ایدز نیازمند سازمان های مردم نهاد!

خلأ سازمان‌هاي مردم نهاد در پاسخ به ايدز در كشور احساس مي‌شود
شنبه، 26 تير 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ایدز نیازمند سازمان های مردم نهاد!

راسخون: رئيس انجمن ايدز ايران گفت: متأسفانه در زمينه پاسخ به ايدز در كشور خلائي وجود دارد كه پاسخ به ايدز دولتي است، اين در حاليست كه همه دنيا در اين زمينه به سمت استفاده از ظرفيت‌هاي مردمي و بخش خصوصي مي‌روند.

حميدرضا شاعري در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس اظهار داشت: هميشه ايدز و آسيب‌هاي اجتماعي كه با انگ و تبعيض همراه است به كوه يخي تشبيه مي‌شود كه قسمت اعظم آن زير آب و قسمت كمي از آن روي آب قرار دارد و هميشه تعدادي از موارد ايدز پنهان هستند و اين بيم مي‌رود كه افراد مبتلا به ويروس ايدز شناسايي نشوند.

وي افزود: اگر نظام بيماريابي قدرتمند شود طبيعتا تعداد زيادي بيمار مبتلا به ويروس ايدز شناسايي مي‌شوند و اين را نبايد به حساب بالا رفتن تعداد بيماران گذاشت. به عنوان مثال در دو سال پيش با افزايش كلينيك‌ها و مراكز كاهش آسيب تعداد موارد مبتلا به ويروس ايدز در بين معتادان تزريقي شناسايي شدند و اين در حقيقت دستيابي به جمعيت پنهان جامعه بود.

شاعري با بيان اينكه عده‌اي اين موضوع را اين‌گونه تحليل مي‌كنند كه موارد ابتلا به ويروس ايدز در كشور زياد شده است خاطرنشان كرد: بايد تلاش كنيم با برداشتن موانع دسترسي به افراد پنهان جامعه، آزمايش داوطلبانه ايدز را رواج دهيم بدون اينكه افراد از سيستم‌هاي بيماريابي بترسند.

رئيس انجمن ايدز ايران اضافه كرد: بايد با بيشتر كردن فعاليت‌هاي مردمي در خصوص ايدز دسترسي به افراد پنهان جامعه را بيشتر كرد و از طرفي اعتماد مبتلايان به آن را افزايش داد متأسفانه سياست دولتي پاسخ به ايدز باعث شده است جمعيت‌ها پنهان‌تر شوند و دسترسي به آنها كمتر شود بعنوان مثال با شبكه درماني خصوصي بوجود آمده در بين معتادان تزريقي دسترسي به جمعيت پنهان مبتلايان به ويروس ايدز راحت‌تر شده است.

1002
منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.