ویرایش عکس آبان ماه 98

 آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی پیش از ظهر امروز در همایش تربیت دینی در جامعه اسلامی معاصر که در تالار اجتماعات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه تربیت به معنای فراهم کردن شرایط برای رشد دادن یک موضوع است،‌ اظهار داشت: در این مورد ما موضوع تربیت را انسان در نظر می‌گیریم و سعی داریم تا زمینه‌های رشد معنوی، روحی و جسمی او ار فراهم کنیم.
وی با تکید بر اینکه انسان به ظرفیت‌های جسمی و مادی محدود نمی‌شود، گفت: انسان ظرفیت‌های عظیم روحی و معنوی هم دارد که این موضوع جدا از ظرفیت‌های جسمی انسان است.
مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه حد کمال انسان را نمی‌توان با تجربیات حسی شناخت، گفت: نمی‌توان ظرفیت‌های سرشار معنوی انسان را با تجربه‌های حسی و آزمایشگاهی تعیین کرد و در واقع نمی‌توانیم ماهیت انسان را بشناسیم.
آیت‌الله مصباح یزدی تاکید کرد: هر تربیتی به غیر از تربیت دینی ناقص است و باید تغییر یابد زیرا کسی نمی‌تواند اوج کمال و غایت نهایی او را تعیین کند و تنها خالق اوست که توانایی این کار را دارد.
وی با تاکید بر اینکه بدون هدف راه معنی ندارد، گفت: وقتی انسان نمی‌داند به کجا می‌خواهد برود و حد کمال او کجاست نمی‌تواند راهی را برای آن مشخص کند و به دنبال راه درست بگردد.
مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: نتیجه این عدم شناخت از حد کمال این است که انسان باید در مقابل دین زانو بزند و هرچه را که دین تعیین کرده است به عنوان راه خود انتخاب کند.
/1001/