آیا آمریکا به ایران حمله خواهد کرد؟

احتمال حمله ی آمریکا به ایران

آمریکا از هیچ جهت نمی تواند کشوری باشد که به ایران حمله کند و بارها و بارها از راه های مختلف این پیام در میدان جنگ به او مخابره شده است.
يکشنبه، 15 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: طاهره خوش خواهش
موارد بیشتر برای شما
احتمال حمله ی آمریکا به ایران

"ناگفته‌هایی از ادعای وقوع جنگ"

در تقابل با خبر بروز جنگ، باید توجه داشت هر شخص‌ِ دارای اعتباری که می‌گوید قرار است به ایران حمله شود:

1.در چه شرایطی این ادعا را مطرح می‌کند؟

این روزها در شرایطی این ادعا را مطرح می‌کنند که به‌طور غیرعادی با نوسان قیمت در حوزه‌های مختلف رو‌به‌رو هستیم (پیاز،خرما،گوشت،قند و...) و غربگرایان عامل این گرانی را عدم مذاکره و تعامل با آمریکا عنوان می‌کنند. در این شرایط است که غربگرایان به دنبال سایه‌ی جنگ هستند تا بتوانند مردم را بترسانند.

2.حامی کدام جریان سیاسی است یا در گفتگو با عامل کدام جریان سیاسی این بحث را مطرح می‌کند؟


جریانات‌ِ سیاسی و غربگرایانی که داغ شدن بحث جنگ و بحرانی نشان دادن‌ِ اوضاع در افکار عمومی را به نفع خود می‌دانند.

3.کدام عنصر خارجی را عامل حمله کننده معرفی می‌کند؟


اگر کسی که صحبت حمله به ایران را می‌کند، مدعی است یک "ائتلاف" قصد دارد به ایران حمله کند، می‌توان ادعای او را مورد بررسی قرار داد. در واقع اگر کسی که از حمله به ایران سخن می‌گوید، بگوید ائتلاف عربی در حال آماده‌سازی برای حمله به ایران است، باید صحت ادعایش را مورد بررسی قرار داد. یا اگر بگوید اطلاعاتی به دست ما رسیده است که نشان می‌دهد تکفیری‌ها قصد دارند در قالب یک پروژه‌ی بمب‌گذاری‌ِ کور در نقاط مختلف کشور، ایران را دچار بحران کنند، باز می‌توان صحت ادعای او را مورد بررسی قرار داد. اما وقتی ادعا می‌کنند که آمریکا قصد حمله به ایران را دارد از دو حالت خارج نیست: یا فرد و افراد مورد نظر عنصر یک عامل خارجی هستند و در راستای منافع یک سرویس اطلاعاتی در حال ایفای نقش می‌باشند و یا واقعا بی‌سواد بوده و چیزی از علوم استراتژیک نمی‌فهمند.

اگر قرار شود به ایران حمله بشود، یک کشور از پس این حمله بر‌نمی‌آید. یک ائتلاف باید پشت این حمله باشد تا ایران در پاسخگویی به حمله با مشکل رو‌به‌رو شود. آن‌ها برای حمله به ایران بر روی امارات و عربستان حساب باز کرده‌اند و تلاش دارند تا کشورهای عربی را ذیل یک ائتلاف با محوریت این دو کشور جمع کنند. ایران هم در مقابله با این سناریو "شمشیر داموکلس"‌ِ خودش (یمن و عراق و لبنان و نیروهایی در افغانستان و سوریه و حتی درعربستان) را در کنار‌ِ رگ‌ِ گردن‌ِ این دشمن‌های احتمالی فعال کرده است تا کسی هوسِ حمله به سرش نزند. از طرفی حرف‌های غیر رسمی نشان می‌دهد که عده‌ای در عراق (که با عربستان مرز زمینی دارد) آماده هستند تا در راستای منافع ایران هم‌صدا با یمنی‌ها درس بزرگی به "وهابیون ایران ستیز" بدهند. پس می‌توان در این خصوص حرف زد که آیا یک ائتلاف می‌تواند به ایران حمله کند یا خیر... 

اما در خصوص حمله‌ی آمریکا به ایران


در این خصوص شاید می‌شد این ادعا را در سال‌های 78 الی 82 در ایران مطرح کرد و احتمالات آن را مورد بررسی قرار داد. اما اگر کسی امروز از این حمله سخن بگوید روشن است که هیچ اطلاعاتی از علوم استراتژیک ندارد. ما در افغانستان با یک پایگاه به نام "بگرام" طرف هستیم که هرسال اول فروردین به دلیل سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای بخش اعظمی از موشک‌های ایران بر روی این پایگاه متمرکز می‌شود.از طرفی بگرام به ایران بسیار نزدیک است و نیروهای مسلح کوچک‌ترین تحولات را در این پایگاه رصد می‌کنند، بگرام به شدت در دسترس نیروهای مسلح ایران است. عناصر و پایگاه‌های دیگر آمریکا در افغانستان در صورت لزوم توسط نیروهای طالبان در خطر جدی می‌باشند. درعراق، ایران چندین بار با کمک بازوان خودش‌، عملیات‌ِ محاصره‌ی پایگاه‍های آمریکا را تمرین کرده است و در همین راستا "کتائب" یک‌‌بار در سال گذشته، به مدت چندساعت یک پایگاه آمریکایی درعراق را محاصره کرده است. آمریکا در سوریه هم یک پایگاه دارد که ایران سال گذشته در تلافی پاسخ به عملیات تروریستی داعش که در خاک ایران رخ داد موشک‌هایی را به مواضع داعش (در چندصد کیلومتری این پایگاه) شلیک کرد تا یک پیام به آمریکا مخابره کند. و اما خلیج فارس، تعداد زیادی ناو‌ِ ائتلاف در خلیج فارس وجود دارد، نا‌وهایی که هر روز موظف هستند شماره‌ی بدنه‌ی خودشان را به نیروهای دریایی ایران اعلام کنند. پهپادهای ایرانی و قایق‌های تندروی ایرانی را تا فاصله‌ی 500 متری خودشان می‌بینند و چندین تقابل تلخ تاریخی با ایران دارند. یگان‌های سایبر الکترونیک هم که وظیفه‌ی ایجاد اختلال در سامانه‌ی ارتباطی ناوها و قطع ارتباط آن‌ها را بر عهده دارند، در شرایط حساس به جان این ناوها خواهند افتاد. موشک‌ها چالش دیگری هستند که این ناوها را بی‌اثر کرده است.

جمع بندی


آمریکا برای حمله به ایران، به خاک افغانستان و عراق و آب‌های خلیج فارس نیاز مبرم دارد که در هر سه نقطه با بحران جدی روبه‌رو است و به‌طور جدی به چالش کشیده خواهد شد.از طرف دیگر، آمریکا سال‌هاست که سیاست مقابله با ایران از طریق جنگ‌های نیابتی را در دستور کار خود قرار داده است و می‌داند که قدرت تقابل مستقیم با ایران را (آن هم در شرایطی که ایران و بازوان منطقه‌ای‌ِ او در اوج و آمریکا در بدترین شرایط است)  ندارد.در واقع اگر کسی هم بخواهد بگوید به آمریکا حمله کنیم یک "ائتلاف" است نه آمریکا. در نتیجه هرکس از حمله‌ی آمریکا به ایران سخن بگوید یا بی‌سواد است یا از طرف شخص و ارگانی مامور شده تا در راستای القای سایه‌ی جنگ، (در راستای منافع آمریکا و غربگرایان) افکار عمومی را دچار بحران نماید.

آمریکای امروز "ابرقدرت جنگ رسانه‌ای" است. این تصور به کل باطل است که گمان کنیم با یک ابرقدرت در حوزه‌ی نظامی روبه‌رو هستیم.ما با یک ابرقدرت در حوزه‌ی رسانه‌ای روبه‌رو هستیم.

آنها توان رویارویی با ایران را ندارند و این جنگ رسانه‌ای برای تشدید بحران در حوزه‌ی اقتصادی (از طریق ترساندن مردم و به وحشت انداختن افکار عمومی) برای هدایت کشور به سمت مذاکره است.

سرویس‌های اطلاعاتی باید به یک جمع‌بندی برای مقابله با مزدوران‌ِ داخلی آمریکا برسند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.