ویرایش عکس آذر ماه 98

معاون پژوهشی دانشگاه قم با اشاره به جامعیت دانشگاه قم در استان، از راه‌اندازی دبیرخانه کرسی‌های نظریه‌پردازی، نوآوری و نقد و مناظره در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی دانشگاه قم، دکتر سیدرضا مودب امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به ظرفیت موجود در دانشگاه قم و رسالت کلی این دانشگاه در راستای نیل به اهداف نظام جمهوری اسلامی و تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در حوزه‌های آموزشی و علمی – پژوهشی، توافق‌نامه همکاری علمی و اجرایی بین دکتر محمدعلی نویدی سرپرست هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نوآوری و نقد و مناظره از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی و آیت‌الله مهدی قاضی رئیس دانشگاه قم به امضا رسید.

وی ادامه داد: با امضای این توافقنامه، دبیرخانه حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نوآوری و نقد و مناظره در دانشگاه قم راه‌اندازی شد و این دبیرخانه در نخستین گام به کرسی‌های علوم اجتماعی، علوم رفتاری – کاربردی، علوم عقلی، علوم نقلی، ادبیات و زبان‌ها و فرهنگ و هنر تقسیم‌بندی شده است.
معاون پژوهشی دانشگاه قم اضافه کرد: مقام معظم رهبری همواره بر نهضت تولید علم و جنبش نرم‌افزاری و نظریه‌پردازی تاکید دارند و دانشگاه قم می‌تواند به نهادینه‌کردن نهضت تولید اندیشه در حوزه‌های علوم انسانی و اسلامی کمک کند.

دکتر مودب با اشاره به جامعیت دانشگاه قم در استان، خاطرنشان کرد: بسیاری از استادان دانشگاه قم به لحاظ داشتن ارتباطات علمی با مراکز علمی و پژوهشی و تدریس در رشته‌های تخصصی‌اشان می‌توانند بستر مناسبی برای ارائه دیدگاه‌های جدید ایجاد کنند.

وی بیشتر فعالیت این دبیرخانه را در حوزه مطالعات علوم انسانی و اسلامی عنوان کرد و گفت: شناسایی ظرفیت‌های علمی گروه‌ها و انجمن‌های تخصصی دانشگاه و دعوت از محققان توانا جهت ارائه نتایج علمی فعالیت‌های علمی – پژوهشی خود در قالب کرسی‌ها، معرفی طرحنامه پایان‌نامه‌ها و رساله‌های نوآور کارشناسی ارشد و دکترا از سوی دانشگاه و مراکز وابسته به آن به هیئت جهت انجام حمایت‌های لازم، معرفی استادان مجرب و مبرز جهت حضور در کمیته داوران و ناقدان کرسی‌ها، حمایت از تدوین و تالیف متون و ترجمه منابع علمی با رویکرد اسلامی و دینی، معرفی کرسی‌های نظریه‌پردازی، نوآوری و نقد و مناظره به اعضای هیئت علمی دانشگاه و... از مهم‌ترین محورهای همکاری بین دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نوآوری و نقد و مناظره و دانشگاه قم است.
دکتر مودب از برگزاری اولین کارگروه «چیستی و چگونگی کرسی‌های نظریه‌پردازی، نوآوری و نقد و مناظره» در دانشگاه قم خبر داد و افزود: این کارگروه روز دوشنبه 28 اردیبهشت با حضور دکتر نویدی سرپرست دبیرخانه حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی و اعضای هیئت علمی دانشگاه قم در سالن کنفرانس اندیشه این دانشگاه برگزار می‌شود.
/2759/