سردار سلیمانی محصول تراز رویش بسیج و برخاسته از انقلاب اسلامی خمینی کبیر(ره) است. انقلاب حضرت امام خمینی معادلات و نظم خود خوانده بازی گردانان جهان را بر هم زد، این انقلاب در شرایطی بسیار سخت؛ رویشی از جنس رویش‌های قرآنی را عینیت بخشید.
 
انقلابی که آورده‌هایش فراوان است و بارش این ثمرات هنوز ادامه دارد، هرچند دشمنان قسم خورده این نظام در وارونه جلوه دادن حقایق تمام توان خود را به کار گرفته اند، منتظر باشید و چشم به راه باشیم که خبرهای مهمی در راه است اما در این نوشتار فقط در پی آنم که نمی‌ از یم وجودی سردار سلیمانی برگیرم و چراغ بصیرت افزای مسیر را نشانه کنم.
 
باید اذعان کرد که حالا حالاها نمی‌توان کتاب قطور این سردار و فرزند خمینی بزرگ و خامنه‌ای حکیم را تورّق کرد و فهمید ما هنوز لایه‌های پنهان و بطون عملکرد موثر و نقش آفرینی سردار سلیمانی را در ۸ سال دفاع مقدس و جنوب شرق و جبهه مقاومت و کشورهای دور و نزدیک را درک نکرده‌ایم و رسیدن به کنه این حقایق زمان خواهد برد.
 
حقیقت این است که دشمنان بیش از ما و داعشی ها خیلی خیلی بیشتر از همه؛ سردار سلیمانی را شناخته بودند و می شناسند و بر اساس همین شناخت می‌ترسیدند و اکنون هراس‌شان از شهید سلیمانی بیشتر شده است، چرا که شهادت سردار سلیمانی حرکت دنیا را در مسیر راهبردی تشکیل تمدن  نوین اسلامی و درک ظهور تسریع کرد.
 
نوع و زمان و چگونگی شهادت سردار سلیمانی و آن تشییع جنازه‌های مردمی، عاشقانه و بی‌نظیر در کشور عراق و شهرهای اهواز و مشهد و تهران و کرمان.... و استقبال و حضور مردم در مراسم سومین سالگرد شهید سردار سلیمانی در ایران و اقصی نقاط جهان پیامی روشن دارد و پویایی انقلاب امام خمینی را حکایت می‌کند.
 
باید صبر کرد و شهیدانه زیست و نترساند و نترسانیم و ملت امام حسین(علیه السلام) ماند؛ تا گذشت زمان از تاکتیک‌های سردار سلیمانی و آثار خون پاکش پرده بردارد و آنگاه خواهیم دید جهانی جرعه نوش و مست می این بسیجی و رویش انقلاب حضرت امام خمینی(ره) شده اند.
 
اگر چه به ظاهر شهید سلیمانی را از دست داده‌ایم، اما حقیقت این است که دنیا سردار سلیمانی را به‌دست آورده است و چراغ راه خویش کرده است، پس جا دارد همه دوستداران اسلام و انقلاب از شهادت سردار سلیمانی نه تنها مأیوس و ناامید نشوند، بلکه مسیر او را روشن و او را همواره حاضر و ایستاده و فرمانده در میدان بدانند.
 
امیدوارم فرصتی پیش آید و توفیق رفیق راهم شود، تا از تلاش‌ها و آورده‌های راهبردی سردار سلیمانی از افغانستان تا سوریه و از لبنان تا آمریکای جنوبی بگویم و بنویسم از خدماتی که سردار سلیمانی به ساحت دین و وحدت و علما و حوزه‌‌های علمیه کرد و گره هایی را باز کرد که سال‌ها علمای بلاد هم برای آن زحمت کشیدند تا گره را بگشایند و آن وفاق را به ارمغان آورند.
 
اقدامات مجاهدانه و بی نظیر سردار سلیمانی نوید بخش این است که آری ؛ با ۳۱۳ نفر می‌توان قیام کرد، قیامی جهانی و امید آفرین، او بسیج را به‌عنوان یک راهبرد مردمی در مقابله با جنود و جبهه استکبار عینیت بخشید و کارهای ناشدنی را انجام داد و محاسبات نظامی دنیا را بر هم زد.

سردار سلیمانی؛ زنده است و این باور عمیق و راسخ دینمداران است. خشنودی قلب قطب عالم امکان و سلامتی فرمانده معزز کل قوا حضرت امام خامنه‌ای و شادی روح سردار سلیمانی، همراهانش و همه شهدا صلوات؛ /محمود کردستانی