هماهنگی جنسی همسران

داشتن یک رابطه جنسی خوب با همسر، نیاز به رعایت آداب و همراهی و هماهنگی زن و مرد دارد. در این نوشتار به برخی از علل سردی جنسی همسران در رابطه زناشویی ایشان می پردازیم.
دوشنبه، 21 خرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
هماهنگی جنسی همسران
برخی از علل سردمزاجی مردان و زنان، حاصل از خطاهای ارتباطی ایشان با هم هست.
 
چکیده: داشتن یک رابطه جنسی خوب با همسر، نیاز به رعایت آداب و همراهی و هماهنگی زن و مرد دارد. در این نوشتار به برخی از علل سردی جنسی همسران در رابطه زناشویی ایشان می پردازیم.

 تعداد کلمات 829 / تخمین زمان مطالعه 
 
هماهنگی جنسی همسران

هماهنگی در مسائل جنسی

 مهم ترین دلایل ناهماهنگی جنسی همسران عبارتند از:
١. سردمزاجی
۲. زودانزالی
۳. عدم آشنایی با مسائل جنسی و روش کامجویی.
پیشگیری و درمان دو علت اول و به معنای بهتر برطرف ساختن آنها، به همراه رویکردی شناختی از مسائل جنسی و به کارگیری نکات آموزنده در این بحث می تواند به شایستگی هماهنگی زوجین و لذت همبستری آنان را افزایش دهد.
 

سردمزاجی زنان

سردمزاجی، عبارت است از ناتوانی زن در رسیدن به اوج لذت جنسی؛ در سرد مزاجی میل جنسی اولیه در همسر موجود است؛ اما تحریکات جنسی به هنگام نزدیکی تا مرحله لذت بخش آن پیش نمی رود و در نتیجه رابطه جنسی نوعی سرخوردگی در زن ایجاد می شود. هیچ احساسی، تلخ تر از این نیست که فردی به هنگام نزدیکی از تمتع و لذت که حق طبیعی اوست، محروم بماند.
برای درمان سرد مزاجی یا پیشگیری از بروز آن، نخست باید علت آن را شناخت؛ معمولا ناشی گری مردان در مقدمات یا همین رابطه جنسی علت این سرد مزاجی است؛ با رفتار درمانی و آموزش رفتارهای جنسی مناسب به این گونه مردان، مشکل سرد مزاجی همسرانشان درمان می شود.
گاهی سردمزاجی زن مربوط به خاطره تلخ اتفاقی ناخوشایند و ناراحت کننده در کودکی و گذشته اوست؛ یعنی آزار جنسی که گاه در زمان کودکی یا دوران بلوغ او رخ داده است. راه درمان این اختلال موشکافی وتجزیه واقعیت توسط روان شناسان از طریق پرسش های گوناگون است تا به اصل موضوع پی برده، در صدد جبران و درمان مشکل برآیند

ابوعلی سینا، یکی از عوامل بی میلی به مسائل جنسی و ناباروری در زنان را سرد مزاجی ناشی از تغذیه می داند، وی برای درمان این گونه سرد مزاجی، نسخه ای را پیشنهاد می کند:
دارچین را به اندازه ۱۰ درهم (۱۲گرم) کوبیده تا به صورت گردی درآید، آن را در ۹۰ مثقال (حدود ۴۱۵گرم) شیر ریخته، مخلوط کنید و صبح ناشتا مصرف کنید و یا به جای آب، پس از غذا بنوشید- البته هنگام استفاده از این دارو گیاه، به همراه غذا دیگر آبی نوشیده نشود.
اگر وعده غذایی که تناول شده از نوع کباب شامی و غذاهای گوشتی باشد، مصرف این معجون دارچین و شیر، بسیار سودمندتر خواهد بود.[1]
از دیگر عوامل سردمزاجی، این است که زن ها نمی توانند به نیازهای جنسی مردی که به او علاقمند نیستند، پاسخ مثبت دهند؛ از این رو در هنگام فعالیت های جنسی و پس از آن به سردی مزاج دچار می شوند.
گاه سردی در مسائل زناشویی، تلافی بی مهری ها و رفتارهای ناشایست مرد در گذشته است؛ این موضوع به درستی در احادیث نیز اشاره شده است. پیامبر فرمودند: «چگونه به هنگام روز همسر خود را کتک میزنی و در هنگام شب توقع داری او را در آغوش بگیری.»[2] رسول خدا به نیکویی اشاره می کنند که این دو شیوه با هم تناسب ندارند؛ یعنی اگر مردان می خواهند از خلوت با همسرشان لذت ببرند  می بایست رفتارشان در موقعیت های مختلف زندگی مهربانانه و همراه با احترام و صمیمیت باشد.
 

سردمزاجی مردان

رفتار نامناسب زنان نیز سردی جنسی مردان را رقم می زند و زنان نیز برای گرم شدن رابطه جنسی و بنا شدن کلبه خوشبختی باید از گفتارها و رفتارمایی که ارتباطشان را به سردی عاطفی می کشاند دوری کنند؛ برخی از این رفتارها عبارتند از:
  • زنانی که سعی می کنند درخواست جنسی همسرشان را به تأخیر بیاندازند، چنین رفتاری که با نوعی بی توجهی به همسر همراه است، مردان را به رابطه زناشویی بی علاقه می کند.
  • همسری که در هنگام آمیزش دائماً گله و شکایت می کند و با جملاتی پلیس مآبانه و معترضانه همچون «آرام باش»، «چرا این گونه عمل می کنی»، «دردم گرفت» و ... سبب سردی جنسی شوهرش را فراهم می کند.
  • زنانی که خود را نسبت به رابطه جنسی بی علاقه نشان می دهند.
  • رعایت نکردن بهداشت و زیبایی در همه نواحی بدن مثل پوست و مو همچنین، دهان بدبو، بوی عرق تن، لباس های نامرتب، بوی ناخوشایند در ناحیه آلت تناسلی، آرایش های نامیزان و نامتناسب و
  • زنانی با رفتار مردانه، که ظرافت زنانگی خود را کنار گذاشته اند.
  • زن هایی که همواره از خواستگاران، نامزدها و یا همسر قبلیشان سخن می گویند و یا به مقایسه شوهرانشان با مردان دیگر می پردازند.
پس بانوانی که دوست دارند، سرد مزاجی مردان خویش را به گرمای جنسی و رابطه ای عاشقانه تبدیل کنند، باید با ظرافت زنانه خویش از گفتارها و رفتارهای سرد کننده دوری بجویند.
 
 
منبع: کتاب «صمیمانه با همسران (راه کارهای پیشگیری و درمان طلاق های عاطفی)»
نویسنده: محمدعلی قاسمی

بیشتر بخوانید :
اهمیت روابط زناشویی در طول زندگی زوجین (بخش اول)
مهارت های زندگی و سلامت ارتباط جنسی خانواده (بخش اول)
مهارت های زندگی و سلامت ارتباط جنسی خانواده (بخش دوم)
بهترین ها را در زندگی زناشویی خود بدانید


:پی نوشت 
[1]
. به نقل از درمان نازایی و ناتوانی های جنسی، ص 73.
[2] . دعائم الاسلام، ج 2، ص 191.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.