بازی در پارک کودک

یکی از وسایل بازی که امروزه والدین برای فرزندان خود تهیه می کنند، «پارک کودک» است. در این نوشتار به اختصار در مورد بازی کودکان با این وسیله می پردازیم.
سه‌شنبه، 26 تير 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
بازی در پارک کودک
ممکن است کودک در «پارک کودک» احساس کند که اسیر شده است.
 
چکیده: یکی از وسایل بازی که امروزه والدین برای فرزندان خود تهیه می کنند، «پارک کودک» است. در این نوشتار به اختصار در مورد بازی کودکان با این وسیله می پردازیم.
 
تعداد کلمات 629 / تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه

بازی در پارک کودک

آیا کودکم می تواند در پارک کودکان بازی کند؟

پارک کودک اگر مکان امن و مناسبی باشد، کودکان می توانند در آن بازی کنند و مدتی خیال والدین شان از آنها راحت باشد. اما مشکل اینجاست که یا کودکان بازی کردن در آنجا را دوست ندارند و یا آنقدر که والدین شان انتظار دارند در آنجا نمی مانند. پارک کودک یک محوطه ی بازی محصور شده است که می توانید آن را با خودتان به هر جایی ببرید. بیشتر بچه ها دوست ندارند مدتی طولانی در یک مکان بسته بمانند. آنها دوست دارند در محیط اطرافشان قدم بزنند و همه چیز را بررسی کنند. کودکان ترجیح می دهند در کنار والدین شان باشند تا این که در جایی تنها بمانند. اگرچه میزان فعالیت فیزیکی و جنب وجوش بچه ها با هم تفاوت دارد، ولی بیشتر آنها دوست ندارند مدت زیادی در پارک کودک بمانند. بعضی از بچه ها نیم ساعتی آنجا مشغولند، ولی بعضی دیگر بیشتر از چند دقیقه آنجا را تحمل نمی کنند. بعد از مدتی آنها از پارک کوچک شان خسته شده و دوست دارند که از آنجا خارج شوند.
مادر یک کودک نه ماهه دوست داشت کودکش مدتی در پارک بماند و بازی کند، ولی کودک دوست نداشت آنجا بماند و زود خسته می شد. بعد از چند هفته مادر بالاخره مجبور شد کودکش را دیگر در آنجا نگذارد و کودک نیز خوشحال تر به نظر می رسید. معمولا بچه ها از چیزهایی که ما خوش مان می آید، لذت نمی برند.

وقتی والدین برای کودک شان پارکی می خرند، احساس می کنند که او از آن لذت خواهد برد. آنها به دنبال فرصتی می گردند تا پارک مصنوعی کودک را همراه خودشان کنار ساحل یا پارک ببرند و کودک در آن مشغول بازی کردن شود، ولی وقتی متوجه می شوند که کودک از بازی کردن در آن مکان بسته و محدود لذت نمی برد، ناراحت می شوند و از خودشان می پرسند که چرا کودک از دیدن اسباب بازی هایش خوشحال نمی شود.
اگر می خواهید کودک تان را در پارکش بگذارید تا او مشغول بازی شود، بهتر است اسباب بازی های او را جایی بگذارید تا او در دیدرس شما باشد و بتواند شما را ببیند و یا این که شما گاهی بتوانید با او دالی بازی کنید. وقتی مشغول انجام کاری هستید اسباب بازی شبیه وسایل خانه که از آن استفاده می کنید. بدهید مثل بشقاب، قاشق و قوری تا کودک رفتار شما را تقلید کند. اسباب بازی های داخل پارک کودک را هر چند وقت یکبار عوض کنید تا اسباب بازی های جدید، برای کودک جالب باشند. البته نباید بیش از حد درون پارک را با اسباب بازی پر کنید، اگر دیدید کودکتان خسته شده است، او را از درون پارک بیرون بیاورید.
پارک کودک نباید تنها مکان برای بازی کردن کودک تان باشد. او باید در مکان های مختلف و مناسب بازی کند. مثلا مقداری اسباب بازی در اتاقی که خودتان هستید، بگذارید و به کودک اجازه دهید که نزدیک شما بازی کند. اگر کودک انتظار دارد شما او را بغل کنید، از یک پرستار بچه کمک بگیرید تا بتوانید به کارهای خودتان نیز برسید.
پارک کودک یک محوطه ی کوچک و امن است که شما می توانید در خانه، مدت کوتاهی فرزندتان را در آن قرار دهید تا بازی کند، ولی نباید انتظار داشته  باشید که او برای مدت طولانی آنجا بماند. اگر انتظارات درست و به جایی از کودک تان داشته باشید، وقتی او می خواهد از پارکش بیرون بیاید، از دست او عصبانی نمی شویم.
 
منبع: راهنمای کامل تربیت کودک (از تولد تا 5 سالگی)
نویسنده: رابین گلدستاین
مترجم: شیرین یزدانی

بیشتر بخوانید :
شکل گیری شخصیت کودک با بازی
17 بازی مادر و کودک
نقش بازی در کودکان



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.