گروه H؛ ماتادورها به آرزوی محال قهرمانی فکر می‌کنند

بهترين تيم تاريخ فوتبال اسپانيا از نگاه کارشناسان در رقابت هاي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي فقط به دنبال کسب عنوان قهرماني است تا با کسب اين مقام به انتظار دوستداران متعصب فوتبال اين کشور پايان دهد.
دوشنبه، 17 خرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
گروه H؛  ماتادورها  به آرزوی محال قهرمانی فکر می‌کنند

راسخون:  در گروه هشتم رقابت هاي جام جهاني تيم هاي اسپانيا، سوييس، هندوراس و شيلي حضور دارند.

تيم قدرتمند اسپانيا که جمعي از بهترين بازيکنان جهان را در اختيار دارد کار سختي براي صعود از اين گروه نخواهد داشت و به نظر مي رسد ديگر تيم ها بايد براي به دست آوردن جايگاه دومي تلاش کنند.

اسپانيايي ها سيزدهمين حضور خود در جام جهاني را تجربه مي کنند و طي اين سالها تنها در جام 1950 به مقام چهارمي رسيده و در ديگر موارد حذف زودهنگامي داشته اند.

شايد تنها سالي که فوتبال زيبا و شناور اسپانيا مي توانست در سطح جهان افتخار آفريني کند جام جهاني 2002 بود که در مرحله يک چهارم نهايي توسط کره جنوبي ميزبان حذف شد.

در آن بازي معروف اسپانيا 3 بار دروازه حريف آسيايي خود را گشود که اشتباهات عجيب داوري باعث، حذف دردناک تيم قدرتمند اسپانيا در ضربات پنالتي شد.

اسپانيا در مرحله مقدماتي جام جهاني 2010 رکوردي ماندگار از خود برجاي گذاشت و در تمامي بازي ها با کسب پيروزي از زمين خارج شد.

ماتادورها درخشش خود را از سال 2008 و قهرماني در جام ملت هاي اروپا آغاز کرده و پس از گذشت 2 سال بهترين تيم فوتبال اروپا تلقي مي شوند، به طوريکه بيشتر کارشناسان اين تيم را در کنار برزيل شانس اول قهرماني در آفريقاي جنوبي مي دانند.

"ويسنته دل بوسکه" سرمربي نامدار اسپانيا براي قهرماني جهان ستارگان بزرگي از جمله "کاسياس"، "کارلوس پويول"، "جرارد پيکه"، " ژاوي"، "اينيستا"، "فابرگاس"، "داويد ويا" و "فرناندو تورس" را در اختيار دارد که جملگي از گرانترين بازيکنان فوتبال اروپا به شمار مي روند.

دل بوسکه به خوبي مي داند تنها مقام قهرماني مي تواند مردم متعصب اسپانيا را راضي کرده و به انتظار آنان پايان دهد.

سوییس

دومين تيم اروپايي حاضر در گروه هشتم مسابقات سوييس است که هشتمين حضور خود را در جمع بزرگان فوتبال جهان تجربه مي کند.

سوييس تيمي بي آزاري در مسابقات مهم تلقي مي شود که خيلي زود از گردونه مسابقات کنار مي رود.

اين تيم در سال هاي گذشته هيچ افتخاري در فوتبال اروپا و جهان نداشت و خيلي سريع به حضور خود در هر رقابتي پايان مي دهد.

حضور "اوتمار هيتسفلد" يکي از بزرگترين مربيان فوتبال جهان به عنوان سرمربي تيم ملي سوييس باعث شد تا اين تيم بدون هيچ مشکلي جواز حضور در آفريقاي جنوبي را به دست آورد.

هيتسفلد نام آشنا براي صعود از گروه هشتم مسابقات جام جهاني به "هاکان ياکين"، "فيليپ سندروس"، "فيليپ دگن"، "آلکساندر فري"، "بناگليو" و "بارنه تا" چشم دوخته است.

شیلی

ديگر تيم حاضر در اين گروه شيلي است که پس از يک دوره غيبت دوباره خود را به جام جهاني رسانده است.

تيم فوتبال شيلي با هدايت "مارسول بيلساي" آرژانتيني عملکرد مطلوبي در مرحله مقدماتي در منطقه آمريکاي لاتين داشت و توانست بالاتر از آرژانتين به عنوان تيم سوم راهي آفريقاي جنوبي شود.

اين تيم همواره در مسابقات جام جهاني براي حريفان بزرگ خود مشکل ساز بوده است و امسال نيز با اتکا به نفراتي همچون "والديويا"، "استبان پارادس"، "پدرو مورالس"، "مارک گونزالس" و "سوارز" مي تواند يکي از شگفتي سازان لقب بگيرد.

هندوراس

آخرين تيم حاضر در گروه هشتم جام جهاني 2010 هندوراس نام دارد که براي نخستين بار خود را به اين رقابت بزرگ رسانده است.

اين تيم در منطقه آمريکاي شمالي پس از تيم هاي آمريکا و مکزيک جواز حضور در جام جهاني رابه دست آورد تا به آرزوي مردم فقير خود پايان بدهد.

"داويد سوازو" توانست به عنوان سرمربي، تيم فوتبال هندوراس را رهسپار جام جهاني کند تا به محبوترين مرد سرزمين خود تبديل شود.

هندوراس ناشناخته چند بازيکن نامدار از جمله" اوسکار گارسيا" ، "سوازو"، "جاني پالاسيوس" و "ويکتور برناندز" را در ترکيب خود دارد.

 /۱۰۲۹  1002


جذب خبرنگار افتخاري


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.