک حاوی کلسیم است و از طریق پیشگیری از ترشح کورتیزول (هورمون استرس) در بدن می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند.
 
4. کشک به پیشگیری از تجمع رنگدانه‌ها و خشکی پوست در دوران بارداری کمک می‌کند
تجمع رنگدانه‌ها و خشکی پوست یکی از شایع‌ترین مشکلات دوران بارداری است که عموما به دلیل به هم ریختن تعادل هورمون‌ها اتفاق می‌افتند. یکی دیگر از خواص کشک در بارداری نیز پیشگیری از همین مشکلات است؛ مصرف کشک باعث حفظ سلامت پوست می‌شود زیرا این ماده‌ی غذایی سرشار از ویتامین E است.
 
5. کشک می‌تواند به رشد مغز و دستگاه عصبی جنین کمک کند
یکی دیگر از خواص کشک در بارداری ، کمک به رشد مغز و دستگاه عصبی جنین است. کشک غنی از ویتامین B (ویتامین B5، ویتامین B6، و ویتامین B12) و اسید فولیک (فولات) است؛ این مواد مغذی برای رشد مغز جنین بسیار ضروری هستند.
 
6. کشک به پیشگیری از بروز کم خونی در دوران بارداری کمک می‌کند
مصرف کشک باعث ایجاد رژیم غذایی سالم و غنی از آهن می‌شود؛ این رژیم غذایی می‌تواند در دوران بارداری از بروز کم خونی پیشگیری کند. به علاوه، کشک غنی از ویتامین C نیز هست و به جذب آهن در بدن کمک می‌کند.
 
7. کشک از قوه‌ی بینایی مادر و کودک محافظت می‌کند
یکی دیگر از خواص کشک در بارداری غنی بودن آن از ویتامین A است که نقش مهمی در حفظ سلامت قوه‌ی بینایی و تقویت آن در بدن مادر و کودک ایفا می‌کند.
 
8. کشک از بروز پری-اکلامپسیا در دوران بارداری پیشگیری می‌کند
پری- اکلامپسیا وضعیتی است مربوط به فشار خون که در دوران بارداری می‌تواند باعث تشنج مادر شود. کشک حاوی منیزیوماست؛ این ماده‌ی معدنی به عنوان یک داروی طبیعی عالی می‌تواند از بروز پری- اکلامپسیا در زنان باردار پیشگیری کند.
 
9. رنگ چهره‌ را بهتر می‌کند
کشک حاوی آلفا هیدروکسید اسید است که برای بهبود رنگ چهر‌ه‌ بسیار مفید هستند. به علاوه، می‌توانید مواد دیگری مانند عسلرا نیز به آن اضافه کنید تا بهتر و سریع‌تر به نتیجه برسید.
 
10. پوست صورت‌ را نرم‌تر و درخشان‌ تر می‌کند
اسید لاکتیک موجود در کشک راه حلی بی نظیر برای کسانی است که رویای داشتن پوست صورت نرم و درخشانی را دارند. برای داشتن پوست نرم و درخشان‌تر صورت، می‌توانید آب لیمو و کشک را با هم مخلوط کنید. ویتامین C موجود در آب لیمو اثر درخشان کننده‌ای بر روی پوست‌تان خواهد داشت.
 
11. از چین و چروک زودرس پیشگیری می‌کند
چین و چروک زودرس به خاطر وجود رادیکال‌های آزاد در بدن به وجود می‌آیند. آنتی اکسیدان‌ها راه حلی هستند که می‌توانید برای مبارزه‌ی درونی با این مشکل از آن استفاده کنید و از بیرون نیز می‌توانید کشک را به محلول مراقبت از پوست خود اضافه کنید تا از چین و چروک و پیری زودرس پیشگیری کنید. چون چین و چروک معمولا در اطراف چشم‌ها به وجود می‌آیند، می‌توانید کشک را به این ناحیه‌ی چروک شده بمالید و تکه‌های خیار را روی آن بگذارید. خیار به تسکین خستگی چشم‌ها کمک می‌کند و کشک نیز به مبارزه با چین و چروک‌ها می‌پردازد.
 
12. لکه‌های سیاه را از بین می‌برد
عوامل فراوانی وجود دارند که می‌توانند باعث به وجود آمدن لکه‌های سیاه بشوند از پرتوهای ماوراء بنفش گرفته تا انباشته شدن سلول‌های مرده پوست روی هم. اما، فارغ از این که این لکه‌ها چه هستند، کشک راه حلی طبیعی است که به شما پیشنهاد می‌شود. آب لیمو برای از بین بردن لکه‌های سیاه عالی است، پس آن را با کشک مخلوط کنید و به طور منظم روی ناحیه‌ی مبتلا به لکه بمالید چون بسیار اثربخش است.
 
13. پوست را لایه‌ برداری می‌کند
انباشته شدن سلول‌های مرده‌ی پوست می‌تواند باعث تیره به نظر رسیدن پوست‌ تان بشود و آن سلول‌های پوستی مرده می‌توانند زیبایی واقعی پوست‌ تان را پنهان کنند. لایه‌برداری منظم پوست‌تان تنها راه حل برای آشکار ساختن زیبایی طبیعی و ذاتی شما است. کشک را با بلغور جو دو سر یا آرد مخلوط کنید و از آن به عنوان اسکراب پوست برای لایه‌برداری پوست استفاده کنید.

ادامه دارد...

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده