آیت‌الله اراکی: شیعه‌ای که به تفرقه‌افکنی می‌پردازد «شیعه انگلیسی» است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به نقش دستگاه جاسوسی انگلیس برای برافروختن آتش جنگ میان شیعه و سنی گفت: مقام معظم رهبری آن شیعه‌ای که به تفرقه‌افکنی می‌پردازد، شیعه نمی‌داند و "شیعه انگلیسی" معرفی می‌کنند.
شنبه، 3 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیت‌الله اراکی: شیعه‌ای که به تفرقه‌افکنی می‌پردازد «شیعه انگلیسی» است
 ویرایش عکس آذرماه 98

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به نقش دستگاه جاسوسی انگلیس برای برافروختن آتش جنگ میان شیعه و سنی گفت: مقام معظم رهبری آن شیعه‌ای که به تفرقه‌افکنی می‌پردازد، شیعه نمی‌داند و "شیعه انگلیسی" معرفی می‌کنند.

به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ آیت‌الله محسن اراکی در سی و دومین نشست "شنبه‌های انقلاب " با موضوع " وحدت مذاهب اسلامی"در دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه در امور اهل سنت، طی سخنرانی که به صورت ویدئویی پخش شد، اظهار کرد: وحدت در جهان اسلام از بنیادی‌ترین اصولی است که هم در قرآن کریم و هم در روایات پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) فراوان مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم پیرامون وحدت مسلمین تصریح کرد: در آیات قرآن کریم داریم‌: «إِنَّ هَذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّکُمْ فَاعْبُدُونِ؛ این است امت شما که امتى یگانه است، و منم پروردگار شما، پس مرا بپرستید.» یا در آیه‌ای دیگر داریم‌: «إِنَّ الَّذِینَ فَرَّقُوا دِینَهُمْ وَکَانُوا شِیَعًا لَسْتَ مِنْهُمْ فِی شَیْءٍإِنَّمَا أَمْرُهُمْ إِلَى اللَّهِ ثُمَّ یُنَبِّئُهُمْ بِمَا کَانُوا یَفْعَلُونَ؛ آنان که دین را پراکنده نمودند و (در آن) فرقه فرقه شدند (چشم از آنها بپوش) چنین کسان به کار تو نیایند، (و از دست آنها غمگین مباش که مجازات) کار آنها با خداست و بعد از این به آنچه می‌کردند آگاهشان می‌گرداند. » که در این آیات اشاره شده است که هویت و اسلامیت یک جامعه اسلامی به وحدت بستگی دارد و تفرقه، هویت جامعه را نابود می‌کند لذا وحدت در میان امت اسلامی اهمیت فوق العاده ای دارد.

اراکی اضافه کرد: پیامبر(ص) در روایتی ضمن آن که اهل بیت(ع) را به عنوان محور وحدت معرفی می‌کنند، می‌فرمایند که گریز از وحدت و تفرقه افکنی میان مسلمین موجب پاره پاره شدن آنان می شود و افرادی که تلاش می‌کنند این تفرقه را ایجاد کنند، حزب ابلیس هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: حزب الله آن جماعتی است که دعوت به وحدت، انسجام، یکدلی و یکپارچگی می کند.

وی با اشاره به اینکه از آیات قرآن کریم این برداشت می‌شود که وحدت مسئله ای بنیادین است، افزود: یکی از اصول اصلی قانون اساسی ایران وحدت است لذا یک ماموریت مهم نظام اسلامی، تلاش برای ایجاد وحدت و تشکیل امت واحده است.

اراکی ادامه داد: تشکیل امت واحده و برقراری وحدت میان مسلمانان، هم از لحاظ شرعی و هم از لحاظ قانونهای بالادستی کشور یک ضرورت و تکلیف محسوب می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه براساس همین ضروریات، امام خمینی(ره) بر روی وحدت تاکید بسیار داشتند، تصریح کرد:امام خمینی(ره)، انقلاب را اسلامی قرار دادند و مردم را اعم از شیعه و سنی به وحدت دعوت کردند و بعد از ایشان نیز مقام معظم رهبری همین شیوه را ادامه دادند و برروی وحدت تاکید بسیار دارند و جریانهای وحدت ستیز را مورد نکوهش قرار می‌دهند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نکوهش جریان‌های وحدت‌ستیز افزود: ایشان آن جریان اهل سنت را که دعوت به تفرقه می‌کند، مسلمان نمی‌دانند و پیرو اسلام آمریکایی معرفی می‌کنند و آن شیعه‌ای را که به تفرقه‌افکنی می‌پردازد، شیعه نمی‌داند و شیعه انگلیسی معرفی می‌کنند و این امر تشریفاتی نیست بلکه ناشی از اندیشه بنیادی برخاسته از واقعیت جامعه اسلامی و حتی یک تحلیل نیست بلکه بر مبنای شناخت دقیق از جامعه بیان شده است.

اراکی اضافه کرد: دستگاه جاسوسی انگلیس تلاش دارد با استفاده از تشکیلاتی که دارد جریانهایی را در میان جهان اسلام ایجاد کند تا برای برافروختن آتش جنگ میان شیعه و سنی تلاش کنند لذا شیعه انگلیسی را به وجود آورده است و در جریان مقابل نیز آمریکاییها رسما اعلام کرده‌اند که جریانهای تکفیری و گروه القاعده را آنها ایجاد کرده‌اند، البته پول و حمایتهای مالی از این دو جریان انگلیسی و آمریکایی از سوی عربستان تامین می‌شود لذا جمهوری اسلامی باید هوشیار باشد و توطئه خطرناک را بشناسد که ما را در دنیا سیاه بخت و در آخرت نیز دچار عذاب الهی خواهد کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم تفرقه را به عذاب الهی تعبیر کرده است، افزود: پیامبر (ص) در روایتی می‌فرمایند که نبینم بعد از من شما راه کفر را در پیش بگیرید و همدیگر را تکفیر کنید و به قتل برسانید که این راه کفر و جدایی از من است.

وی گفت: انقلاب ما به این دلیل که بر گرفته از اسلام است، از آغاز بر وحدت پافشاری کرده است و خدا را شاکریم که انقلاب توانسته نمونه برجسته و تحسین‌برانگیزی از وحدت را به جهانیان ارائه دهد.

اراکی خاطرنشان کرد: وحدت ایجاد شده در انقلاب اسلامی این ظرفیت را ایجاد کرده است که مذاهب و قومیتهای مختلف کشور در مجلس شورای اسلامی، مدیریت کشور و دفاع از کیان کشور حضور داشته باشند و براین اساس نیز مذاهب و قومیتهای مختلف کشور سرباز و شهید برای دفاع از کشور اهدا کرده اند تا نظام به مسیر پیشرفت خود ادامه دهد.



 

مطالب مرتبط
امام جمعه پاوه: ملت ایران ۴۰ سال است که با خون خود معاهده وحدت را امضا کرده است
آیت‌الله مکارم‌شیرازی: اتحاد شیعه و اهل سنت توطئه‌های دشمنان اسلام را خنثی می‌کند
«هفته وحدت» چگونه نام‌گذاری شده است؟



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما