زکریای شهید، سندی دیگر از جنایت آل سعود و وهابیت

«زکریا بدر علی الجابر» کودک 6 ساله‌ شیعه که به همراه مادرش برای زیارت مرقد مطهر رسول اکرم (ص) به مدینه می ‌رفت، توسط راننده تاکسی وهابی سعودی به طور فجیعی به قتل رسید.
يکشنبه، 21 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
زکریای شهید، سندی دیگر از جنایت آل سعود و وهابیت
به گزارش راسخون به نقل از آریا؛ «زکریا بدر علی الجابر» کودک 6 ساله‌ شیعه که به همراه مادرش برای زیارت مرقد مطهر رسول اکرم (ص) به مدینه می ‌رفت، توسط راننده تاکسی وهابی سعودی به طور فجیعی به قتل رسید.

کودک کشی به یک «عادت رفتاری» در عربستان سعودی تبدیل شده و این عادت رفتاری از آل سعود و تفکر وهابیت به برخی از شهروندان عربستانی سرایت کرده است.

آل سعود حدود 4 سال است که یمن را بمباران می کند، این کشور را محاصره همه جانبه کرده است و مانع انتقال کمک های بشردوستانه از جمله غذا و دارو به یمن می شود.

صندوق کودکان ملل متحد ژانویه 2019 در گزارشی اعلام کرد که «بیش از 6700 کودک یمنی در اثر جنگ عربستان علیه این کشور کشته یا زخمی شدند.»

علاوه بر این، شمار زیادی از کودکان یمنی نیز در اثر گرسنگی با مرگ مواجه شدند. 

«امل حسین»، دختر 7 ‌ساله یمنی یکی از کودکان یمنی است که اواخر اکتبر 2018 از شدت ضعف و گرسنگی، سرانجام در اردوگاه آوارگان یمنی جان باخت.

400 هزار کودک یمنی شبیه «امل حسین» در این کشور حضور دارند که جنگ عربستان سعودی برای آنها ره آوردی نظیر گرسنگی مفرط را در پی داشته است، به نحوی که به گفته صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) در اثر شدت گرسنگی با خطر مرگ مواجه هستند.

جنایت های آل سعود علیه یمن، پشتوانه نظری دارد که از وهابیت تغذیه فکری می کند. تفکرات وهابیت و جنایت عملی آل سعود علیه یمن به شهروندان عربستانی در داخل این کشور نیز سرایت کرده است، به نحوی که شهروند عربستانی که تحت تأثیر تعالیم وهابیت قرار دارد، با شکستن شیشه ماشین خود، کودک 6 ساله را مقابل چشمان مادرش به جرم شیعه بودن ذبح می‌ کند.

این جنایت نشان می دهد که آل سعود با رفتارهای خود و وهابیت با تفکر خود، جامعه عربستانی را درگیر فضای دو قطبی مذهبی کرده و چنین فضایی نیز می تواند زمینه گسترش خشونت را فراهم کند. 

جنایت علیه کودک 6 ساله به جرم شیعه بودن رخ داده است و خشونت علیه شیعیان نیز هم در تفکر وهابیت و هم در الگوی رفتاری آل سعود آشکارا دیده می شود.

جنایت علیه «زکریای شهید» بیانگر این است که آل سعود و وهابیون عربستانی هیچ بویی از انسانیت و اسلام نبرده اند.

مسلک وهابیت با تفکرات افراطی خود نه تنها تخریب دین را در دستور کار دارد بلکه جنایت هایی نظیر ذبح کردن زکریا، کودک 6 ساله در مقابل چشمان مادری که از شدت این جنایت به کما رفته است، نشان می دهد که وهابیت حتی با فطرت عقل کاملاً بیگانه است. خشونت و وحشی ‌گری در ذات مسلک وهابیت قرار دارد.

بدون شک، سکوت حمایت گرایانه قدرت های غربی در مقابل الگوی رفتاری آل سعود و تفکرات تحجرگرایانه و خشونت زای وهابیت، عاملی برای رشد جنایت هایی نظیر کشتار کودکان در یمن، ممانعت از انتقال کمک های بشردوستانه به یمن و مرگ کودکان یمنی در اثر گرسنگی و همچنین جنایتی نظیر ذبح کردن زکریای 6 ساله است.

نویسنده: سید رضی عمادی




 

مطالب مرتبط
انتقاد شدید حجت الاسلام حسینی‌‎قمی از جشنواره فجر + فیلم
واکنش آیت‌الله‌ سیستانی به سخنان ترامپ درباره ایران و عراق
انتقاد آیت‌الله یزدی از سخنان رئیس‌جمهور در خصوص حجاب



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.