0

بازدید : 17130 بار

ایجاد: چهارشنبه، 27 شهريور 1398

ویرایش: چهارشنبه، 27 شهريور 1398

نرم افزار العادیات

نرم افزار العادیات
نرم افزار العادیات
حجم نرم افزار 0.00 مگابایت
دفعات دانلود 753
دانلود فایل دانلود فایل
نسخه مورد نیاز برای اندروید 4.0 و بالاتر
نرم افزار العادیات
توضیحات :

معرفی نرم افزار العادیات

امروزه روش‌ها و سبک‌های مختلفی برای حفظ مطالب از جمله قرآن وجود دارد که هرکدام از اساتید شیوه‌ای را پیشنهاد و در کلاس‌های خود اجرا می‌کنند. یکی از روش‌های حفظ مطالب، استفاده از جعبه لایتنر است که بیشتر برای حفظ کلمات انگلیسی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما متأسفانه در حفظ قرآن به دلایلی کمتر استفاده شده است؛ اما ویژگی‌های خوب این روش، باعث شده تا برای نخستین‌بار، شرکت نرم‌افزاری آراد دشت، به سمت استفاده از جعبه لایتنر در بحث حفظ قرآن برود و نرم‌افزار العادیات را بر همین مبنا تولید نماید. ( لینک دانلود نرم افزار: http://aladiyat.ir/Home/GetAndroidLatestVersion )

 

 

ویژگی‌های نرم‌افزار

جعبه لاینتر یک جعبه با پنج خانه و تعدادی فلش کارت است که یک طرف فلش کارت‌ها سؤال و طرف دیگر جواب نوشته شده است. در ابتدا فلش کارت‌ها در خانه اول قرار می‌گیرد. کارت اول برداشته می‌شود، اگر شخص جواب را بداند آنرا در خانه دوم قرار می‌دهد و دو روز بعد به سراغ آن می‌رود. اگر دو روز بعد هم پاسخ را می‌دانست در خانه سوم قرار داده و چهار روز بعد به سراغ آن می‌رود. به همین ترتیب ۸ روز، ۱۶ و ۳۲ روز این کار را ادامه می‌دهد. کارت‌هایی که از خانه پنجم خارج می‌شوند طبق قانون لاینتر به حافظه دائم منتقل شده‌اند. در هر مرحله‌ای اگر شخص جواب را بلد نبود آن را باید به خانه اول برگرداند.

 

مهمترین کار جعبه لایتنر این است‌ که برنامه مرور را به گونه‌ای تنظیم می‌کند تا با بیشترین تکرار در قسمت خطرناک منحنی فراموشی، مطالب به حافظه درازمدت هدایت شود. نکته دیگری که در این روش وجود دارد این است که از تکرار‌های غیر ضروری جلوگیری می‌کند. به عنوان مثال شما برای آنکه مطلبی را از حافظه کوتاه مدت به بلندمدت منتقل کنید نیازمند تکرار‌های زیادی هستید؛ وقتی صفحه‌ای را برای چندمین‌بار مطالعه می‌کنید، مجبورید مطالبی را نیز که قبلاً آموخته‌اید مجدداً مرور کنید. در صورتی که دیگر لزومی به تکرار نیست و تکرار بی‌جهت آنها، باعث اتلاف وقت و انرژی، بی‌حوصلگی و در نتیجه دل‌زدگی شما می‌شود. اما جعبه لایتنر فقط مطالب چموش و رام نشدنی را شکار کرده و ما را وادار به تکرار آن‌ها می‌کند؛ بنابراین سؤالات آسانتر و سریعتر به خانه‌های آخر می‌روند و سؤالات سخت غربال می‌شوند و در نتیجه با صرفه‌جویی در وقت، سرعت یادگیری مطالب چندین برابر می‌شود.

 

قانونی به نام یادگیری اسکینر داریم که براساس این قانون هرگاه بعد از هرعملی پاداش دریافت شود، انجام آن عمل تشدید خواهد شد. امتیاز بیشتر، پاداش موفقیت در بازی است. این امتیاز شما را علاقه مند می‌کند تا کماکان، با شدت بیشتری به بازی ادامه دهید. این خاصیت در جعبه یادگیری لایتنر استفاده شده است، یعنی فرد تنها زمانی به قسمت بعدی می‌رود که مطلب را آموخته باشد، این عمل درست مانند امتیاز دادن، فرد را به ادامه فرایند یادگیری تشویق می‌کند؛ لذا یادگیری با این روش لذت بخش‌تر خواهد بود.

 

 

مزایا و امکانات نرم افزار

- برنامه ریزی خودکار روزانه بر اساس قانون لایتنر
- تمرکز بیشتر بر روی آیات سخت با جلوگیری از مرور غیرضروری آیات آسانتر بر اساس عملکرد حافظ و در نتیجه صرفه جویی زیاد در زمان
- تثبیت آسان محفوظات به صورت منسجم و لذت بخش، به دور از خستگی
- نمایش صفحات قرآن با خط عثمان طه 15 خطی
- امکان ضبط و پخش صوت حافظ
- امکان افزودن آیات از هر جای قرآن
- نمودار و جداول عملکرد و روند حفظ
- مرور آیات بدون نیاز به اینترنت
- مرور آیات جدید و سطح صفر بدون تغییر در سطح و تاریخ بعدی آیات
- نمایش تاریخهای مرور و تغییر سطح آیات
- نظارت مربی بر عملکرد و روند تثبیت آیات حافظ

 

نحوه استفاده از نرم‌افزار 

در این نرم‌افزار ابتدا آیات مورد نظر خود را، با استفاده از کتاب قرآن و سایر ابزارها، حفظ می‌کنید. سپس برای تثبیت حفظ، هر روز تعدادی از آیات را، بر حسب زمانی که دارید در قسمت آیات من، وارد نرم‌افزار العادیات می‌کنید. هر آیه، یک سطح دارد که به ترتیب جدید، صفر، ۱، ۲، ۳، ۴، ... است و معادل همان خانه، در جعبه لایتنر خواهد بود. سپس در بخش آیات امروز، آیاتی که امروز باید بررسی شوند را مشاهده می‌کنید. در صورتی که برای آیه‌ای گزینه حفظ هستم را انتخاب کنید، دو روز بعد، مجدداً باید بررسی کنید. در صورتی که مجدداً حفظ هستم را بزنید چهار روز بعد و به همین ترتیب ۸، ۱۶، ۳۲، ۶۴، ... روز بعد باید آیات بررسی شود. در هر مرحله که حفظ نیستم را بزنید سطح آیه صفر شده و روز بعد مجدداً باید آن را بررسی کنید.

 

در این نرم‌افزار، هر کارت، ابتدای یک آیه را نمایش می‌دهد که شما باید آن آیه و آیه بعد را بخوانید. با دانستن آیه بعدی، ارتباط بین آیات حفظ می‌شود. هر چند، جعبه لایتنر پنج خانه بیشتر ندارد، اما سطح آیات را تا ۱۰ افزایش داده‌ایم تا بابت آیاتی که به حافظه دائم منتقل شده هم، خیالتان راحت باشد. توصیه می‌شود در حین حفظ جدید حتماً از کتاب قرآن استفاده شود تا لطمه‌ای به حافظه تصویری وارد نشود.

 

افرادی که تازه استفاده این نرم‌افزار را شروع کرده‌اند هربار که آیاتی را حفظ می‌کنند آن‌ها را به العادیات اضافه و مرور آن‌ها را به العادیات می‌سپارند. کسانی که قبلا حفظ کرده‌اند بهتر است روش‌های خود را ادامه دهند و  همزمان یک سوم از وقت خود را به استفاده از العادیات اختصاص دهند و هر روز تعدادی از آیات را از ابتدا و به ترتیب، به العادیات اضافه کنند.

 

 

کار نرم‌افزار العادیات تثبیت است نه حفظ؛ یعنی شما قبل از این که آیه‌ای را به لیست آیات من در العادیات اضافه کنید آن آیه را با استفاده از مصحف مناسب، حفظ کرده‌اید و برای این که در زمان‌های مناسب که خطر فراموشی زیاد است مجدداً مرور کنید آن را به العادیات می‌سپارید. البته بخش مرور آیات سطح صفر، محل مناسبی است برای تمرکز بر آیاتی که فراموش کرده‌اید و پیشنهاد می‌شود برای هر آیه در این بخش، وقت کافی بگذارید و آیه را در مصحف بیابید تا حافظه تصویری شما تقویت شود و چه بهتر که صوت آن را نیز گوش کنید. هیچ لزومی به اضافه کردن آیات به صورت ترتیبی وجود ندارد. به‌عنوان مثال، با زدن دکمه اضافه کردن آیات، می‌توانید آیاتی از سوره بقره را به لیست آیات خود اضافه کرده و مجدداً با زدن آن دکمه، آیاتی از جزء آخر را به لیست اضافه کنید.

 

باتوجه به اینکه بیشترین استفاده از العادیات، در بخش‌های آیات امروز و مرور آیات سطح صفر است، جهت راحتی کار، این بخش‌ها نیازی به اینترنت ندارند. علاوه بر آن، مشاهده عملکرد، لیست آیات من و راهنمای نرم‌افزار نیز، نیاز به اینترنت ندارند. اما جهت ورود به العادیات، ارسال عملکرد به مربی، ذخیره آنلاین و خرید و بروزرسانی نرم‌افزار، دسترسی به اینترنت مورد نیاز است.

 

 

امکانات پنل وب برای مربیان و قرآن‌آموزان

افرادی که در نرم افزار موبایلی و یا پنل وبسایت العادیات شماره موبایل خود را وارد کرده اند، می‌توانند به عنوان مربی فعالیت کنند. قرآن‌آموز برای ارسال عملکرد خود به مربی، ابتدا باید پروفایل خود را تکمیل و شماره تلفن همراه مربی خود را وارد کند، سپس در صفحه عملکرد، دکمه ارسال به مربی را کلیک کنید؛ و در این صورت مربی با ورود به پنل وب به نشانی aladiyat.ir می‌تواند عملکرد قرآن آموز، از جمله نمودار و جدول تعداد آیات هر سطح، جدول تعداد آیات در هر روز به تفکیک سطح و لیست آیات قرآن‌آموز با تمام ویژگی‌ها را مشاهده کند. هر شخصی می‌تواند مربی باشد و لزومی به تأیید پشتیبانی العادیات ندارد.

 

لینک دانلود نرم افزار العادیات: http://aladiyat.ir/Home/GetAndroidLatestVersion


نظرات کاربران
ارسال نظر شما

• با عنایت به اینکه نظرات و پیشنهادات شما کاربران گرامی در بهبود پایگاه تاثیر کاملا موثری ایفا می کند لذا خواهشمند است ما را از نظرات ارزنده ی خود محروم نفرمایید.
• نظر شما پس از بررسی و بازبینی توسط گروه مدیریت برای نمایش در سایت قرار داده می شود.
• نظرات کوتاه مثل "خوب بود" و "عالی بود" و... و نظرات تکراری تائید نمی شوند و امتیازی هم به آنها تعلق نخواهد گرفت.
• متن نظر شما میبایست حداکثر 1024 کاراکتر باشد.
توجه داشته باشید که به سوالاتی که در قسمت نظرات پرسیده میشود، جواب داده نخواهد شد، لطفا پیشنهادات و انتقادات را از طریق ارتباط با ما و سوالات خود را از طریق ارسال سوال و مشاوره ارسال نمایید.