چگونه پدر خوبی باشیم ؟

پدر خوب بودن کار آسانی نیست و وظایف پدری هیچگاه پایانی ندارد. برای اینکه یک پدر خوب باشید باید حضور داشته باشید و یک الگوی خوب برای فرزند خود باشید. با ما همراه باشید تا بدانید چطور می توان پدر خوبی بود.
جمعه، 16 شهريور 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
چگونه پدر خوبی باشیم ؟
حضور داشتن پدر در کنار فرزند لازم و ضروری است.
 
چکیده: پدر خوب بودن کار آسانی نیست و وظایف پدری هیچگاه پایانی ندارد. برای اینکه یک پدر خوب باشید باید حضور داشته باشید و یک الگوی خوب برای فرزند خود باشید. با ما همراه باشید تا بدانید چطور می توان پدر خوبی بود.

تعداد کلمات 1119 / تخمین زمان مطالعه 6 دقیقه

چگونه پدر خوبی باشیم ؟
حضور پدر امری ضروری

 1. برای بچه‌ های خود وقت بگذارید. کودکان شما اهمیتی نمی ‌دهند که شما یک ترفیع بزرگ در شرکت خود داشته اید و یا اینکه کدام خانه گران‌ قیمت را معامله کرده اید یا نه. آنچه که آن‌ ها اهمیت می‌ دهند این است که آیا شما برای شام در خانه خواهید بود یا خیر، آیا شما آن‌ ها را در روز جمعه به بازی می برید، و آیا شما آن هفته با هم به تماشای فیلم خواهید نشست؟ اگر می‌ خواهید پدر خوبی باشید، پس باید هر روز برای فرزندان تان وقت بگذارید - یا حداقل هر هفته - مهم نیست که چقدر مشغله دارید.
این را به برنامه های خود اضافه کنید. شاید بهترین شب ها برای کودکان تان سه ‌شنبه، پنجشنبه و روزهای تعطیل باشد. در طول این روزها زمان بیشتری را صرف مراقبت از فرزندان تان کنید و اجازه ندهید تعهدات کاری، اختلالی در این شب ها ایجاد کنند.
اگر بیش از یک کودک دارید، پس باید وقت بگذارید که هر کودک را به طور جداگانه ببینید، بنابراین روابط منحصر به فرد شما می‌ تواند توسعه پیدا کند.
اگر آنقدر خسته هستید که نمی ‌توانید خود را مجبور کنید تا با پسر و دختر خود بازی کنید، به جای آن، با هم به تماشای یک فیلم یا کارتون بنشینید، یا کار دیگری با او انجام دهید. مهم است که در تفریح آن ها حضور داشته باشید.
 
2. برای رویداد های مهم در کنارشان باشید. هر چند سپری کردن ساعات مشخصی در هفته با کودک خود بسیار خوب است و در روابط شما اثر مثبتی می گذارد، اما باید در رویداد های مهم زندگی فرزندتان نیز در کنار او حضور داشته باشید. برنامه ی کاری خود را طوری مرتب کنید که بتوانید اولین روز مدرسه پسرتان/ دخترتان، اولین رویداد ورزشی بزرگ او، یا برای فارغ ‌التحصیلی وی حتما حضور داشته باشید.
کودکان شما این لحظات را برای تمام عمر به یاد خواهند آورد و حضور شما در کنارشان، بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
ممکن است زمانی که یکی از کودکان شما اتفاق مهمی را در زندگی اش تجربه می کند، بسیار مشغول باشید، اما اگر آن را از دست بدهید، بعدا پشیمان خواهید شد.
 
3. درس‌ های مهم زندگی را به کودکان خود آموزش دهید. همچنین باید به فرزندان خود نحوه ی برخورد با وظایف اصلی زندگی شان را آموزش دهید و گاهی در کنار آن ها حضور داشته باشید. شما می ‌توانید به پسر خود کمک کنید تا بداند چگونه از حمام استفاده کند، به کودکان خود آموزش دهید که دندان‌ های خود را به درستی مسواک بزنند، به آن‌ها کمک کنید که چطور دوچرخه ‌سواری کنند و زمانی که وقت رانندگی آن ها فرا رسید، به ایشان آموزش دهید. همچنین می‌ توانید به پسران خود بیاموزید که چگونه بهداشت را به هنگام اصلاح صورت رعایت کنند. کودکان شما به شما نیاز دارند تا درس‌ های بزرگ زندگی و کارهای کوچک روزمره را یاد بگیرند.
این درس‌ ها را با همسر خود تقسیم کنید. شما هر دو باید چیزهای مهم را به کودکان خود آموزش دهید که تا به خوبی بزرگ شوند.
به کودکان خود کمک کنید از اشتباهات خود درس بگیرند. اگر آن ‌ها کار اشتباهی انجام دادند، شما باید به آن‌ ها کمک کنید و به جای اینکه تنبیه شان کنید، به آن ها بگویید چرا و چطور باید از این رفتار در آینده اجتناب کنند.
تلاش‌ های فرزندتان را به طور مداوم تحسین کنید و در انتقاد کردن مهربان رفتار کنید. طرز برخورد شما در طولانی مدت، عزت نفس فرزندتان را رشد خواهد داد.
 
4. ارتباطات قوی ایجاد کنید. حضور در لحظات مهم زندگی فرزندتان بسیار مهم است و پس از آن می ‌توانید با کودک خود زمانی که آنجا هستید ارتباط برقرار کنید. شما همیشه مجبور نیستید کاری هیجان ‌انگیز انجام دهید تا فرزندان تان از گذران وقت با شما لذت ببرند، فقط باید بر روی توانایی برقراری ارتباط با آن‌ ها برای درک نگرانی‌ ها و مشکلات شان تمرکز کنید.
 هر روز با کودکان خود صحبت کنید تا بدانید آن‌ ها در مورد چه چیزی نگران هستند، در هفته ی گذشته به آن ها چه گذشته، و در ذهن شان چه چیزی می گذرد.
به طور سطحی سوال نکنید "روز شما چطور بود؟"، بدون اینکه واقعا بخواهیم جواب را بدانیم.
اگر کودکان شما نوجوان و یا دانشجو هستند، ممکن است نخواهند در مورد جزئیات روز خود با شما صحبت کنند. فقط در حدی که بدانند به اندازه ی کافی به حال آن ها اهمیت می دهید، بدون آنکه بخواهید در معرض فشار قرارشان دهید.
 
5. با کودکان خود سفر کنید. برای اینکه یک پدر خوب باشید، باید زمانی را انتخاب کنید که با کودکان خود سفر کنید - - و یا شاید یک گردش کوچک، بدون مادرشان. شما می ‌توانید با فرزندان خود به ماهیگیری بروید، یا سفری که کودکان شما هرگز فراموش نکنند. هر کاری که می ‌کنید، سعی کنید آن را به یاد ماندنی و خاطره انگیز کنید، چیزی که می ‌تواند حداقل یک ‌بار در سال تکرار شود تا شما یک برنامه ی سرگرمی سالیانه داشته باشید.
اگر مادر بچه ها نیز در طول این سفر حضور دارد، کمی وقت بگذارید تا زمانی را به تنهایی با کودکان خود سپری کنید.
برنامه‌ ریزی این سفرها از چند ماه قبل، به کودکان شما یک درس جالب و متفاوت خواهد داد، اینکه نگاهی به آینده داشته باشند.
 
6. برای خودتان وقت بگذارید. اگر چه برای کودکان شما مهم است که در منزل باشید، اما باید سعی کنید زمانی را هم به خودتان اختصاص دهید؛ می تواند پنجشنبه عصر باشد تا به امور شخصی خود برسید، یا هر شب نیم ساعت قبل از خوابیدن وقت بگذارید و یک کتاب خوب مطالعه کنید. شما باید علایق کودکان خود را در اولویت قرار دهید، اما به طور کامل به خودتان بی‌ توجهی نکنید.
اگر زمانی را به خودتان اختصاص ندهید، آرامش نخواهید داشت، حوصله تان کم می شود، و در نتیجه آن طور که باید، نمی توانید هنگام ارتباط با فرزندان تان انرژی داشته باشید.
شما می ‌توانید یک اتاق یا صندلی ویژه در خانه داشته باشید که کودکان تان بدانند در آن لحظه نباید مزاحم شما بشوند. به آن‌ها کمک کنید تا به زمانی که برای خود اختصاص داده اید، عادت کنند و توضیح دهید که شما قصد دارید در مدت کوتاهی به کار های خودتان برسید - مگر اینکه آن ‌ها واقعا به شما نیاز داشته باشند.
 
 
مترجم: داوود سرافراز
منبع :  https://www.wikihow.com/Be-a-Good-Father

بیشتر بخوانید :
چگونه پدر ومادر خوبی باشیم؟
ویژگی‌های پدر و مادرهای موفق
پدر، تکیه گاه و ستون خانواده
پدر، مفهومی مهم در زندگی
سه سبک برای پدر بودن



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.