راه های ایجاد صمیمیت جنسی (برای همسران)

در این نوشتار برآنیم راه هایی که برای بهبود روابط جنسی همسران به کار می رود و در نهایت منجر به بهبود روابط ایشان می شود را بیان کنیم. با ما همراه باشید.
پنجشنبه، 31 خرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
راه های ایجاد صمیمیت جنسی (برای همسران)
یک ارتباط جنسی مناسب همسران، زمینه ساز ارتباط عاطفی عمیق است.
 
چکیده: در این نوشتار برآنیم راه هایی که برای بهبود روابط جنسی همسران به کار می رود و در نهایت منجر به بهبود روابط ایشان می شود را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

تعداد کلمات 1539 / تخمین زمان مطالعه 8 دقیقه
 
راه های ایجاد صمیمیت جنسی (برای همسران)

ارتباط خود را بهبود ببخشید 

افراد گوناگون دارای نیازهای جنسی متفاوتی هستند و این نیازها بر چگونگی ادراکشان از رابطه جنسی تاثیر می گذارند. بنابر این اگر زوج ها می خواهند رابطه خوب خود را حفظ نمایند، می بایست درباره رابطه جنسی بطور واضح با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. گفتگو و برقراری ارتباط باعث می شود تا دیدگاه همسرتان را بهتر بشناسید و در ک میزان علاقمندی جنسی او برای شما آسان تر گردد. این امر پیوندهای عاطفی شما را تقویت نموده و صمیمیت بین شما را افزایش می دهد.
کیفیت ارتباط کلامی شما بر کیفیت رابطه تان تأثیر می گذارد، و کیفیت رابطه تان بر کیفیت رابطه جنسی شما اثر گذار است. شما نیازمند گفتگو با یکدیگر هستید. شما می بایست در اغلب اوقات به حرفهای یکدیگر گوش کنید. اگر فکر می کنید برنامه زندگی تان به خاطر تعهدات خانوادگی آنقدر پر شده است که دیگر وقت صحبت کردن با همسرتان را ندارید پس بنشینید و مجددا برنامه ریزی کنید. گفتگوی پرثمر بر چیزهایی از قبیل تماشای تلویزیون، خواندن روزنامه، اینترنت، و سایر سرگرمی ها اولویت دارد و این کار باعث می شود تا بین شما و همسرتان پیوند عاطفی حاصل گردد. اگر به شکلی طبیعی با یکدیگر گفتگو نمی کنید، شکل غیر طبیعی آن را آنقدر انجام دهید تا نهایتا برایتان جا بیفتد. از اینکه این امر تصنعی به نظر می رسد هراسی به دل راه ندهید. اگر صحبت درباره رابطه جنسی چندان راحت و آسان به نظر نمی رسد پس این نشانه خوبی است زیرا بدان معناست که نیازمند این گفتگو هستید.
گوش کردن فعال و استفاده از جملاتی که با کلمه «من»، شروع می گردند می توانند راهنمای شما در بیان مسائل حساس جنسی باشند. جملاتی که با کلمه «من»، شروع می شوند از جملاتی که با کلمه «تو» شروع می شوند به ویژه در رابطه با مسائل مربوط به رابطه جنسی بسیار مؤثرترند. همچنین خود انشایی که عملی صادقانه است، منجر به ایجاد صمیمیتی ساده و صادقانه می گردد. بطور کلی اگر عمیق ترین امیدها، ترس ها، و رویاهایتان را با همسرتان در میان بگذارید، به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید احساسات و امیال جنسی خود را با همسرتان مطرح نمایید. ارتباط غیر کلامی نیز در زمینه ارتباط جنسی بسیار حائز اهمیت است. نوازش و تماس چشمی دو تا از راه های برقراری ارتباط گرم و محبت آمیز می باشند. بهترین زمان برای به کار بردن زبان بدن وقتی است که موضوع ارتباط، رابطه جنسی است.
برای جیم و جولی، خود افشایی باعث افزایش سطح صمیمیت عاطفی و جسمی آنها شده بود.
 

نشانه هایی از محبت را ابراز کنید

اگر به مراحل اولیه رابطه تان با همسرتان بازگردید، به خاطر خواهید آورد که تقسیم کردن همه چیز در آن دوران ساده تر بود. احتمالا در آن دوره احساسات و تجربیات مثبت را بیش از منفی ها با یکدیگر مطرح می کردید و احتمالا راه های متعددی برای ابراز عشق و محبت می یافتید. اکنون نیز این نشانه ها و علائم به اندازه گذشته حائز اهمیت هستند. این کار می تواند به سادگی یک تماس در اواسط روز باشد تا همسرتان نشان دهید که به فکر او هستید.
هرچه باشد همان کسانی که از بودنشان در اطراف خود لذت می برید می توانند به شما احساس ارزشمندی بدهند. مثال های زیر نشان می دهند که ما چگونه کسانی را که احساس خاصی به ما می دهند را بیشتر دوست داریم.
زن جوانی برای یکی از دوستانش توضیح داد که چرا تصمیم گرفته یکی از دو مردی را که خواستگار او بودند را انتخاب کند. او گفت: «وقتی با جان بودم احساس می کردم که او باهوش ترین مرد دنیاست»، دوست حیرت زده اش پرسید: «پس برای چی او را انتخاب نکردی؟» «چون وقتی با بیل هستم احساس می کنم با هوش ترین فرد دنیا هستم.»

شاید لازم باشد تا به صورت مداوم و آگاهانه به خودتان یادآوری کنید که باید نشانه هایی از محبت، تعریف کردن از یکدیگر، هدایای کوچک، و غیره را به طرف مقابل خود بدهید. این چیزها باعث تفاوت خواهند شد. دقیقا به این خاطر که چیزهای کوچکی هستند، و چیزهای کوچک در اندازه گیری احساسات و عواطف رابطه شما بسیار به چشم می آیند. هدیه دادن و گرفتن هدیه، تعریف کردن از یکدیگر، و کمک کردن به یکدیگر، کارهایی هستند که بین شما و همسرتان گرمی و صمیمیت به وجود می آورند. این کارها باعث می شود تا رابطه تان در یک قالب دوست داشتنی قرار گرفته و ثبات و محبت بین شما افزایش یابد همچنین انجام این کارها نشانگر این است که شما به همسرتان اهمیت می دهید و برای او ارزش قائل هستید. احساس عشق و اهمیت در رابطه جنسی بسیار مهم و با معنا هستند.
وقتی که تلاش می کنید تا همسرتان را با انجام کارهای مختلف خوشحال کنید، احساس ارزشمندی در او ایجاد می شود، اما بسیاری از ما با گذشت زمان انجام این کارها را فراموش می کنیم. برای به دست آوردن دوباره این عادت ممکن است نیازمند تلاشی آگاهانه برای ارائه این نشانه های محبت آمیز باشید. با انجام این کار متوجه می شوید که در پس هر دادنی، گرفتنی وجود دارد و رابطه ی شما عمق بیشتری می یابد. شما هرگز با محبت کردن چیزی را از دست نمی دهید. شما و همسرتان تنها زمانی می توانید از عشق و صمیمیتی بزرگ بهره مند شوید که آن را به یکدیگر متقابلا ابراز کنید.
کیفیت ارتباط کلامی شما بر کیفیت رابطه تان تأثیر می گذارد، و کیفیت رابطه تان بر کیفیت رابطه جنسی شما اثر گذار است. شما نیازمند گفتگو با یکدیگر هستید. شما می بایست در اغلب اوقات به حرفهای یکدیگر گوش کنید.
اگر فکر می کنید برنامه زندگی تان به خاطر تعهدات خانوادگی آنقدر پر شده است که دیگر وقت صحبت کردن با همسرتان را ندارید پس بنشینید و مجددا برنامه ریزی کنید.

دکتر«گری چاپمن»[1] در کتاب خود به نام (پنج زبان عشق)[2] در مورد راه های متفاوتی صحت می کند که هر فرد برای دادن و گرفتن عشق ترجیح می دهد.
این راه ها عبارتند از: خدمت کردن به یکدیگر، وقت گذراندن با هم، نوازش، ابراز محبت کلامی، و هدیه دادن. در روش او چنین باز می گردد که ما اغلب عشق خود را با روشی نادرست به همسرمان ابراز می داریم، حال آنکه او واقعا ترجیح می دهد این عشق را به روش دیگری دریافت کند.
گفتگوی صریح می تواند به زوج ها کمک کند تا زبان اصلی ابراز عشق را مشخص کرده و نسبت به ابراز عشق و محبت خود به صورتی آگاهانه تر اقدام نمایند.
برای تشخیص زبان اصلی عشق همسرتان دقت کنید که او چگونه به شما ابراز عشق می کند. همچنین دقت کنید که نوعا خواستار چه چیزی است، چون این موارد نشانه ای برای زبان عشق و خواسته های همسرتان می باشد.

تفاوت در تمایلات را درک نمایید

 قاضی جیمز شریدان[3] در کتاب خود به نام (سعادتمندی قلب)[4] به زوج های متأهل توصیه می کند اجازه ندهند تا متفاوت بودن تمایلات شان آنها را از تجربه عشق ورزی و رابطه جنسی باز دارد.
او می گوید: «این خواست خداوند بوده که مرد و زن از یکدیگر متفاوت باشند و بنابراین عمل عشق ورزی همیشه نیازمند از خود گذشتگی است». او توضیح می دهد: «اگر شما و همسرتان همیشه خواستار یک چیز ثابت در یک زمان ثابت باشید، دیگر خبری از فداکاری واقعی در میان نیست. در واقع عمل از خودگذشتگی است که به عشق معنا می دهد.»
زن و مرد همیشه از یکدیگر متفاوت خواهند بود به همین تفاوت است که در وهله اول موجب جذب ما به یکدیگر می شود و همین تفاوت ها ما را از یکدیگر دور می کنند. مواقعی پیش می آید که شما فقط به خاطر رضایت همسرتان تن به رابطه جنسی می دهید اما تسلیم کردن خود به رابطه جنسی از روی بی میلی و از روی اجبار صمیمت در پی نخواهد داشت.

چنانچه درخواست رابطه جنسی بطور طبیعی اتفاق نیافتد، در نتیجه موجب تقویت صمیمیت نمی گردد. اگر پذیرفتن رابطه جنسی به معنای اولویت بخشی به نیازهای همسرتان نسبت به نیازهای خودتان است باید بگونه ای انجام گیرد که عشق شما را مورد تأکید قرار داده و پذیرای عشق همسرتان باشید، در غیر اینصورت تنها چیزی را که می سازید تنفر است. ۸۰ درصد از زوج های مل گزارش می دهند که شوهرانشان بیش از آنها خواستار رابطه جنسی هستند. اما برخی محققین بر این باورند این مسئله ممکن است بیشتر به این حقیقت باز گردد که در فرهنگ ما شروع رابطه جنسی به عنوان تمایل تعریف می گردد.
«دبرا تیلور و مایکل سیتسما» دریافتند که وقتی فعالیت جنسی آغاز می گردد، زنان نوعی تمایل جنسی را تجربه می کنند. آنها می گویند که زنان در وهله اول از نظر بیولوژیکی کمتر بهاین مسئله فکر می کنند اما اکثر زنان با پیش رفتن در رابطه جنسی به انجاماین کار پاسخ مثبت نشان می دهند. درک این تفاوت ها پذیرفتن این حقیقت را برای مردان آسان تر می کند و می پذیرند که در اغلب مواقع باید آنها آغاز کننده رابطه جنسی باشند. اگر از چارچوب این تفاوت های بیولوژیکی به این موضوع نگاه شود، آغاز نکردن رابطه جنسی، نشانگر رابطه ضعیف نیست بلکه فقط تفاوتی ذاتی در ساختار جسمی زن و مرد است.
 
 منبع: کتاب «بازبینی روابط همسران»
نویسنده: دیوید اچ اولسون، امی اولسون- سیگ، پیتر جی لارسن
ترجمه: شکونه نوابی نژاد و مهرنوش دارینی
 

بیشتر بخوانید : 
چگونه با همسرمان رابطه جنسی صمیمانه ای داشته باشیم؟
روابط جنسی در روابط زناشویی
مشکل جنسی یک‌پنجم زنان
آیا نسبت به همسرتان جاذبه جنسی کافی احساس می کنید ؟
ابعاد نه گانه صمیمیت در زندگی زوجین


پی نوشت :
[1] . Gray Cliapman
[2] . The five love language
[3] . Judge James Sheridan
[4] . A blessing for the heart


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.