ماه رجب؛ کلاس اول ورود به ماه رمضان

ماه رجب كلاس اول ورود به ماه رمضان است و باید در اين ماه با انجام اعمال مختلف سفارش شده، قلب خود را پر از عشق به پاكي خداوند كنيم.
دوشنبه، 24 خرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ماه رجب؛ کلاس اول ورود به ماه رمضان
راسخون: رجب ماه بندگي خداوند بوده و از حرمت و جايگاه خاصي نيز برخوردار است. خیلی از ما همین که سه ماه رجب، شعبان و رمضان تمام می شوند، هنوز نرفته دلمان برای نبودنشان تنگ می شود و روزها را یکی پس از دیگری به عشق آمدن دوباره شان سپری می کنیم. هرچند هروز از روزهای خداوند عید است و هر ساعت از ساعات و لحظات عمرمان باب  دعا و اجابت به رویمان باز؛ اما همه مشتاقیم چون خود الله عزیزمان ما را به این سه ماه توجه داده است.
آيت‌الله سيدهاشم حسيني‌بوشهري با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه نورانی و پر خیر و برکت رجب، این ماه را به عنوان وروديه ی ماه شعبان و رمضان دانست که مسلمانان با خودسازي وطهارت نفس به استقبال آن ها می روند.
ایشان با اشاره به اعمال وارد شده در این ماه که هريك از آن ها گوهر ارزشمندي بوده و بايد مورد توجه و تأكيد قرار گيرد، اعتكاف را اوج بندگي خداوند دانسته که بندگان صالح خدا دراین سه روز با توجه خاص در درگاه الهي حاضر شده و به راز و نياز مي‌پردازند و حضور جوانان با اخلاص در مساجد، با وجود روزه‌داری، آن ها را از عبادت و بندگي دور نمی کند. اين حضور و اين راز و نيازها به درگاه معبود يكتا، بندگي خداوند بوده كه موجب خودسازي جوانان مي‌شود.
امام جمعه ی قم در ادامه افزوده است: در اين ماه روزه گرفتن بسيار تأكيد شده و به خصوص روزه ی  روز اول اين ماه، بسيار فضيلت دارد كه بايد مدنظر قرار داده شود. هم چنين پنج‌شنبه ی اول ماه رجب فضيلت بسيار زيادي دارد كه مسلمانان مي‌توانند در اين روز روزه گرفته و استغفار نمایند.
آیت الله بوشهری در پایان یادآور شد: در روايات آمده است که در اين ماه يك هزار مرتبه ذكر «استغفرالله ذا الجلال و الاكرام من جميع الذنوب و الآثام» سفارش شده كه موجب رحمت خداوند مي‌شود و اگر به اين ادعيه‌ها توجه داشته باشيم، قطعا بندگي در وجود ما رخ داده و خود را آماده ی ماه شعبان و رمضان مي‌كنيم.
 
/1041  1002



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما