نگران نباشید، دوشغله بمانید

با توافق سعید لو وپور محمدی مشکل دو شغله ها حل شد
چهارشنبه، 22 ارديبهشت 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نگران نباشید، دوشغله بمانید

راسخون: آن قدر دو شغله های ورزشی  روی دو شغله بودنشان مصر ماندند تا بالاخره راه حلی برای رفع مشکل آن ها پیدا شد.

رئیس سازمان ورزش ، سازمان بازرسی کل کشور و جمعی از نمایندگان برای حل مشکل دو شغله ها به توافق رسیدند.

با گذشت یک هفته از حضور علی سعیدلو و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سازمان بازرسی کل کشور ، جزئیات این نشست رسانه ای شد تا مشخص شود سرانجام دو طرف درگیر بر سر قانون دو شغله ها با کمک نمایندگان به توافق رسیدند. بر این اساس بزودی سازمان تربیت بدنی لایحه ای را از  طریق هیات دولت تقدیم مجلس می کند که مشکل دو شغله های در ارتباط با سازمان ورزش به کلی حل می شود.

رئیس سازمان ورزش هفته قبل و پیش از سفر به آذربایجان به همراه جمعی از معاونانش در نشستی تخصصی با حضور نمایندگان مجلس و حجه الاسلام پورمحمدی در سازمان بازرسی کل کشور شرکت کرد تا سرانجام برای مشکل دو شغله ها تصمیمی جدی گرفته شود و بر این اساس قرار شد در قانون جدید مکانیسمی ایجاد شود که عضویت در هیات مدیره تیم های ورزشی شغل محسوب نشوند .

هادی مقدسی نماینده مردم بروجرد که یکی از حاضرین در این جلسه بوده درباره اتفاقات این نشست می گوید:« بحث اصلی این بود که برای مشکل دو شغله ها تصمیمی اساسی بگیریم بر این اساس طرفین قبول کردند که قانون فعلی درباره دو شغله ها اصلاح شود . بر این اساس حضور در هیات مدیره و هیات رئیسه باشگاه ها و فدراسیون های ورزشی به این شرط که حاضرین در آنها از دولت حقوق دیگری نگیرند ، شغل محسوب نمی شوند و از شمول قانون فعلی خارج می شوند. همچنین قرار شد ممنوعیت حضور بازنشستگان دول هم در فدراسیون های ورزشی حل شود.»

بر این اساس و با تصویب قانون جدید بسیاری از نزدیکان علی سعیدلو از شمول قانون مدیران دو شغله ورزشی خارج می شوند  و می توانند با حکم مسولیت دائمی به حضور در ورزش ادامه دهند.

این اتفاق درحالی جالب تر از قبل می شود که در این نشست به کلی پرونده کمیته ملی المپیک و محمد علی آبادی قبل از طرح موضوعش رد می شود. در این بخش نمایندگان خواستار تغییر در ساختار و اساس نامه کمیته ملی المپیک می شوند . آنها با این استدلال که اساس نامه فعلی کمیته ملی المپیک قدیمی شده خواهان تغییر اساس نامه می شوند و متفق القول ، اعضای حاضر در جلسه بر ضرورت اجرای قانون دو شغله ها تا زمان تغییر اساس نامه در ارتباط با کمیته ملی المپیک ایران توافق داشته اند. اتفاقی که می تواند فشارهای وارد بر کمیته ملی المپیک ایران را بیش از قبل افزایش بخشد.

 /1029 1002


جذب خبرنگار افتخاري

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.