پنج ساعت شگفت انگیز برای همسران

اگر به دنبال داشتن زندگی آرام هستید، اگر دوست دارید از کنار هم بودن لذت ببرید، این وابسته به این است که وقتی را در کنار هم و برای هم بگذارید. در این نوشتار به برخی از مواردی که لازم است با آن موضوعات برای همسر خود وقت بگذارید، اشاره شده است.
يکشنبه، 19 فروردين 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
پنج ساعت شگفت انگیز برای همسران
 راه داشتن رابطه پایدار میان همسران، اختصاص دادن زمانی برای در کنار هم بودن است.
 
چکیده: اگر به دنبال داشتن زندگی آرام هستید، اگر دوست دارید از کنار هم بودن لذت ببرید، این وابسته به این است که وقتی را در کنار هم و برای هم بگذارید. در این نوشتار به برخی از مواردی که لازم است با آن موضوعات برای همسر خود وقت بگذارید، اشاره شده است.

تعداد کلمات 666 / تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه
 
 پنج ساعت شگفت انگیز برای همسران

5 ساعت برای هم

وقتی نتایج کار زوج هایی را که در آزمایشگاه سیاتل حضور یافته بودند پیگیری می کردیم، از آنچه زوج هایی که زندگی شان رو به بهبود بود را از آنانی که همان طور باقی ماندند مجزا می کرد، متحیر شدیم.
آیا ما متوجه شدیم که گروه موفق به طرز چشمگیری در زندگی خود تجدید نظر کردند؟
موضوع فراتر از این بود. ما در کمال تعجب پی بردیم که آنها تنها پنج ساعت در هفته را به زندگی مشترک خود اختصاص دادند. گر چه هر زوج برای چگونه گذراندن این پنج ساعت شیوه خاص خود را داشت، ولی برخی از آنها بارز بودند.
به طور کل، آنچه این زوج ها انجام می دادند این بود که به زندگی خود در هفت اصل روندی تازه ببخشند. این شیوه چنان خارق العاده بود که من نام آن را پنج ساعت شگفت انگیز نامیدم.

 در اینجا آنچه را که شما نیز می توانید انجام دهید، آورده ایم:
خداحافظی: مطمئن شوید قبل از اینکه در صبح از همسر خود خداحافظی می کنید، از یکی از چیزهایی که قرار است در آن روز در زندگی همسرتان اتفاق بیفتد، مطلع هستید. از جلسه با رئیس و بعد ملاقات با دکتر گرفته تا داشتن تماسی تلفنی با یکی از دوستان قدیمی.
زمان لازم: ۲ دقیقه در یک روز ۵۸ روز کاری جمع: ۱۰ دقیقه

دیدار مجدد: مطمئن شوید که در آخر هر روز کاری گفت وگویی خواهید داشت که از شدت استرس و تنش می کاهد .
زمان لازم: ۲۰ دقیقه در یک روز * ۵ روز
جمع: ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه

تحسین و قدردانی. هر روز راهی را بیابید که با محبت صادقانه و صمیمی از همسر خود قدردانی کنید.
زمان لازم: ۵ دقیقه در یک روز *7 روز
جمع: ۳۵ دقیقه

محبت: در طول زمانی که در کنار هم هستید، همدیگر را مورد مهر و محبت قرار دهید. حتما قبل از خواب به یکدیگر مهر بورزید. به این کار به عنوان عملی نگاه کنید که هرگونه ناراحتی کوچکی را که در طول روز برای شما به وجود آمده، از بین می برد. به عبارت دیگر، مهر و محبت را به عنوان بخشش همسرتان بدانید.
زمان لازم: ۵ دقیقه در یک روز ۷ روز جمع: ۳۵ دقیقه

با هم بیرون رفتن برای یک روز در هفته: این مورد می تواند راهی آرامش بخش و کم تنش برای برقراری ارتباط با هم باشد. از یکدیگر سؤالاتی بپرسید تا نقشه عشق قلبتان را به روز کند و شما را به یکدیگر نزدیک تر نماید. (البته اگر لازم باشد، می توانید در مورد مسائل زناشویی و یا دعوایی که در این هفته داشته اید با هم صحبت کنید.) به سؤال هایی که از همسر خود می خواهید بپرسید فکر کنید. (مثلا: «هنوز هم به تغییر دکوراسیون اتاق خواب نکر میکنی؟»، «سفر بعدی ما به کجا خواهد بود؟ با این روزها در مورد رئیست چه نظری داری؟»)
زمان لازم: ۲ ساعت هفته ای یک بار
 جمع: ۲ ساعت
جمع کل: پنج ساعت!

همان طور که می بینید، مقدار زمانی که شما صرف ایجاد این تغییرات می کنید بسیار اندک است. با این حال، همین پنج ساعت به ازدواج شما و ماندن در مسیر صحیح کمک بزرگی خواهد کرد.
به یاد داشته باشید، اگر هر روز اندکی از وقت خود را صرف زندگی زناشویی خود بکنید، تاثیر بیشتری بر سلامتی  طول عمر خواهد داشت تا اینکه برای کسب سلامتی به باشگاه های ورزشی بروید.

منبع: کتاب «هفت اصل اخلاقی برای موفقیت در ازدواج»

نوشته: جان گاتمن و نان سیلور
ترجمه: مهدی قراچه داغی
 

بیشتر بخوانید :
پنج ساعت شگفت انگیز از زندگی زناشویی
7 کلید برای گشودن خانه عشق
تشکر و سپاسگزاری از همسر
نقش مهربانی و محبت در رابطه بین زن و شوهر



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما