ترویج دین به شیوه‌های مدرن نیاز دارد | ضرورت پرهیز از نگاه سنتی به وقف

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر ضرورت پرهیز از نگاه سنتی به وقف، از ترویج دین به شیوه‌های مدرن به عنوان نیاز جامعه یاد کرد.
چهارشنبه، 1 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ترویج دین به شیوه‌های مدرن نیاز دارد | ضرورت پرهیز از نگاه سنتی به وقف
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر ضرورت پرهیز از نگاه سنتی به وقف، از ترویج دین به شیوه‌های مدرن به عنوان نیاز جامعه یاد کرد.

به گزارش پرتال فرهنگی راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل شامگاه دوشنبه در همایش مبلغین اجرای نیت موقوفه مرحوم محمدعلی ناصری در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران اظهار داشت: وقف و بهره‌گیری از این سنت حسنه بر مبنای نیاز جامعه نیست بلکه بر اساس نیات واقفین است. اگرچه واقفین هم برای نیاز جامعه وقف کرده‌اند اما امروزه اقتضائات جامعه تغییر یافته است.

وی افزود:
با مرور تاریخچه وقف درمی‌یابیم که نگاه به سنت حسنه وقف یک نگاه سنتی است و با توجه به نیازهای مختلف جامعه می‌طلبد تا این نگاه به‌روز شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: امروزه نیز خیران اغلب با نگاه سنتی به وقف می‌نگرند اما اینکه وقف همواره در خدمت نیازهای جامعه بوده، از مسلمات ما است.
ترویج دین به شیوه‌های مدرن نیاز دارد | ضرورت پرهیز از نگاه سنتی به وقف

حجت‌الاسلام عادل گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، ترویج دین به شیوه‌های مدرن یکی از نیازهای جامعه امروزی است. البته نیاز به احداث مساجد و حسینیه‌ها داریم اما ترویج دین به شیوه‌های مدرن امری مهم و ضروری است که باید در وقف‌های جدید بگنجد.

وی از سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان امانتدار موقوفات نام برد و ابراز داشت: در میان موقوفاتی که با نیت مختلف در سطح کشور ایجاد شده، موضوع عزاداری امام حسین(ع) بیشترین نیات را به خود اختصاص داده است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از ارتقاء مراکز فرهنگی قرآنی بقاع به مراکز اجتماعی فرهنگی قرآنی به عنوان مراکز «افق» به عنوان یکی از اقدامات صورت‌گرفته در سازمان اوقاف و امور خیریه نام برد که به منظور
تقویت کارکردهای اجتماعی در بقاع متبرکه انجام شده است.

عادل در ادامه با اشاره به فعالیت ۱۱۰ مرکز افق در سطح کشور در ابتدای سال‌جاری، تهیه 71 هزار بسته حمایتی به ارزش هر بسته ۲ میلیون ریال و در مجموع حدود ۱۸ میلیارد تومان و توزیع بین نیازمندان در شب عید امسال از محل درآمد موقوفات و کمک‌های خیرین از مهم‌ترین اقدام مراکز افق ذکر کرد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به نیازهای روز جامعه در ایجاد وقف‌های جدید؛ ساخت و تجهیز مراکز درمانی، تامین دارو، فضای مجازی، مسائل فرهنگی مذهبی، ساخت مدرسه، فناوری‌های نوین در حوزه‌های نوجوانان و جوانان، علم و دانش، ازدواج، مسکن و ... از نیازهای روز جامعه برشمرد که نیازمند ایجاد وقف است.
ترویج دین به شیوه‌های مدرن نیاز دارد | ضرورت پرهیز از نگاه سنتی به وقف
 
ترویج دین به شیوه‌های مدرن نیاز دارد | ضرورت پرهیز از نگاه سنتی به وقف
 


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.