انتقاد از انتشار آثار سياسي براي كودكان در آمريكا

انتشار اين اثر اظهار نظرهاي مختلفي را با خود به همراه داشت. بسياري از منتقدان اين اثر انتشار آثاري از اين دست را مناسب كودكان و نوجوانان ندانسته و مطالعه آن را براي اين گروه سني نامناسب مي‌دانند. به گفته اين گروه منتقد اين كتاب‌ها باعث مي‌شود ذهن بچه‌ها با آنچه نظر صاحبان قدرت است شست‌وشو داده شود. و در اين صورت آزادي تفكر از آنها گرفته مي‌شود. ...
پنجشنبه، 28 آبان 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انتقاد از انتشار آثار سياسي براي كودكان در آمريكا

 فارس: همزمان با انتشار كتاب «مادر كمك! راديكال‌ها كشورم را نابود كردند» ديدگاه‌ها و اظهارنظرهاي موافق و مخالف درباره انتشار آثاري با سوژه سياسي براي كودكان و نوجوانان آمريكايي مطرح شد.
 
«كاترين دبرشت» نويسنده و فعال سياسي محافظه كار آمريكايي دومين مجموعه از داستان‌هاي مصور خود را با موضوع سياسي براي گروه سني كودك و نوجوان منتشر كرد.
انتشار اين اثر اظهار نظرهاي مختلفي را با خود به همراه داشت. بسياري از منتقدان اين اثر انتشار آثاري از اين دست را مناسب كودكان و نوجوانان ندانسته و مطالعه آن را براي اين گروه سني نامناسب مي‌دانند.
به گفته اين گروه منتقد اين كتاب‌ها باعث مي‌شود ذهن بچه‌ها با آنچه نظر صاحبان قدرت است شست‌وشو داده شود. و در اين صورت آزادي تفكر از آنها گرفته مي‌شود.
به اعتقاد «پاتريك يوكزال» مطالعه اين كتاب‌ها به هيچ وجه مناسب بچه‌ها نيست و اصلا به چه دليلي كودكان مي‌بايست اين آثار را بخوانند و در اين سن و سال با مسائل سياسي درگير شوند.
«كاترين دبرشت» كه پيش از اين مجموعه داستاني مصور ديگري را با نام «مادر كمك! افراطي‌ها زير تختم پنهان شدند» به رشته تحرير درآورده است اين آثار را براي گروه سني 4 تا 7 سال نوشته است.
اين در حالي است كه كودكان به اين سن و سال نبايد درگير مسايلي اين چنيني باشند.
به اعتقاد كارشناسان مطالعه اين كتاب‌ةا به كودك مي‌اموزاند كه او مجاز است به هر صورتي كه خواست رفتار كند.
«يوكزال» در اين باره مي‌گويد: وقتي كودكي اين داستان مصور را مي‌خواند با دلايل و مستندات روبه‌رو نمي‌شود بلكه تنها نتيجه را مي‌بيند يعني با مطالعه داستان به او القا مي‌شود كه فلان سياست‌مدار بد است و فلاني خوب است. فلان حزب خوب است و فلان حزب بد است. و در اين زمينه اطلاعات ديگري در اختيار او قرار نمي‌گيرد.
وي اضافه مي‌كند: با همه اين كاستي‌ها اصولا اين كتاب‌ها مناسب گروه سني كودك و نوجوان نيست.
وي به خانواده‌ها و برخي از نويسندگان توصيه مي‌كند: اجازه بدهيد كودكان كودكي كنند و با مسائلي كه مناسب سن و سال و روحيات آنها نيست، روبرو نشوند.
 
 
 
 

/1001/

منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.