نماز مقبول نمازي است که باعث تغيير دررفتار انسان شود

نماز همچون يک سفر است که آدمي را به وادي ديگري مي برد و نماز مقبول نمازي است که پس از بازگشت ازاين سفر تغييراتي در رفتار و کردار نماز گزار حاصل مي شود.
يکشنبه، 10 مرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نماز مقبول نمازي است که باعث تغيير دررفتار انسان شود
راسخون : آيت الله حسن ممدوحي، عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، جمعه هشتم مرداد، درجشن نيمه شعبان که درجمع کارکنان اداره کل اوقاف وامور خيريه خراسان رضوي وخانواده هاي آن ها در تالار نور مشهد برگزار شد، با بيان اينکه موجودات به گونه اي خلق شده اند که همواره کشش وگرايش به سمت خداوند دارند، تصريح کرد: تمام اعضاي نظام هستي با برخورداري از تمام ابعاد، يک قبله ويک مقصد دارند که آن وجود باري تعالي است.
 
آيت الله ممدوحي با اشاره به اينکه مجموعه نظام هستي به طرف خدا درحرکت است، تصريح کرد: شايد بيش از 20 آيه درقرآن وجود دارد که بيان مي کند تمام نظام هستي حمد وتسبيح خدا را مي گويند.
 
وي نماز را معيار سنجش وقبولي ساير اعمال عبادي انسان بيان کرد و افزود: نماز صحيح با نماز قبول تفاوت دارد ممکن است نمازي از حيث رعايت شرايط وآداب صحيح باشد اما مورد قبول خداوند قرار نگيرد.
 
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اينکه نمازي که مورد قبول پروردگار نباشد معراج المؤمن نخواهد بود، خاطر نشان کرد: در آيه «ان الصلوه تنهي عن الفحشا والمنکر» بيان مي شود  که نماز انسان را از تمام منکرات وبدي ها دور مي کند، البته بايد توجه داشت تنها نمازي که مورد قبول درگاه حق قرار گرفته باشد مي تواند انسان را از ارتکاب به گناهان باز دارد.
 
آيت الله ممدوحي با بيان اينکه جدايي از هوايي نفساني وتغيير در رفتار همگي مستلزم قبولي نماز است.  ياد آور شد: اينکه بيان مي شود اگر کسي حج رفت چهار ماه گناهي براي او نوشته نمي شود به اين معنا نيست که اين فرد برايش گناهي ثبت نمي شود بلکه به اين معناست که به دليل قرار گرفتن در هاله اي از نور، قدرت گناه کردن نداشته و رغبتي به  گناه نخواهد داشت.
 
وي براقامه نماز اول وقت تأکيد کرد واذعان داشت: نماز همچون يک سفر است که آدمي را به  وادي ديگري مي برد و نماز مقبول نمازي است که پس از بازگشت از اين سفر تغييراتي را در رفتار وکردار نمازگزار حاصل کند.
 
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اينکه آدمي با تکبيره الاحرام درنماز محرم مي شود: افزود: تفاوت احرام درنماز با احرام در حج اين است که با احرام درحج 22 مورد برانسان حرام مي شود اما در نماز پس از تکبيره  الاحرام هر چه غير از خدا باشد بر نمازگزار حرام است.
 
وي نماز را همچون معجوني دانست که همه انسان ها از آن برحسب توان وظرفيت وجودي خود بهره مي برند. خاطر نشان کرد: نماز کليد همه گرفتاري ها است وبراي حل همه مشکلات بايد انس بيشتري با اين فريضه الهي برقرارکنيم.
/2759/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.