عرضه برنج هندی و پاکستانی ممنوع!

اگر خبرهای ما را دنبال کرده باشید، چند روز پیش خبر ممنوعیت برخی از برنج های وارداتی را به خاطر سرب و ارسنیک به حضورتان رساندیم، برای تکمیل خبر با ما باشید.
يکشنبه، 9 خرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عرضه برنج هندی و پاکستانی ممنوع!
راسخون: انتظارها به پایان رسید و كميسيون بهداشت مجلس، برنج‌هاي وارداتي هندي و پاكستاني را داراي سرب و آرسنيك بيش از حد مجاز اعلام كرد.
بعد از این خبر شهرداری تهران هم دست به کار شد و در تمام شعب فروشگاه‌هاي‌ شهروند، بازارها و ميادين تره‌بار عرضه این برنج ها را ممنوع کرد تا به تمام حرف و حدیث ها پایان ببخشد.
شهرداري تهران معتقد است که این کار را پيرو مباحث مطرح شده درمورد ميزان باقي مانده بيش از حد مجاز مواد شيميايي در برنج‌هاي وارداتي از كشور هندوستان و عطف به نامه اداره كل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان تهران مبني بر آلودگي تعدادي از انواع برنج‌هاي وارداتي انجام داده است.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران هم در این مورد حرف داشت، بشنوید؛ نظارت اصلي در سلامت و استانداردهاي بهداشتي محصولات و كالاهاي مختلف به عهده موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي و وزارتخانه‌هاي ذي ربط است، با اين حال شهرداري تهران در حد امكان و توان خود به سلامت محصولات توزيعي در ميادين ميوه و تره‌بار نظارت دارد.
و اصلا اگر می خواهید بدانید که قضیه ی این برنج های آلوده از کجا شروع شد باید بگویم که بعد از مطرح شدن احتمال آلودگي برنج‌هاي وارداتي از سوي اداره كل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان تهران و نظر متفاوت وزارت بهداشت و سازمان استاندارد با اين موضوع، مجلس شوراي اسلامي نيز وارد عمل شد و مقرر شد مجدداً از برنج‌هاي وارداتي نمونه‌برداري شود.
كميسيون بهداشت مجلس هم بعد از بررسي‌هاي صورت گرفته تعدادي از انواع اين برنج‌ها را با ذكر نام، داراي سرب و آرسنيك بيشتر از حد مجاز اعلام كرد.
شنیدید می گویند دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد، سرانجام عاقبت این برنج های آلوده هم ختم به خیر شد، مردم لطفا دیگر نگران نباشند.

/1006   1002

جذب خبرنگار افتخاري


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.