به بهانه "الیور توئیست"

خوب می دانم این سوال نامربوط و تکراری است. اولا: هم کارگردان این تئاتر خودش از مسئولین و نگهبانان بیت المال است و حدود دو سالی می شود که رئیس اداره کل دفتر نمایش خانگی شده است. حال به این مسئول چه باید گفت...
دوشنبه، 18 دی 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
به بهانه "الیور توئیست"
یادم میاید برنده مدالیوم انجمن حرکت گفته بود: «نه حکومت و نه هیچکس دیگر نمی تواند جلوی ما را بگیرد که روی صحنه برقصیم.» [1] با شنیدن این خبر انسان به فکر فرو می رود که واقعا تفاوت دغدغه های افراد در یک جامعه چقدر متفاوت است. واقعا رقص و شادی هایی اینچنین چه ره آوردی برای انسان بدنبال دارد؟  سوالاتی از این قبیل که معمولا بدون پاسخ است.از این اخبار و رخداد ایی که نمونه سرمتی افراد شکم سیر است بسیار به گوش می رسد ولی کاش این قطار ولنگاری به ایستگاه آخر برسد و این تیپ افراد، یا خسته از افکار خود بشوند یا بگویند بس است دیگر به همه خواسته هایمان رسیدیم و هم نوع لذّت را بردیم.
اما چه کنیم که هر دم از این باغ بری می رسد ... تازه تر و تازه تری می رسد. چند روزی است که از اجرای تئاتر موزیکال الیور توئست می گذرد. شاید اولین سوال که به ذهن می رسد این باشد که آنچه ما از کتاب و فیلم و کارتن الیور توئیت به یاد داریم، یتیمی وغم و ظلم به کودکان بود و کارگردان چطور آن قصه را به موزیک پیوند داده است؟

پای منفعت در میان است

وقتی قرار باشد انسان معیشت خود را تامین کند، دیگر برایش فرقی ندارد که نمایش نامه معروفی را با موزیک تلفبق کند که فقط بهتر بفروشد؟ خوب می دانید که اهالی کنسرت و موسیقی هم وضع مالیه بهتری دارند و هم برایشان خیلی نوع کار مهم نیست و فضای موزیکال در اولویت بالاتری قرار دارد. حال واقعا انسان برای یک مشت دلار باید دست به هر کاری بزند و هر چیزی را به خورد فرهنگ و سبک زندگی این مردم بدهد؟ پس انصاف و انسانیت به کجا رفته، فقط طوری بسازم که فروش کند و برایم مهم نباشد که قصه ی من غصه ی مردم را رقم می زند؟

مسولین کجایند؟

خوب می دانم این سوال نامربوط و تکراری است. اولا: هم کارگردان این تئاتر خودش از مسئولین و نگهبانان بیت المال است و حدود دو سالی می شود که رئیس اداره کل دفتر نمایش خانگی شده است. حال به این مسئول چه باید گفت که چطور تئاتری با این مضمون به خورد مردم داده اید؟ و این در حالی است که پخش این تئاتر کلی حاشیه در صنف اهالی تئاتر داشت. دوما: مگر این همه فیلم بی محتوا و زرد مجوزش را از کجا میاورند؟ مگر وزیر سابق ارشاد نبود که خود به پشت صحنه فیلم فارسیِ «نهنگ عنبر» رفته بود، حال بگوییم چرا امثال این فیلم ها و تئاتر ها در حال اکران است. پس سوال لغو و بی جوابی است.

اینقدر مردم را نگریانید

هر وقت هم که می گوییم مردم را با هر ابزار و به هر بهانه ای شاد نکنید، می گویند، شما دنبال غم و گریه و محرم و ... هستید و اجازه کمی تفریح را به مردم نمی دهید. اصلا نمی دانم چرا ما اهل قاعده و ظوابط نیستیم. قدیم می گفتند پارک بانوان می خواهیم، حالا که درست شد، انگ تبعیض جنسیتی را به نظام می زنند. ما که اهلش نیستیم دلتان برای خودتان بسوزد که باید به کدام ساز خودتان برقصید.یک روز ادعای حقوق زنان دارید و یک روز دلتان برای حیوانات می سوزد و ... . بله این داستان بعضی از افراد باری به هر جهت است که هیچ رحمی به حال سبک زندگی مردم ندارند، زمانی رقص را به مهد کودک بردند و یک زمان دنبال آموزش جنسی به نوجوانان بودند و خدا آینده را بخیر کند که چطور می خواهند کاری را که دشمن با ما نکرد، به سر این سرزمین بیاورند.
 
 نویسنده: حجت الاسلام باقری
پی نوشت:
[1]. خبرگزاری تسنیم.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.