حبیب الله کاسه ساز :

فرهنگ وقف را در شبکه های اجتماعی ترویج دهیم / زندگی واقفان به سوژه هنری تبدیل شود

یک تهیه کننده سینما و تلویزیون با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ وقف باید از روش های نوین و به روز استفاده کرد، شبکه های اجتماعی را یکی از ابزارها برای تبلیغ وقف برشمرد.
پنجشنبه، 10 دی 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فرهنگ وقف را در شبکه های اجتماعی ترویج دهیم / زندگی واقفان به سوژه هنری تبدیل شود

یک تهیه کننده سینما و تلویزیون با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ وقف باید از روش های نوین و به روز استفاده کرد، شبکه های اجتماعی را یکی از ابزارها برای تبلیغ وقف برشمرد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حبیب الله کاسه ساز تهیه کننده اخراجی ها با اشاره به اینکه وقف بهترین نوع صدقه محسوب می شود، گفت: وقتي فردي اموالش را وقف مي کند، طرف حسابش خداست و پاداشش را از خدا مي خواهد نه بنده. مثلا مدرسه سازان و مسجد سازان، اين کار را براي رضاي خدا و بنده اش انجام مي دهند و در کنار آن، از خداوند خواستار لطف و توفيق روز افزون هستند.
 
وی افزود: زندگی بسیاری از واقفين و خيرين مي توانند سوژه مناسبي براي فيلمنامه هاي داستاني و مستند باشد و پیشنهاد می دهم سازمان اوقاف با در اختیار گذاشتن اطلاعات و سوژه های جالب به مسئولان سینمایی، در جهت ساخت فیلم و سریال ها با موضوع وقف کمک کنند.
 
این تهیه کننده سینما خاطر نشان کرد: سينما و تلويزيون يکي از ابزارها براي فرهنگ سازي و بالا بردن شناخت مردم درباره موضوع وقف هستند و بايد ببينيم که وقف چه انگيزه هاي معنوي دارد و بتوانيم با کار فرهنگي و سينمايي، خيرات و ثمرات دنيوي و اخروي وقف را به مردم بشناسانيم.
 
وی ابراز داشت: به نظر من، فيلم سازي يکي از راه هاي مناسب براي ترويج فرهنگ وقف است؛ البته با فيلمنامه اي قوي و عامه پسند چرا که از طريق فيلم مي شود خيلي از پيام ها را به مردم انتقال داد که يکي از آنها مي تواند زنده کردن فرهنگ وقف باشد.
 
کاسه ساز ادامه داد: بايد با کار فرهنگي و تبليغي وقف را به مردم معرفي کنيم و شناختشان را نسبت به اين موضوع ديني و خدا پسندانه بالاتر ببريم؛ اين گونه انگيزه مردم را بالاتر برده تا نسبت به اين موضوع، رغبت بيشتري نشان بدهند.
 
تهیه کننده "فیلم اخراجی ها" اضافه کرد: انجام کارهاي فرهنگي باعث توسعه فرهنگ وقف در جامعه مي شود. کار فرهنگي و بالا بردن درک مردم نسبت به موضوع وقف مي تواند خيلي از مشکلات جامعه را در عرصه هاي ديني، اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و... حل کند.
 
وی با بیان اینکه باید با روش های نوین به اطلاعات مردم در خصوص وقف افزود: متاسفانه درصد بالايي از مردم نسبت به اين موضوع درک زيادي ندارند و باید با روش های نوین، در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و ... کاری کنیم که وقف را بیشتر بشناسند و در میان آنها دغدغه ایجاد کنیم.
 
کاسه ساز با اشاره به تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی در میان مردم گفت: شبکه های اجتماعی یک نمونه بارز برای تبلیغ فرهنگ وقف در میان مردم است و می توان داستان های جالب واقفین و تاثیراتی که از وقف خود داشته اند را به صورت متن و دلنوشته در شبکه های اجتماعی پخش کرد تا مخاطبان با آثار و برکات وقف بیشتر آشنا شوند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: معرفي واقفان از طريق سيما، مصاحبه با آنها، تهيه‏ي سريال تلويزيوني از زندگي واقفان بزرگ تا به عنوان الگو در جامعه مطرح شوند و تشويقي براي کساني که به وقف اهميت مي‏دهند باشد نیز از جمله روش ها برای ترویج فرهنگ وقف است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.