رئيس شوراي هيأت هاي مذهبي فارس :

عملكرد امروز ما تشويقي براي واقفين آينده است

بيش از 6000 هيأت مذهبي در فارس برنامه هاي ماه محرم را برگزار مي كنند.
چهارشنبه، 26 شهريور 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عملكرد امروز ما تشويقي براي واقفين آينده است

بيش از 6000 هيأت مذهبي در فارس برنامه هاي ماه محرم را برگزار مي كنند. 
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومي اداره كل اوقاف و امور خيريه فارس، مظفر مختاري رئيس شوراي هيأت هاي مذهبي فارس و عضو كميسيون فرهنگي شوراي شهر شيراز اظهار داشت: هیأت هاي مذهبی با توجه به اینکه بزرگترین نهاد مردمی دینی در تعظیم و تکریم شعایر دینی است؛ قداست و جایگاه خاصي دارد. سابقه خوب این نهاد در محرم و صفر و زنده نگه داشتن مكتب عاشورا بر کسی پوشیده نیست. 
 
مختاري بيان كرد: در استان فارس در حدود 400 هیأت مذهبي با مجوز رسمي و داراي اساسنامه مشغول به فعالیت هستند. همچنين در ايام محرم و صفر نيز  5500 هیأت خودجوش مردمي شکل می گیرد. 40  هیات دانشجویی و 156 هیأت ويژه بانوان نيز در استان مراسم عزاداري سيدالشهداء(ع) را برگزار مي كنند. مي توان گفت، در ايام محرم و صفر در مجموع بيش از 6000 هيأت مذهبي در استان فعاليت دارند و همچنين  128 تیم بازرسی نيز در کل استان ماموریت نظارت بر برگزاري مراسم های ايام محرم و صفر را به عهده دارند.
 
وي افزود: اين مجموعه عظيم فرهنگي مذهبي، جايگاه بسيار خوبي براي ترويج و تبليغ شعائر مقدس دين اسلام به خصوص سنت حسنه وقف است. عملکرد امروز هیات های مذهبی تشویقی برای واقفین آینده و دلگرمی برای واقفین امروز است. چرا كه موقوفات زيادي متعلق به حضرت سيدالشهداء(ع) است.  
 
مختاري با اشاره به آغاز طرح وقف جمعي در فارس گفت: با همكاري اوقاف فارس و هماهنگي روساي هيأت هاي مذهبي، وقف جمعی و احداث بیمارستان سرطان را در هيأت هاي مذهبي و برنامه هاي ماه محرم تبليغ خواهيم كرد تا ان شاءالله، عاشقان و عزاداران اباعبدالله الحسين(ع) نيز در اين كار خير سهيم شوند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.