در حالی خبر واگذاری 12 هزار متر مربع زمین به سفارتخانه استرالیا منتشر شد که مسولان هیچگونه اطلاعی از این موضوع نداشته و آنرا تایید یا تکذیب نکرده‌اند.


به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران، در پی انتشار اخباری در برخی از روزنامه‌ها و سایت‌های خبری مبنی بر واگذاری 12 هزار متر مربع زمین در محدوده پاسداران به سفارتخانه استرالیا، اما این خبر  از سوی برخی مسولان به صورت قطعی نه تایید و نه تکذیب شده است.

در همین راستا علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر این‌که آیا چنین موضوعی صحت دارد یا نه، گفت:‌ بنده چیزی نمی‌دانم و چنین موضوعی را تا به امروز نشنیده‌ام.

همچنین سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی این کمیسیون نیز مطلب مشابهی را عنوان کرد و گفت:‌ بنده نیز تاکنون چنین بحثی را نشنیده‌ام و در جریان چنین موضوعی نیستم.

البته عبدالرضا مصری سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، سید شریف حسینی عضو هیئت رئیسه مجلس، عباس فلاحی باباجانی عضو کمیسیون عمران و برخی دیگر از نمایندگان نیز در راستای پیگیری این موضوع ابراز بی اطلاعی کرده و اظهار داشتند از چنین موضوعی مطلع نیستند.

اما محمدرضا رضایی کوچی نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در صورتی که چنین موضوعی صحت داشته باشد به هیچ وجه قابل قبول نبوده و به نوعی دهن‌کجی به ملت ایران است.

وی اظهار داشت:‌ چه لزومی دارد که زمینی به این وسعت به یک کشوری واگذار شود که روابط ما با این کشور در حد خیلی پایین و به صورت سطحی است چرا که هیچگونه مبادلات تجاری، فرهنگی و حتی روابط سیاسی در سطح پایین با این کشور نداریم.

برخی از روزنامه‌ها و سایت‌های خبری در حالی به این موضوع اشاره کرده و آنرا پوشش داده‌اند که هیچگونه دلیل و مدرکی مبنی بر صحت و سقم آن ارائه نکرده‌ و صرفا به این جمله بسنده کردند؛ "تعدادی از نمایندگان به واگذاری 12 هزار متر مربع زمین به سفارتخانه استرالیا در پاسداران واکنش نشان دادند" ولی علی‌رغم پیگیری‌های ما نماینده‌های مطرح و مسئول در این زمینه از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند.

بنابراین نمایندگانی که به این موضوع اعتراض و واکنش نشان داده‌اند معلوم نیست چه کسانی بوده و چه نسبتی با این موضوع دارند؟

/111/