ایران حق دارد به غربی‌ها اعتماد نکند

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: چیزی که من دریافت کرده‌ام پاسخی شفاهی بوده که به طور کلی گفته شده است که ما احتیاج به آن داریم که تا دریافت سوخت، همه مواد را در ایران نگهداریم.
شنبه، 30 آبان 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ایران حق دارد به غربی‌ها اعتماد نکند
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: چیزی که من دریافت کرده‌ام پاسخی شفاهی بوده که به طور کلی گفته شده است که ما احتیاج به آن داریم که تا دریافت سوخت، همه مواد را در ایران نگهداریم.
 
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فرانسه محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز جمعه در برلین اعلام کرد که ایران به آنچه که آن را پیشنهاد بی‌مانند سوخت هسته‌ای مجامع بین‌المللی هنوز پاسخ نهایی خود را نداده است.
 
وی که ماه آخر خود در این سمت را می‌گذراند در مصاحبه‌ای مطبوعاتی با اعلام اینکه " من نمی‌توانم بگویم که پاسخ نهایی را دریافت کرده‌ام" افزود:  اما همچنین من خیلی امیدوارم که بزودی این پاسخ را دریافت کنیم.
 
وی در ادامه افزود: ما هنوز از جانب ایران پاسخ کتبی دریافت نکرده‌ایم. چیزی که من دریافت کرده‌ام پاسخی شفاهی بوده که به طور کلی گفته شده است که "ما احتیاج به آن داریم که تا دریافت سوخت، همه مواد را در ایران نگهداریم"  که این جواب برای من نشانگر بی‌اعتمادی ایران است.
 
البرادعی همچنین افزود: من صراحتا می‌گویم بر این باورم که توپ اکنون در زمین ایران است و من امیدوارم که آنها این فرصت بی‌مانند و زودگذر را از دست ندهند. من انتظار دارم  که تا پایان سال جاری میلادی به توافقی در این زمینه برسیم.
 
خبرگزاری فرانسه در ادامه با اشاره به اظهارات روز چهارشنبه منوچهر متکی وزیر امور خارجه ایران در مورد خودداری ایران از ارسال اورانیوم با غنای پایین خود به خارج  آورده است که البرادعی این پاسخ ایران را ناشی از بی‌اعتمادی فوق‌العاده دانست.
 
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین در نشست خبری خود در برلین اعلام کرد که ایران حق دارد که به غربی‌ها اعتماد نکند.
 
البرادعی که به دعوت دانشگاه همبولت آلمان به این کشور سفر کرده است افزود: البته غربی‌ها همین نظر را نسبت به ایران دارند.
 
وی در ادامه با اعلام اینکه "در شرایطی قرار داریم که هر دو طرف می‌توانند برنده حل این مشکل باشند." مخالفت خود را با هرگونه تحریم علیه ایران اعلام کرد و بر حل مساله هسته‌ای ایران باید از طریق دیپلماتیک تاکید کرد.
 
شش قدرت جهانی شرکت‌کننده در مذاکرات مربوط به پرونده هسته‌ای ایران ، روز جمعه برای بررسی پاسخ خود به آنچه که آن را غیرقابل قبول خوانده‌اند، در بروکسل تشکیل جلسه داده اند.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.