سه‌شنبه، 10 خرداد 1401
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

محمدصادق باطنی

محمدصادق باطنی
محمدصادق باطنی نویسنده، کارگردان و تهیه کننده مستند، مدرس و فعال سوادرسانه‌ای است. از سال 1390 ه.ش وارد کارگردانی و مستندسازی شده است.
 
شناسنامه
 سال 1367 ه.ش   تولد
 ایرانی  ملیت
 اسلام  دین
 شیعه  مذهب
 دکترای علوم ارتباطات  تحصیلات
 دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات دانشگاه
 فرهنگی  زمینه فعالیت

زندگی نامه

تولد
محمدصادق باطنی متولد سال 1367 ه.ش می باشد.

سمت و فعالیت ها

فعالیت های علمی
تحصیلات
وی که در مقطع کارشناسی فارغ‌التحصیل مهندسی شیمی از دانشگاه شریف است به دلیل علاقه به حوزه سینما و رسانه در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت رسانه وارد دانشگاه صدا و سیما شده و در مقطع دکترا دانش‌آموخته علوم ارتباطات دانشگاه علوم و تحقیقات است.
 
محمدصادق باطنی
 
فعالیت های اجرایی
محمدصادق باطنی که در دوره‌های مختلف مدرسه هنر و رسانه آینه به عنوان مدرس حضور داشته است، سال‌هاست فعالیت‌های حرفه‌ای اش در حوزه نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی در حوزه رسانه و مستندسازی متمرکز شده است. تجربه کارگردانی در مستند دوپینگی‌ها، تهیه کنندگی در مستند‌های دیوانگی و جای خالی از مهمترین فعالیت‌های وی در حوزه مستندسازی است. آثار او در این حوزه تاکنون چندین بار جزء آثار برتر و مورد توجه در جشنواره عمار بوده است. از دیگر فعالیت‌های رسانه‌ای محمد صادق باطنی می‌توان به حضور به عنوان مجری کارشناس در برنامه‌های یه حبه نقد و رسانش اشاره کرد. وی اخیرا نیز با همین عنوان در برنامه جنجالی و پر بیننده هشتادیا حضور موفقی داشته است. محمدصادق باطنی به عنوان یکی از مؤسسان مدرسه هنر و رسانه آینه سال‌ها مدیریت این مجموعه را به عهده داشته و در حال حاضر نیز به عنوان مدیر مجموعه آموزشی و پژوهشی شهید آوینی صدا و سیما فعالیت می‌کند.
 
محمدصادق باطنی

مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی شهید آوینی صداوسیما، مدیر آموزش بسیج صداوسیما، موسس و مدیر باشگاه هنر و رسانه نوجوان صداوسیما، دبیر و هم‌ مؤسس المپیاد سواد رسانه‌ای، عضو هیأت مدیره خبرگزاری مهر، عضو هیأت مدیره روزنامه تهران تایمز، رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره مدرسه، موسس و مدیر اسبق مدرسه هنر و رسانه آینه، معاون اسبق آموزش و پژوهش مرکز سفیرفیلم، مدیر روابط عمومی‌پنجمین جشنواره فیلم عمار، طراحی، اجرا و تهیه کنندگی برنامه‌های تلویزیونی کهکشان، هشتادیا، رسانش، زاکربرگر، یه حبه نقد، سوژه و روایت عشق، تهیه کنندگی و کارگردانی مستند‌های دوپینگی‌ها، جای خالی، دیوانگی و…بخشی از کارنامه باطنی به شمار می‌آید.

محسن برمهانی، معاون سیما، در سال 1400 ه. ش، در حکمی «محمدصادق باطنی» را به سمت مدیر شبکه امید منصوب کرد.
 
محمدصادق باطنی

جوایز و افتخارات

محمدصادق باطنی در چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار موفق به کسب جایزه بهترین فیلم در بخش جنگ نرم برای کارگردانی مستند او با ما شد. در مدت فعالیتش در عرصه رسانه دو مستند بلند (دوپینگی ها، جای خالی) و ۱۵ مستند کوتاه ساخته و سه بار در جشنواره فیلم عمار جایزه گرفته است.

منابع:
1. مدرسه هنر و رسانه آینه
2. وبسایت حرف تازه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.