نشانه­ های عشق کارآمد در زندگی زوجین

عشق به جنس مکمل، پدیده­ ی شگفت انگیز و بسیار ارزشمندی ست که زندگی افراد را سرشار از نشاط و شادمانی می کند. در مقاله زیر به 11 نشانه عشق کارآمد در زندگی زوجین، اشاره می­ کنیم. شما می­ توانید این نشانه­ ها را در روابط زندگی زناشویی خود جست­جو کرده و در صورت لزوم آن­ها را تقویت کنید. با ما همراه باشید.
سه‌شنبه، 28 فروردين 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
نشانه­ های عشق کارآمد در زندگی زوجین
عشق کارآمد در زندگی زوجین دارای یازده نشانه است که با هم ارتباط متقابل دارند.
 
چکیده: عشق به جنس مکمل، پدیده­ ی شگفت انگیز و بسیار ارزشمندی ست که زندگی افراد را سرشار از نشاط و شادمانی می کند. در مقاله زیر  به 11 نشانه عشق کارآمد در زندگی زوجین، اشاره می­کنیم. شما می­ توانید این نشانه­ ها را در روابط زندگی زناشویی خود جستجو کرده و در صورت لزوم آن­ها را تقویت کنید. با ما همراه باشید.
 
تعداد کلمات 852 / تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه
 
نشانه­ های عشق کارآمد در زندگی زوجین

مقدمه

مهم نیست که در کدام برهه از زندگی زناشویی خود قرار گرفته ­اید، مهم این است که همیشه در زندگی خود عاشق باشید و قدر لحظه ­های با هم بودن را بدانید. انسان­ های سالم استعداد عاشق شدن و عاشق ماندن را دارند و طعم شیرین عشق را در خانواده خود جست­جو می­ کنند. در این مقاله   «نشانه­ های­ عشق کارآمد در زندگی زوجین» را که با توجه به تئوری گاتمن و سایر تحقیقات روان شناختی به دست آمده است، بیان خواهیم کرد. در واقع نشانه­ های زیر نشان می­دهد که عشق شما با شما صادق است و او یک عاشق واقعی است:
 

11 نشانه­­ عشق کارآمد در زندگی زوجین

* از وقت گذراندن با شما لذت می برد: صرف ارزشمندترین چیزها در این دنیا یعنی زمان با شما کلید یک رابطه بلند مدت است. اگرچه که همه ­ی زوجین، مشغله ­های دیگر از جمله کار، تحصیل و خانواده دارند، ولی همسری که به شما اهمیت می ­دهد، حتما زمانی را برای با شما بودن صرف خواهد کرد.
* درباره روز شما از شما سوال می کند: همسری که شما را دوست دارد علاوه بر صرف زمان با شما در رابطه با اتفاقات روزمره و نقاط قوت و ضعف روزانه از شما سوال می پرسد و از همه احوالات شما با خبر است.
* به شما اعتماد دارد: زوج هایی که یکدیگر را دوست دارند، هیچ وقت به دنبال تعقیب کردن یکدیگر نیستند، یا اینکه هیچ نگرانی و شکی در رابطه با اینکه عشق شان کجاست و چرا دیر به خانه می آید ندارند. این نوع رفتار بی محلی حساب نمی شود، بله نشان دادن نوعی از اهمیت همراه با اعتماد است.
* در زمان نیاز به کمک به شما کمک می کند: زوجینی که یکدیگر را دوست دارند، بدون در نظر گرفتن این موضوع که چقدر دغدغه یا مشکل دارند، سریعا به احساس نیاز شما واکنش نشان می دهند. برای مثال اگر شما به دلیل بیماری به کمک نیاز داشته باشید عشق شما باید بی چون و چرا برای خدمت رسانی به شما حاضر باشد.
* احترام گذاشتن به دیدگاه های شما: خوشبختی یعنی اینکه با وجود دیدگاه های متفاوت همچنان پس از چندین سال زندگی احساس خوشبختی کنید. احترام گذاشتن به دیدگاه ها یعنی گوش کردن به دیدگاه های شما بدون قضاوت هر چند که خودش آنها را نپذیرد.
* شرکت دادن شما در تصمیم گیری ­ها: در روابط زناشویی، اغلب اتفاقانی می­افتد که نیازمند تصمیم گیری دو جانبه از سوی زن و مرد است. اگر در این مواقع احساس کردید، مردتان بدون اینکه نظر شما را پرسیده باشد، تصمیم گرفته و کاری انجام داده است به دوست داشتن وی شک کنید. این مورد فقط در رابطه با تصمیم گیری هایی که نتیجه آن مربوط به دو طرف است صادق می باشد.
* ابراز عشق و احساسات: ابراز عشق و احساسات می تواند نشانه ­های فیزیکی دوست داشتن و ابراز عشق و علاقه و دوست داشتن باشد. نشانه­ های فیزیکی نشان دهنده این موضوع هست، که این اتصال و عشق برای زندگی فرد حیاتی است.
* نگاه کردن به شما: نشانه های غیر کلامی که زوجین برای ارتباط با یکدیگر به کار می برند، بسیار سازنده ­تر و عمیق ­تر می­تواند عشق آنها را به یکدیگر نشان دهد. اینکه در هنگام صحبت کردن کسی به شما نگاه کند نشان دهنده این موضوع است که برای او اهمیت دارید، حتی یک نگاه سریع نیز می تواند تاثیر خود را بگذارد.
* دوست دارد در رابطه با گذشته ­تان صحبت کند: زوج هایی که نقاط قوت رابطه خود را در گذشته به یکدیگر گوشزد می­ کنند، این می تواند رابطه حال و آینده آنها را تحت تاثیر قرار دهد. در این مورد تاریخ های مهم زندگی و رابطه مشترک بسیار مهم است. صحبت در رابطه با گذشته نشان می دهد که تجربیات رابطه شما برایش بسیار خوب و اثر گذار بوده است.
* برای شما و عشق شما حاضر است به جانش را به خطر بیاندازد: در ادبیات کهن بسیار دیده شده است که عشق های آرمانی برای محافظ از یکدیگر رفاه و زندگی خود را به خطر انداخته اند. به خطر انداختن خود یعنی اینکه رابطه ما در برابر خطرات بیرونی محفوظ است.
*به شما احساس خوبی نسبت به خودتان می دهد: یک عاشق واقعی احساس هویت و عزت نفس شما را تقویت می کند. زوجینی که به یکدیگر اعتماد به نفس و حس خوب هدیه می دهند روابط بلند مدت تری دارند. این حس مثبت باعث می شود هر دو طرف برای بهتر بودن تلاش مضاعف کنید.
 
گردآوری: خانم حدیثه اسفندیار

بیشتر بخوانید:
کاربرد مهارت‌های ارتباطی در خانواده (بخش اول)
کاربرد مهارت‌های ارتباطی در خانواده (بخش دوم)
ابعاد نه گانه صمیمیت در زندگی زوجین
کمیت و کیفیت رابطه زناشویی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.