آزمایش موفق سامانه بهینه شده موشكی هاگ

مرحله سوم رزمایش پدافند هوایی ارتش و سپاه پاسداران، امروز نیز در غرب كشور ادامه یافت و در این مرحله، سامانه بهینه شده موشكی هاگ با موفقیت آزمایش شد.
چهارشنبه، 4 آذر 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آزمایش موفق سامانه بهینه شده موشكی هاگ
مرحله سوم رزمایش پدافند هوایی ارتش و سپاه پاسداران، امروز نیز در غرب كشور ادامه یافت و در این مرحله، سامانه بهینه شده موشكی هاگ با موفقیت آزمایش شد.
 
در این مرحله، یگان های پدافند هوایی با بهره گیری از تاكتیك دفاع در عمق، ایجاد لایه های دفاعی متعدد و متنوع با استفاده از سامانه های راداری سیار، شبكه گسترده دیده بان های بصری، سایت های جمع آوری اطلاعات و دیگر تجهیزات كشف و شناسایی، توانستند پس از عبور هواپیماهای دشمن فرضی از مرزهای ایران، اهداف را كشف، شناسایی و منهدم كنند.
 
در مرحله سوم رزمایش مدافعان آسمان ولایت دو، ضمن استفاده از تجهیزات و موشك های پیشرفته، خط آتش پرتراكم توپخانه پدافند هوایی نیروهای مسلح، سامانه اسكای گارد و سامانه متحرك 23 میلیمتری به كار گرفته می شود.
 
رزمایش پدافند هوایی ارتش و سپاه پاسداران، از یكشنبه در استان های بوشهر، فارس، یزد، اصفهان، مركزی، قزوین و شمال كشور، و در محدوده ای به وسعت 600 هزار كیلومتر مربع آغاز شد.
 
فردا آخرین مرحله رزمایش مدافعان آسمان ولایت دو برگزار می شود.
 
هماهنگی كامل بین نیروهای عملیاتی و پدافند ارتش، سپاه پاسداران و نیروهای انتظامی و بسیج، از اهداف مهم این رزمایش است.
 
فرمانده هوافضای سپاه، از ارتقای برد عملیاتی سامانه پدافند موشكی تور ام 1 به 35 هزار پا و آزمایش موفقیت آمیز آن در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 2 خبر داد.
 
سردار حاجی زاده، با اشاره به خرید سامانه پدافند موشكی تور ام یك از كشور روسیه، گفت: در دو سال اخیر و با توجه به توانمندی بسیار بالای متخصصان وزارت دفاع و سپاه پاسداران، موفق شدیم برد این سامانه را از حالت استاندار خریداری شده، به 35 هزار پا ارتقا دهیم.
 
فرمانده هوافضای سپاه تصریح كرد: با توجه به اینكه عمده هواپیماها در ارتفاع بین 25 هزار تا 35 هزار پایی اقدام به مانور و رهایی بمب می‌ كنند، اكنون با سامانه جدید می‌ توانیم این ارتفاع را به خوبی پوشش دهیم و با آنها مقابله كنیم.
 
سردار حاجی زاده، با بیان اینكه در این رزمایش، به صورت گسترده از رادارهای تولید داخل با برد 150 ، 300 و 450 كیلومتر استفاده شد، افزود: نخستین رادار پسیو بدون انتشار كه فناوری روز دنیا را دارد و مراحل طراحی و ساخت آن در سپاه انجام شده، در این رزمایش استفاده شده است.
 
فرمانده هوافضای سپاه، با اشاره به استفاده از توپخانه‌ها با نواخت بالا برای انهدام سامانه هایی همچون موشك های كروز در رزمایش مدافعان آسمان ولایت دو، افزود: این توپخانه‌ها به سامانه كنترل آتش مجهز هستند و به صورت هوشمند عمل می‌ كنند و جزئی از شبكه بزرگ فرماندهی و كنترل پدافند نیروهای مسلح هستند.
 
سردار حاجی زاده، از ویژگی ‌های مهم دیگر رزمایش مدافعان آسمان ولایت 2 را هدف قرار دادن بمب‌ ها و موشك ‌های پرتاب شده از هواپیماهای دشمن عنوان كرد و گفت: حدود یك سال است به چنین توانایی دست پیدا كردیم و افزون بر هواپیما، موشك‌ ها و بمب‌ های آن را هم می‌توانیم هدف قرار دهیم.
 
فرمانده هوافضای سپاه، همچنین از ارتقای سامانه های پدافندی سپاه پاسداران در مقابل جنگ الكترونیك خبر داد و گفت: ضمن مقابله با این سامانه ها می ‌توانیم اثرات آن را به خوبی كنترل، و دشمن را از این حربه مهم خود، خلع سلاح كنیم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.