آیت‌الله مصباح یزدی: انسان باید در مقابل راهی که دین تعیین کرده زانو بزند

نمی‌توان ظرفیت‌های سرشار معنوی انسان را با تجربه‌های حسی و آزمایشگاهی تعیین کرد و در واقع نمی‌توانیم ماهیت انسان را بشناسیم. آیت‌الله مصباح یزدی تاکید کرد: هر تربیتی به غیر از تربیت دینی ناقص است و باید...
شنبه، 9 آبان 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیت‌الله مصباح یزدی: انسان باید در مقابل راهی که دین تعیین کرده زانو بزند
ویرایش عکس آبان ماه 98

 آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی پیش از ظهر امروز در همایش تربیت دینی در جامعه اسلامی معاصر که در تالار اجتماعات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه تربیت به معنای فراهم کردن شرایط برای رشد دادن یک موضوع است،‌ اظهار داشت: در این مورد ما موضوع تربیت را انسان در نظر می‌گیریم و سعی داریم تا زمینه‌های رشد معنوی، روحی و جسمی او ار فراهم کنیم.
وی با تکید بر اینکه انسان به ظرفیت‌های جسمی و مادی محدود نمی‌شود، گفت: انسان ظرفیت‌های عظیم روحی و معنوی هم دارد که این موضوع جدا از ظرفیت‌های جسمی انسان است.
مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه حد کمال انسان را نمی‌توان با تجربیات حسی شناخت، گفت: نمی‌توان ظرفیت‌های سرشار معنوی انسان را با تجربه‌های حسی و آزمایشگاهی تعیین کرد و در واقع نمی‌توانیم ماهیت انسان را بشناسیم.
آیت‌الله مصباح یزدی تاکید کرد: هر تربیتی به غیر از تربیت دینی ناقص است و باید تغییر یابد زیرا کسی نمی‌تواند اوج کمال و غایت نهایی او را تعیین کند و تنها خالق اوست که توانایی این کار را دارد.
وی با تاکید بر اینکه بدون هدف راه معنی ندارد، گفت: وقتی انسان نمی‌داند به کجا می‌خواهد برود و حد کمال او کجاست نمی‌تواند راهی را برای آن مشخص کند و به دنبال راه درست بگردد.
مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: نتیجه این عدم شناخت از حد کمال این است که انسان باید در مقابل دین زانو بزند و هرچه را که دین تعیین کرده است به عنوان راه خود انتخاب کند.
/1001/


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط