تهران ؛ رتبه اول طلاق و رتبه آخر ازدواج در کشور

بنابر آخرین اعلام مرکز اطلاعات و آمار شورای فرهنگی اجتماعی زنان،‌ تهران رتبه اول طلاق و رتبه آخر ازدواج را در کشور دارد.
شنبه، 21 آذر 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تهران  ؛   رتبه   اول   طلاق  و  رتبه  آخر  ازدواج  در  کشور
بنابر آخرین اعلام مرکز اطلاعات و آمار شورای فرهنگی اجتماعی زنان،‌ تهران رتبه اول طلاق و رتبه آخر ازدواج را در کشور دارد.
 
اعظم رام‌پناهی‌ معاون اطلاعات و آمار شورای فرهنگی اجتماعی زنان درباره آمار ازدواج در استان‌های کشور گفت:‌ آمار تعداد ازدواج ثبت شده به تفکیک استان نشان می‌دهد به طور طبیعی تعداد ازدواج به ثبت رسیده در استان های پرجمعیت، بیشتر و در استان های کم جمعیت، کمتر است.
 
وی اضافه کرد: بنابراین چنانچه نسبت تعداد ازدواج به ثبت رسیده به جمعیت هر استان را در نظر بگیریم، فراوانی وقوع ازدواج در استان‌ها به دست می‌آید.
 
رام‌پناهی افزود: از این رو به ترتیب استانی،‌ استان خراسان شمالی با نسبت 49/1، اردبیل با 48/1، چهارمحال و بختیاری با 48/1 در صدر جدول قرار دارند و استان‌های تهران با نسبت 91/0 درصد، سیستان و بلوچستان با 95/0 و سمنان با 03/1 در انتهای لیست قرار دارند.
 
وی با بیان این مطلب که بر اساس آمار، استان تهران از نظر تعداد ازدواج در انتهای لیست قرار گرفته است، تصریح کرد: آسیب شناسی ازدواج نشان می‌دهد که این معضل از یک سو با پدیده بیکاری مرتبط است و از سوی دیگر با توسعه یافتگی استانها رابطه مستقیم دارد.
 
چندی پیش محسن زنگنه رییس سازمان ملی جوانان استان تهران نیز در این باره گفت: آمار ازدواج در تهران در 6 ماهه اول سال سه و نیم درصد کاهش پیدا کرده است.
 
این مقام ارشد در سازمان ملی جوانان با اشاره به آمار طلاق در سال 87  اظهارداشت: از 110 هزار و 510 مورد طلاق اتفاق افتاده در این سال، 46 درصد در فاصله زمانی یک تا چهار سال رخ داده که بسیار آمار امیدوار کننده ای است.
 
زنگنه ادامه داد: در این آمار زوج‌ها در 15 درصد کمتر از یک سال، 13 درصد دو سال، 10 درصد سه سال و 8 درصد باقی مانده چهار سال با یکدیگر زندگی کرده‌اند.
 
به گفته وی، یکی از دلایل این مسئله دوری خانواده‌ها از مسائل اجتماعی و ارتباط مستقیم آنها با مسائل سیاسی است.
 
 بررسی تعداد طلاق به نسبت کل جمعیت سال گذشته نشان می‌دهد استان‌های کردستان با 21/0 درصد نسبت به جمعیت، استان تهران با 21/0 درصد و استان‌های خراسان و کرمانشاه با 19/0 درصد به ترتیب از نظر تعداد طلاق بیشترین درصد طلاق را داشتند.
 
همچنین در این لیست استان‌های سیستان و بلوچستان و ایلام در انتها قرار دارند، اما با افزایش 21 درصدی طلاق در استان تهران در سال جاری، اکنون رتبه اول به این استان رسید. بدین ترتیب، تهران از نظر آمار طلاق، کردستان را پشت سر گذاشت.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.