دبیرخانه کرسی‌های نظریه‌پردازی در دانشگاه قم راه‌اندازی شد

معاون پژوهشی دانشگاه قم با اشاره به جامعیت دانشگاه قم در استان، از راه‌اندازی دبیرخانه کرسی‌های نظریه‌پردازی، نوآوری و نقد و مناظره در این دانشگاه خبر داد.
دوشنبه، 28 ارديبهشت 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دبیرخانه کرسی‌های نظریه‌پردازی در دانشگاه قم راه‌اندازی شد
ویرایش عکس آذر ماه 98

معاون پژوهشی دانشگاه قم با اشاره به جامعیت دانشگاه قم در استان، از راه‌اندازی دبیرخانه کرسی‌های نظریه‌پردازی، نوآوری و نقد و مناظره در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی دانشگاه قم، دکتر سیدرضا مودب امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به ظرفیت موجود در دانشگاه قم و رسالت کلی این دانشگاه در راستای نیل به اهداف نظام جمهوری اسلامی و تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در حوزه‌های آموزشی و علمی – پژوهشی، توافق‌نامه همکاری علمی و اجرایی بین دکتر محمدعلی نویدی سرپرست هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نوآوری و نقد و مناظره از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی و آیت‌الله مهدی قاضی رئیس دانشگاه قم به امضا رسید.

وی ادامه داد: با امضای این توافقنامه، دبیرخانه حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نوآوری و نقد و مناظره در دانشگاه قم راه‌اندازی شد و این دبیرخانه در نخستین گام به کرسی‌های علوم اجتماعی، علوم رفتاری – کاربردی، علوم عقلی، علوم نقلی، ادبیات و زبان‌ها و فرهنگ و هنر تقسیم‌بندی شده است.
معاون پژوهشی دانشگاه قم اضافه کرد: مقام معظم رهبری همواره بر نهضت تولید علم و جنبش نرم‌افزاری و نظریه‌پردازی تاکید دارند و دانشگاه قم می‌تواند به نهادینه‌کردن نهضت تولید اندیشه در حوزه‌های علوم انسانی و اسلامی کمک کند.

دکتر مودب با اشاره به جامعیت دانشگاه قم در استان، خاطرنشان کرد: بسیاری از استادان دانشگاه قم به لحاظ داشتن ارتباطات علمی با مراکز علمی و پژوهشی و تدریس در رشته‌های تخصصی‌اشان می‌توانند بستر مناسبی برای ارائه دیدگاه‌های جدید ایجاد کنند.

وی بیشتر فعالیت این دبیرخانه را در حوزه مطالعات علوم انسانی و اسلامی عنوان کرد و گفت: شناسایی ظرفیت‌های علمی گروه‌ها و انجمن‌های تخصصی دانشگاه و دعوت از محققان توانا جهت ارائه نتایج علمی فعالیت‌های علمی – پژوهشی خود در قالب کرسی‌ها، معرفی طرحنامه پایان‌نامه‌ها و رساله‌های نوآور کارشناسی ارشد و دکترا از سوی دانشگاه و مراکز وابسته به آن به هیئت جهت انجام حمایت‌های لازم، معرفی استادان مجرب و مبرز جهت حضور در کمیته داوران و ناقدان کرسی‌ها، حمایت از تدوین و تالیف متون و ترجمه منابع علمی با رویکرد اسلامی و دینی، معرفی کرسی‌های نظریه‌پردازی، نوآوری و نقد و مناظره به اعضای هیئت علمی دانشگاه و... از مهم‌ترین محورهای همکاری بین دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نوآوری و نقد و مناظره و دانشگاه قم است.
دکتر مودب از برگزاری اولین کارگروه «چیستی و چگونگی کرسی‌های نظریه‌پردازی، نوآوری و نقد و مناظره» در دانشگاه قم خبر داد و افزود: این کارگروه روز دوشنبه 28 اردیبهشت با حضور دکتر نویدی سرپرست دبیرخانه حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی و اعضای هیئت علمی دانشگاه قم در سالن کنفرانس اندیشه این دانشگاه برگزار می‌شود.
/2759/


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط
موارد بیشتر برای شما