بيش از 6000 هيأت مذهبي در فارس برنامه هاي ماه محرم را برگزار مي كنند. 
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومي اداره كل اوقاف و امور خيريه فارس، مظفر مختاري رئيس شوراي هيأت هاي مذهبي فارس و عضو كميسيون فرهنگي شوراي شهر شيراز اظهار داشت: هیأت هاي مذهبی با توجه به اینکه بزرگترین نهاد مردمی دینی در تعظیم و تکریم شعایر دینی است؛ قداست و جایگاه خاصي دارد. سابقه خوب این نهاد در محرم و صفر و زنده نگه داشتن مكتب عاشورا بر کسی پوشیده نیست. 
 
مختاري بيان كرد: در استان فارس در حدود 400 هیأت مذهبي با مجوز رسمي و داراي اساسنامه مشغول به فعالیت هستند. همچنين در ايام محرم و صفر نيز  5500 هیأت خودجوش مردمي شکل می گیرد. 40  هیات دانشجویی و 156 هیأت ويژه بانوان نيز در استان مراسم عزاداري سيدالشهداء(ع) را برگزار مي كنند. مي توان گفت، در ايام محرم و صفر در مجموع بيش از 6000 هيأت مذهبي در استان فعاليت دارند و همچنين  128 تیم بازرسی نيز در کل استان ماموریت نظارت بر برگزاري مراسم های ايام محرم و صفر را به عهده دارند.
 
وي افزود: اين مجموعه عظيم فرهنگي مذهبي، جايگاه بسيار خوبي براي ترويج و تبليغ شعائر مقدس دين اسلام به خصوص سنت حسنه وقف است. عملکرد امروز هیات های مذهبی تشویقی برای واقفین آینده و دلگرمی برای واقفین امروز است. چرا كه موقوفات زيادي متعلق به حضرت سيدالشهداء(ع) است.  
 
مختاري با اشاره به آغاز طرح وقف جمعي در فارس گفت: با همكاري اوقاف فارس و هماهنگي روساي هيأت هاي مذهبي، وقف جمعی و احداث بیمارستان سرطان را در هيأت هاي مذهبي و برنامه هاي ماه محرم تبليغ خواهيم كرد تا ان شاءالله، عاشقان و عزاداران اباعبدالله الحسين(ع) نيز در اين كار خير سهيم شوند.
/2759/