سیل در فضای مجازی

فراموش نکنیم مردمی که هم اکنون در گل و لای سیلاب فرو رفته اند همان مردمی هستند که در سخت ترین شرایط پای نظام و انقلاب ایستادگی کردند
دوشنبه، 26 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سیل در فضای مجازی
به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، نحوه و شکل مواجه دولت با مصیبتی که امروز بر مناطق سیل زده وارد شده است با یک متغیر جدید دست و پنجه نرم می‌کند و آن هم فضای مجازی است.

در گذشته و در زمان نبود این رسانه های نوظهور هر اتفاقی  با رسانه های دولتی مدیریت شده و زاویه دید مردم به این قبیل حوادث از دریچه لنز دوربین صدا وسیما تنظیم می‌شد ولی هم اکنون هر فرد در کشور یک خبرنگار و یک گزارشگر است و از لحظه به لحظه اتفاقات فیلم و عکس منتشر می‌شود و این پدیده ای نیست که بتوان به سادگی از آن عبور کرد و چاره ای جز آشنایی با تهدیدات و فرصت های آن وجود ندارد .

به دیگر سخن امروزه جزئی ترین مسائل از طریق تلفن های همراه توسط مردمی که در منطقه حضور دارند با سرعتی کمتر از یک دقیقه نه فقط به دیگر هموطنان در داخل کشور بلکه به دنیا منتقل می‌شود و این انقلابی که در عرصه اطلاع رسانی توسط فضای جدید رخ داده است نیاز به درک و فهم ویژه دارد .

هم اکنون که سیل چند استان کشور را درگیر کرده و هزاران نفر از هموطنان کشور را با انواعی از مصیبت ها مواجه ساخته است ، فضای مجازی شرایط را به گونه ای رقم زده است که همگی مسئولین در این لحظات سر جلسه یک امتحان بزرگ و سرنوشت ساز نشسته اند و  مردم کشورمان ومردم دنیا نیز همانند مراقبان جلسه امتحان بالای سر آنها ایستاده و مشغول رصد کردن مسئولین در نحوه مواجهه با این اتفاق ناگوار هستند .

در این امتحان قرار نیست معلم برگه های امتحانی را به منزل ببرد و چند هفته بعد نمره ها را اعلام کند بلکه هم اکنون و در لحظه نمره ها در حال اعلام شدن هستند .

هر نیروی امدادی که خالصانه مشغول امداد رسانی است یه امتیاز مثبت است که همه می‌بینند و در مقابل نیز هر پیرمرد و پیرزنی که امروز جلوی خانه گل گرفته خود نشسته و سر در گریبان برده و از یک نمره منفی است که به همه مسئولین و مردم داده میشود .

خوشبختانه مردم و برخی از مسئولین خدوم و زحمتکش در حال خلق یک حماسه جدیدی هستند که آوازه آن در دنیا خواهد پیچید و این امتحان الهی را نیز با موفقیت پشت سر خواهیم گذاشت ولی باید به این نکته توجه کنیم که ما دشمنان قسم خورده ای داریم که نشسته اند تا از این اب گل‌الود نیز ماهی خود را صید کنند و ناکارامدی مسئولان و بی توجهی به مردم مصیبت زده را بزرگنمایی کنند .

با جرات می‌توان گفت امروز همه مردم تصاویر آن سرداری که خم شده است تا پیرزنان پا بر گرده او بگزارند و از کامیون بالا روند و یا بسیجیان و روحانیونی که  در میان گل و لای  مشغول خدمت رسانی هستند را دیده اند همان گونه که دقیقا می‌دانند کدام مسئول دولتی چند ساعت پس از وقوع سیل به محل کار خود حاضر شده و یا  در کدام کشور خارجی به تعطیلات رفته بود .

نکته مهم این است که بفهمیم که فضای مجازی شرایط خاصی را ایجاد کرده است که توضیح و تشریح ابعاد امنیتی این فضای جدید در حوصله این نوشته نیست.

فراموش نکنیم مردمی که هم اکنون در گل و لای سیلاب فرو رفته اند همان مردمی هستند که در سخت ترین شرایط پای نظام و انقلاب ایستادگی کردند و امروز همه مردم و مسئولین باید هر آنچه که در توان دارند برای امداد و خدمت در طبق اخلاص بگزارند تا بخشی از الام و مصیبت های وارد شده جبران شود .


یادداشتی از: محمد اسماعیل دهقی

 
مطالب مرتبط
چگونه اخبار جعلی در اینترنت را تشخیص دهیم؟
نیروی انتظامی از پلیس وظیفه‌شناس تقدیر کرد + فیلم
دعوت سردار قاسم سلیمانی از مشتاقان دفاع از حرم به کمک سیل‌زدگان خوزستان


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.