نامه مادر سید حسن در سالروز تولد فرزندش!

فاطمه طباطبایی مادر سید حسن خمینی با نگارش نامه ای به فرزندش، می نویسد: تلاش کن همواره در راه راست، ثابت قدم بمانی و حقیقت را فدای مصلحت نکنی؛ زیرا که هیچ مصلحتی با حق و حقیقت هم‌سنگ نیست.
سه‌شنبه، 12 مرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نامه مادر سید حسن در سالروز تولد فرزندش!
راسخون: به گزارش جهان، وی ضمن تشکر از کسانی که از فرزندش در ماجرای 14 خرداد حمایت کردند، در نامه ای که به مناسبت سالروز تولد سید حسن نوشته بود به وی توصیه کرد:آشیان ساختن در بلندای فراغت و استغنا را از امام بیاموز همان‌گونه که پدرت نیز به‌خوبی آموخت. جوانمردانه زیست و در اوج عزت و سربلندی بر دستان که نه بر قلب‌های عاشقان و راست‌قامتان تاریخ کشورمان بدرقه شد.
فاطمه طباطبائی در ادامه نامه خود بر دعا کردن برای مردم تاکید کرد و نوشت:از پدربزرگت شنیدم که می‌گفت: «من اکثر اوقات برای مردم دعا می‌کنم» پس با دل و جان در هر حال و گام برای آنان خیر بخواه و در خدمت به آن‌ها بکوش و تا می‌توانی گره از رشته‌ها بگشا و از اینکه فرصتی برای خدمتگزاری به آنان پیدا می‌کنی منت‌پذیر باش.
 
در ادامه این نامه آمده است:ضمن تقدیر و سپاس از همة بزرگانی که از تو پشتیبانی کردند به تو می‌گویم – اگرچه نیک می‌دانی – این راستی و پایداری و شکیبایی تو بود که همه آن را ستودند. پس تلاش کن همواره در راه راست، ثابت قدم بمانی
 
فاطمه طباطبائی در بخش دیگری از نامه خود به سید حسن توصیه کرد:تو از تبار مردی هستی که ذهنی صاف، سینه‌ای پیراسته، قلبی مطمئن و روحی زکی داشت. تو نیز باید این‌چنین باشی.از پیر و مرادمان آموختیم که عالم محضر خداست. پس در پیشگاه معبود و معشوق باید سراپا چشم شد تا زیبایی‌‌های او را دید. چرا که جز زیبایی‌دیدن خسارت است.
 
در انتهای این نامه آمده است:این دلنوشته مرا در آستانه تولدت بپذیر و همچنان خالی باش از هوی و در هوای خدایی تنفس کن و جز رنگ خدا، رنگی را مپسند که رنگ خدا در بیرنگی است.همچنان خوش بدرخش


1002
منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.