گروه G؛ برزیل برای ششمین قهرمانی دندان تیز کرده است

قهرمان بلامنازع فوتبال دنیا که در گروه G جام جهاني 2010 قرار دارد، بار ديگر براي کسب افتخار قدم به آفريقاي جنوبي گذاشته است.
يکشنبه، 16 خرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
گروه G؛ برزیل برای ششمین قهرمانی دندان تیز کرده است

راسخون:  طلايي پوشان برزيل که مهد تکنيک و هنرهاي فردي در فوتبال جهان به شمار مي روند در گروه هفتم جام جهاني 2010 که گروه مرگ لقب گرفته، تيم هاي ملي پرتغال، ساحل عاج و کره شمالي را پيش روي دارند.

برزيل تنها تيمي است که تا به حال در تمامي دوره هاي رقابت هاي جام جهاني حضور داشته و پنج عنوان قهرماني اين مسابقات و البته جام ژول ريمه را از آن خود کرده است.

اين تيم در سال هاي 1958، 1962، 1970، 1994 و 2002 جام قهرماني را به خانه برده و در سالهاي 1950 و 1998 هم با شکست برابر اروگوئه و فرانسه به عنوان نايب قهرماني رسيده است.

فوتبال برزيل همواه برترين بازيکنان جهان را در اختيار داشته و سالها بازيکناني از جمله پله، زيکو، روماريو، رونالدو، روماريو، دونگا، گارينشا و ... براي اين تيم افتخار آفريني کرده اند.

فوتبال در منطقه آمريکاي جنوبي و به خصوص در کشور برزيل بخشي جدانشدني از زندگي روزانه مردم است و حالا مردم برزيل تمام مشکلات و فقر موجود در کشور خود را فراموش کرده و در انتظار قهرماني تيم خود هستند.

هر چند برزيل در رقابت هاي مقدماتي با اقتدار جواز حضور در آفريقاي جنوبي را کسب کرد اما کارشناسان بزرگ فوتبال اين کشور معتقدند با توجه به تفکرات تدافعي کارولس دونگا سرمربي برزيل، ممکن است اين تيم در جام جهاني 2010 حرفي براي گفتن نداشته باشد.

دونگا در فهرست اعلام شده خود براي حضور در جام جهاني، جايي براي "رونالدينيو"، "پاتو" و "آدريانو" در نظر نگرفته و با توجه به دعوت چند هافبک تدافعي با آماج انتقادات مواجه شده است.

دونگا که در زمان بازيگري خود يکي از برترين هافبک هاي دفاعي جهان به شمار مي رفت به نظر مي رسد فوتبالي دفاعي براي رسيدن به موفقيت در جام جهاني را انتخاب کرده است؛ مساله اي که به هيچ عنوان علاقه مندان به اين تيم را راضي نخواهد کرد.

پرتقال

پرتغال تيم دوم گروه G جام جهاني 2010 است که در قاره اروپا به لحاظ ارائه فوتبال زيبا و در اختيار داشتن بازيکنان تکنيکي، برزيل کوچک ناميده مي شود.

تقابل برزيل و پرتغال در مرحله گروهي اين پيکارها مي تواند يکي از زيباترين ديدارهاي جام جهاني 2010 نام بگيرد.

پرتغالي ها که چهاردهمين حضورشان در جام جهاني را تجربه مي کنند با وجود ارائه بازي هاي زيبا و در اختيار داشتن ستارگان نامدار هيچگاه به موفقيتي در اين رقابت بزرگ دست نيافته و تنها در جام جهاني 2008 آلمان به عنوان چهارمي رسيده اند.

حضور بازيکناني همچون"اوزه بيو"، "لوييس فيگو"، "روي کاستا"، " نونو گومس"،"کونسيسائو" در سال هاي مختلف نتوانست اين تيم را صاحب افتخار کند.

اين تيم براي صعود به مرحله نهايي جام جهاني 2010 سختي هاي فراواني را متحمل شد و پس از دوم شدن در گروه خود در مرحله پلي آف بوسني و هرزگوين را شکست داد تا مسافر قاره آفريقا شود.

هدايت تيم ملي پرتغال را "کارلوس کوئيروز" برعهدا دارد که سالها دستيار آلکس فرگوسن در منچستريونايتد بود اما در لباس يک سرمربي کارنامه خوبي از خود برجاي نگذاشته است.

کوئيروز در رئال مادريد عملکرد ضعيفي داشت و بسيار زود کنار گذاشته شد و در تيم ملي پرتغال نيز مقتدر نشان نداد.

پرتغال براي حضور در جمع مدعيان جام جهاني 2010 اميد فراواني به "کريستيانو رونالدو"،"سيمائو سابروسا"، "دکو"، "ليدسون" و "په په" دارد.

ساحل عاج

ديگر تيم حاضر در گروه هفتم جام جهاني تيم ساحل عاج نماينده قدرتمند قاره سياه است که براي دومين بار جواز حضور در جام جهاني را به دست آورده است.

ساحل عاج با هدايت "اسون گوران اريکسون" سوئدي در جام جهاني به ميدان خواهد رفت و با حضور بازيکنان سرشناسي چون"ديديه دروگبا"، "سالومان کالو"، " امانوئل ابوئه"، " دين دانده"،" کيتا"، "يحيي توره" ، "حبيب کولو توره" براي هر تيمي خطرناک خواهد بود.

ميزباني آفريقاي جنوبي مي تواند شانس تيم هاي قاره سياه را براي حضور در مراحل پاياني جام جهاني افزايش بدهد و ساحل عاج تيمي است که با در اختيار داشتن ترکيبي هماهنگ براي برزيل و پرتغال رقيب خطرناک تلقي مي شود.

کره شمالی

آخرين و البته بدشانس ترين تيم گروه هفت جام جهاني 2010 کره شمالي است که پس از 44 سال به اين رقابت راه يافته و در سخت ترين گروه ممکن قرار گرفته است.

کره شمالي با هدايت يک مربي بومي به نام "کيم يونگ هون" توانست در محله مقدماتي شگفتي سار باشد و با کنار گذاشتن ايران، عربستان و امارات همراه با کره جنوبي مسافر آفريقا شود.

کره شمالي براي آخرين بار در سال 1966 در جام جهاني شرکت کرد کا با شکست دادن ايتاليا و نمايشي زيبا برابر پرتغال لقب طوفان زرد را به خود اختصاص داد، اما از آن سال به بعد کره اي ها هيچ درخششي در سطح قاره آسيا نداشتند.

کره شمالي پس از سال 44 دوباره به جام جهاني راه يافت اما در قرعه کشي بسيار بدشانس بود و به نظر مي رسد هيچ شانسي براي گرفتن امتياز از برزيل، پرتغال و ساح عاج نداشته باشد.

/1029  1002


جذب خبرنگار افتخاري


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.